ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

A NAPRAFORGÓ CSALÁDI BÖLCSŐDE HÁLÓZAT

 

SZERVEZETI MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA

 

napraforgo.jpg

 

A fenntartó szervezet neve: ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

 

              székhely:            1149 BUDAPEST, PÓSA LAJOS UTCA 61.

 

              képviseletre jogosult: Madarász Károly kuratóriumi elnök

 

Jelen Szervezeti Működési Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a gyermekek napközbeni ellátásával kapcsolatos jogszabályok előírásai szerint kell eljárni. Felülvizsgálata és karbantartása a jogszabályi változások függvényében, de legalább 5 évente.

 

 

Hatályba lépett: 2022. január 28. napon kelt KH/2022.01.28. számú kuratóriumi határozattal.

 

Alkalmazandó: 2022. január 29.-től

 

Juhász Dóra                       a szervezet képviseletére jogosult személy

hálózati koordinátor                                 cégszerű aláírása

 A családi bölcsőde alaptevékenysége:

Családban nevelkedő gyermekek számára, életkoruknak megfelelő nappali felügyelet, gondozás, nevelés, étkeztetés, foglalkoztatás biztosítása, az óvodai életre való felkészítés.

A Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmi elemeit az alábbi jogszabályi hivatkozások határozzák meg:

-      1997. évi XXXI. Törvény, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

-      15/1998 (IV.30.) NM rendelet, a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről

-      396/2013. (X.24.) Korm. rendelet

-      2015. évi CCXXIII. törvény egyes szociális, gyermekvédelmi, családtámogatási tárgyú és egyéb kapcsolódó törvények módosításáról

  1. 1.              A családi bölcsőde hálózat szervezeti felépítése

A családi bölcsőde hálózat fenntartója az Aranyló Napraforgó Alapítvány (székhely: 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.).

Képviseli a kuratóriumi elnök, akadályoztatása esetén az általa megbízott személy.

Az alapítvány négy családi bölcsődét működtet, ezért a törvényi előírásoknak megfelelően hálózatban, hálózati koordinátor alkalmazásával szervezi meg az egységek hatékony, összehangolt működését.

 

                                                      Fenntartó

                                                             ↓

                                            hálózati koordinátor

                                                             ↓

                       családi bölcsődei szolgáltatást nyújtó személyek

A helyettesítés rendje: a Kuratórium 2012. december 29.-én kelt 14/2012., valamint a 2021. február 25.-én kelt 5/2021. számú kuratóriumi határozatok alapján.

2. Az intézmények működési rendje

2.1. A gyermekek fogadásának rendje (nyitva tartás):

A szolgáltatási év szeptember 1-jétől a következő év augusztus 31-ig tart.

A családi bölcsődék öt napos (hétfőtől péntekig tartó) munkarenddel üzemelnek.

A családi bölcsődék nyitvatartási ideje az alábbi időintervallumon belül:

8. 00 órától 16.00 óráig a szakmai programban, és/vagy annak mellékletében rögzítettek alapján történik!

2.2. A családi bölcsődei szolgáltatást nyújtó személyek, helyettesítő személyek, állandó kisegítők intézményben való tartózkodásának rendje:

Szolgáltatási időben hétfőtől péntekig a szakmai programban, és/vagy annak mellékletében rögzített nyitva tartás, teljes ideje alatt a családi bölcsődei szolgáltatást nyújtó személy, vagy helyettesének, valamint a jogszabályi előírásnak megfelelően alkalmazandó állandó kisegítőjének az épületben kell tartózkodnia.

3. Az intézményi dokumentumok nyilvánosságával kapcsolatos rendelkezések

- Szakmai program

- Házirend, Napirend, Hetirend

- Szervezeti és Működési Szabályzat (SZMSZ)

- Vagyonvédelmi szabályzat

- Érdekképviseleti fórum szabályzata

- Adatvédelmi és Adatbiztonsági szabályzat

- Informatikai-biztonsági szabályzat

- Döntési és felelősségi köröket meghatározó rendelkezés

- Térítési díj és költségvetési szabályzat

- Vagyonvédelmi szabályzat

- Fenntartói ellenőrzés szabályzata -mellékletei

- Munkavédelmi és Tűzvédelmi szabályzat

- HACCP kézikönyv -tálalókonyha

és egyéb a fenntartóhoz tartozó, de a Napraforgó Családi Napközi Hálózatot is érintő szabályzat, döntés, elnöki utasítás, elnöki elrendelés, kuratóriumi határozat szabályozza.

Az intézmény dokumentumai – hogy a szülők szabadon, igényeik szerint tanulmányozhassák - az alábbi helyen található meg: 

- a szolgáltatást nyújtó személynél korlátozottan,

- a http://aranylonapraforgo.hupont.hu/ és a http://anaszabalyzatok.hupont.hu web oldalon

A megfelelő tájékoztatás érdekében a szülői értekezleteken, a napi találkozások alkalmával, valamennyi szülőt megilleti a korrekt felvilágosítás.

A szülők tájékoztatása a családi bölcsődei szolgáltatást nyújtó személy részéről a szolgáltatási év első összevont szülői értekezletén, szervezett formában is meg kell történnie.

4. A nevelő munka belső ellenőrzésének szempontjai, elvei, rendje

Az ellenőrzés annak feltárására irányul, milyen a viszony a valóság és a szakmai programban kitűzött célok között, az eltérésnek milyen okai lehetnek. Az ellenőrzést a hálózati koordinátor folytatja le a kuratórium egy meghatalmazott tagjával évente egy alkalommal, melynek időpontját a Kuratórium határozza meg. A fenntartói ellenőrzést a Fenntartói ellenőrzés szabályzata -mellékletei szabályozzák.

Az ellenőrzés során tájékozódik arról, hogy a munkatársak milyen mértékben érik el

a kitőzött célokat, mennyiben teljesítik a munkaköri leírásban megfogalmazott kötelező feladataikat.

 Ellenőrzési szempontrendszer:

- A gazdálkodást, ügyviteli feladatok ellátását.

- A működés tárgyi, személyi feltételei.

- Szakmai, tartalmi feladatokat.

- Szakmai munkát segítő technikai dolgozók köre – családi bölcsődei szolgáltatást nyújtó   személy, állandó kisegítő.

Az ellenőrzés eszközei:

- Személyes vezetői ellenőrzés

- Dokumentáció ellenőrzése

5. A külső kapcsolatok rendszere, a kapcsolattartás formája, módja, rendje

A családi bölcsődei szolgáltatást nyújtó személyek rendszeres kapcsolatot tartanak fenn:

- Helyi bölcsőde és óvoda vezetőjével,

- Helyi védőnői szolgálattal,

- Helyi egészségügyi ellátást biztosító szolgálattal.

6. A családi bölcsődét védő, óvó előírások

6.1. A gyermekbaleset megelőzés feladatai:

A családi bölcsődék minden dolgozójának alapfeladata közé tartozik, hogy a gyermekek részére az egészségük, testi épségük megőrzéséhez szükséges ismereteket átadja, valamint ha észleli, hogy a gyermek balesetet szenvedett, vagy ennek veszélye fennáll, a szükséges intézkedéseket megtegye.

A családi bölcsődék dolgozóinak feladatai a gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatban:

-       Minden dolgozónak ismernie kell és be kell tartania a munkavédelmi és tűzvédelmi szabályzat rendelkezéseit. Évente egy alkalommal munkavédelmi és tűzvédelmi oktatáson vesznek részt, melyet az oktatási naplóban aláírásukkal igazolnak.

-       A gyermekekkel foglalkozó felnőttek kötelesek a rájuk bízott gyermekek tevékenységét folyamatosan figyelemmel kísérni, valamint a baleset-megelőzési szabályokat a gyermekekkel betartatni. A családi bölcsődei szolgáltatást nyújtó személy és a hálózati koordinátor az egészséges és biztonságos munkavégzés tárgyi feltételeit munkavédelmi szemle keretében évente egy alkalommal ellenőrzi.

A családi bölcsődék dolgozóinak feladata gyermekbalesetek esetén:

A gyermek felügyeletét ellátó személynek a gyermeket ért bármilyen baleset, sérülés, vagy rosszullét esetén haladéktalanul meg kell tennie a következő intézkedéseket:

-       A sérült gyermeket elsősegélyben kell részesíteni, ha szükséges orvost kell hívnia

-       A balesetet, sérülést okozó veszélyforrást a tőle telhető módon meg kell szüntetnie

-       Értesíteni kell a balesetet szenvedett gyermek szüleit

-       Minden gyermeki balesetet, sérülést, rosszullétet azonnal jeleznie kell a családi bölcsődei szolgáltatást nyújtó személynek

-       A balesetet szenvedett gyermeket elsősegélynyújtásban részesítő dolgozó a sérülttel csak annyit tehet, amihez biztosan ért.

-       A családi bölcsődékben történt minden balesetet, sérülést a családi bölcsődei szolgáltatást nyújtó személynek ki kell vizsgálnia. A vizsgálat során tisztázni kell a balesetet kiváltó okokat, és azt, hogy hogyan lehetett volna elkerülni a balesetet.

7. Ünnepek, megemlékezések, rendezvények rendje

 

Ünnep, esemény, hagyomány

Időpontja

Helye

Szülők számára nyílt v. zárt

 

Mikulás

december

csoportszoba

zárt

 

Karácsony

december

csoportszoba

nyílt

Farsang 

február  

csoportszoba   

zárt

Március 15.

március      

csoportszoba

zárt

Húsvét  

tavasz

csoportszoba 

zárt

Föld napja     

április 22.       

udvar, természet

zárt

Anyák napja         

május

csoportszoba

nyílt

Gyermeknap

június        

csoportszoba v. udvar

zárt

Évzáró   

június

csoportszoba v. udvar

nyílt

8. A gyermekek felvételére, mulasztásának igazolására vonatkozó rendelkezések

A gyermekek felvétele a jelentkezés sorrendjében a férőhelyek számának függvényében történik.

A szülő, a családi bölcsődébe gyermeke felvételét, a gyermek 12 hónapos korától kérheti.

Az újonnan jelentkező gyermekek fogadása folyamatosan történik.

A családi bölcsődében történő ellátás térítési díj megfizetése mellett történik, melynek összegét a tárgy évre vonatkozó tervezett költségvetés határoz meg.

8.1. Hiányzás és betegség utáni visszatérés a családi bölcsődébe

Orvosi igazolás szükséges arról, hogy a gyermek újra közösségbe mehet. A családi bölcsődék beteg gyermeket nem fogadnak.

9. A nemdohányzók védelme

A szolgáltató hely teljes területén tilos a dohányzás.

A dohányzást tiltó táblát az utcai kapun, vagy kerítésen kell kifüggeszteni. Rendelkezni kell „Nem dohányzók védelme, dohányzásra vonatkozó előírás”-sal!

10. A családi bölcsőde hálózat családi bölcsődéinek költségvetési előterjesztése, szülői térítési díj fizetésének módja

A Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat családi bölcsődéinek költségvetését a hálózati koordinátor készíti el, és terjeszti a Kuratórium, valamint a Felügyelő Bizottság elé.

A kuratórium és a felügyelő bizottság minden tárgy év január 31-ig a költségvetés elfogadásáról határozatot hoz, és életbe lépteti azt.

A költségvetés különösen indokolt esetben, évente két alkalommal módosítható.

A módosítási javaslatot a hálózati koordinátor terjeszti elő, és a kuratórium, valamint a felügyelő bizottság együttesen az adott évre vonatkozóan határozatot hoz a módosított költségvetésről és hatályba lépteti a módosításokat.

Módosítás előterjesztése lehet:

-       együttesen, a hálózat minden családi bölcsődéjére vonatkozóan,

-       egyes családi bölcsődékre vonatkozóan.

Amennyiben a kuratórium és a felügyelő bizottság azt állapítja meg, hogy az alapítvány átvállalja a szülői térítési díj összegét, évközben egyszer van lehetőség - tárgy év szeptember
1-ig - módosítani a határozatban foglaltakat.
Ha a kuratórium és a felügyelő bizottság a szülőket mentesíti a térítési díj fizetése alól, abban esetben( „0”-ás szülői térítési díj esetében) nem kell a térítési díj fizetésével kapcsolatos nyomtatványokat vezetni, úgy mint:

-       1.sz. melléklet a 328/2011. (XII.29)Korm. rendelethez  Térítési díj-fizetés dokumentálása

-       5.sz melléklet a 328/2011. (XII.29.) Korm. rendelethez  Jövedelem nyilatkozat a személyi térítési díj megállapításához

A szülő a megállapított szülői térítési díjat minden hónap 5.-ig köteles megfizetni a fenntartó részére. A térítési díj összegét az éves költségvetés tartalmazza. A szülők magukra nézve kötelezőnek ismerik el a Jogviszony jogosultsági dokumentum  aláírásával, hogy a térítési díj a fent leírt módon változhat.

A szülői térítési díj számításának módját a kuratórium 2011. március 20.-án kelt 3/2011 számú határozatában ekként határozta meg:

5, A kuratórium 100%-os szavazati arányban elfogadta a családi napközik költségvetésének értelmezésénél megállapított személyi térítési díj számítási módját az alábbi képlet sor alapján, a törvényi előírásnak eleget téve:

(((telephely kiadás-állami támogatás) : munkanapok száma) : munkavállalói munkaóra) : gyermeklétszám = …Ft/gyermek/óra x munkavállalói munkaóra = …Ft/gyermek/nap x (munkanapok száma :12)= …..Ft/gyermek/havi személyi térítési díj

A szülői térítési díjat és költségvetést a fenntartó Térítési díj és költségvetés szabályzata határozza meg.

 

  1. 1.      sz. melléklet

AZ iratkezelési és kiadmányozási szabályzat

 

 I. Az iratkezelés rendjének jogszabályi háttere a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat működésére vonatkoztatva:

-      XXXI. Törvény, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

-      15/1998 (IV.30.) NM rendelet, a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről

-      396/2013. (X.24.) Korm. rendelet

-      2015. évi CCXXIII. törvény egyes szociális, gyermekvédelmi, családtámogatási tárgyú és egyéb kapcsolódó törvények módosításáról

II. Az iratkezelés szervezeti rendje (335/2005. (XII. 29.) Kormányrendelet)

1.Az iratkezelési szabályzatban foglaltak végrehajtásáért, a szervezeti, működési és ügyrendi szabályok, az alkalmazott informatikai eszközök és eljárások, valamint az irattári tervek és iratkezelési előírások folyamatos összhangjáért, az iratok szakszerű és biztonságos megőrzésére alkalmas irattár kialakításáért és működtetéséért, továbbá az iratkezeléshez szükséges egyéb tárgyi, technikai és személyi feltételek biztosításáért a fenntartó alapítvány a felelős.

2. A Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózatnál bármilyen területen kiadmányozásra, a kiadványok továbbküldhetőségének és irattárazásának engedélyezésére a fenntartó jogosult.

Kimenő levelek csak a fenntartó engedélyével történhet.

A fent leírtaktól eltérni csak abban az esetben lehet, ha a kuratóriumi elnök átmenetileg vagy tartósan helyettesíteni kell.

3. A Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózatnál ügyintézésével kapcsolatban keletkező ügyiratoknak az alábbiakat kell tartalmazniuk:

  • a Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat …. Családi Bölcsőde (név, cím, irányítószám, telefonszám, esetlegesen e-mail cím)
  • az ügyintéző neve

4. A kiadvány jobb felső részében a következőket kell feltüntetni:

  • a családi napközi neve, elérhetősége, ügyintéző/vezető neve
  • az irat tárgya
  • az esetleges hivatkozási szám

5. A kiadványokat eredeti aláírással lehet elküldeni. Ha a kiadványozó eredeti aláírására van szükség, a kiadvány szövegének végén, a keltezés alatt, a kiadványozó nevét, alatta pedig a hivatali beosztását kell feltüntetni.

6. Az iktatás: iktatólapon, csak a hivatalos iratok kerülnek iktatásra iratokat jobboldalon, a telephelyi iktatószámmal kell ellátni

7.  Az iratok irattárba való helyezésének rendje és őrzése (20/2012. (VIII.31.) EMMI r. 86. § (1) )

Az iratoknak az alapítvány irattárába kell kerülnie melynek címe: 1149 Budapest, Pósa L. u. 61., ez alól kivételt képeznek azok az iratok, dokumentumok, amelyet a telephelyek helyszínén kell őrizni.

Az iratok selejtezését a kuratóriumi elnök rendeli el és ellenőrzi.

9. Hozzáférés az iratokhoz, az iratok védelme

Az iratokkal és az azok kezeléséhez alkalmazott elektronikus adathordozókkal kapcsolatban minden esetben rendelkezni kell a szükséges védelmi intézkedésekről, beleértve a vírusvédelmet és a kéretlen elektronikus üzenetek elleni védekezést is. Biztosítani kell az illetéktelen hozzáférés megakadályozását mind a papíralapú, mind az elektronikus adathordozó esetében.

Záró rendelkezések

A Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózatnak gondoskodni kell arról, hogy az „Iratkezelési és kiadmányozási szabályzat”-ban foglalt előírásokat az érintett munkatársak megismerjék, annak tényét a szabályzathoz csatolt íven aláírásukkal igazolják, a hatálybalépés napjával egyidejűleg.

  1. 2.      sz. melléklet

Irattári Terv

Az Irattári terv, az Iratkezelési és kiadmányozási szabályzat kötelező mellékletét képezi.

Az irattári terv szerkezetét és rendszerét a címmel ellátott irattári tételek csoportosításával, továbbá az anyagok között meglévő tartalmi összefüggések alapján elvégzett rendszerezéssel kell kialakítani.

Az anyagok között meglévő tartalmi összefüggések alapján elvégzett rendszerezés eredményeként az irattári tételeket különböző főcsoportokba, azon belül pedig csoportokba és alcsoportokba kell besorolni.

A tárgykörök megnevezését, az iratokon feltüntetni nem szükséges, csak az iktatási számát. Az irattározásnál az alábbi dokumentumok (a kuratóriumi elnök saját hatáskörben dönthet további, fel nem sorolt tartalmú iratok tározásárol is) és tározási időtartalmat kell figyelembe venni:

 

Tárgykör megnevezése                                                                   Megőrzési idők:

IGAZGATÁSI ÜGYEK

Alapítással, módosítással, megszűnéssel kapcsolatos ügyek                   Nem selejtezhető

Szabályzatok                                                                                       Nem selejtezhető

Belső ellenőrzési ügyek                                                                       10 év

Vagyonvédelmi ügyek                                                                         15 év

Munka- és tűzvédelmi ügyek                                                                15 év

Számítástechnikai ügyek                                                                      15 év

Postai, távközlési ügyek                                                                       10 év 13

Bélyegzőbeszerzés, nyilvántartás ügyek                                                Nem selejtezhető

Iktatókönyv, tárgymutató                                                                     Nem selejtezhető

Iratátadási, selejtezési jegyzőkönyvek                                                   Nem selejtezhető

PÁLYÁZATI ÜGYEK                                                                           nincs jogosultsága

 

PÉNZÜGY

Bevételek beszedésével kapcsolatos ügyek                    a fenntartónak beküldés havonta egyszer

SZÁMVITELI ÜGYEK

 

Leltárak                                                                                              15 év

 

MUNKAÜGYEK                                                                      a fenntartónál tárolva

 

EGYÉB ÜGYEK

 

Beérkezett levelek, telefaxok                                                                20 év

Kimenő levelek, telefaxok                                                                    20 év

Egyéb az előbbiekbe nem sorolható ügyek                                            5 év

 

Záró rendelkezések

 

A Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózatnak gondoskodni kell arról, hogy az „Irattári terv”-ben foglalt előírásokat az érintett munkatársak megismerjék, annak tényét a szabályzathoz csatolt íven aláírásukkal igazolják, a hatálybalépés napjával egyidejűleg.

 

  1. 3.     SZ. MELLÉKLET

VÉDŐ- ÓVÓ ELŐÍRÁSOK

1. Az intézményi védő, óvó előírások

 

-          A családi bölcsődében a nyitvatartási időben biztosítani kell a gyermekek felügyeletét, védelmét figyelemmel a baleset megelőzés szempontjaira.

-          Olyan környezetet kell kialakítani, amely alkalmas balesetbiztonsággal kapcsolatos szokások, magatartási formák kialakítására.

-          Gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodva át kell adni a baleset-megelőzési ismereteket (közlekedési balesetek, mérgezés, fulladás veszélyei, az égés, az áramütés, valamint az esés témakörében). Az egészségük és testi épségük védelmére vonatkozó előírásokat a bölcsőde megkezdésekor (5 munkanapon belül) ismertetni kell, melyet a csoportnaplóban is rögzítünk.

-          Fejleszteni kell a gyermekek biztonságra törekvő viselkedését.

-          Az udvarra menetel előtt, séták, kirándulások előtt az esetleges baleset megelőzése a legfontosabb szempont.

-          A gyermekek intézményen kívüli kísérete esetén 5 gyermek után egy kislétszámú gyermekcsoport vezetőjét kell biztosítani.

-          A gyermekek az intézmény létesítményeit, helyiségeit csak a kislétszámú gyermekcsoport vezetője felügyelete mellett használhatják.

-          Valamennyi a gyermekek számára veszélyforrást jelentő helyiséget, szekrényt zárva kell tartani.

 

1.1  Gyermekbalesetek esetére vonatkozó szabályok:

 

-      A családi bölcsődében bekövetkezett gyermekbaleseteket nyilván kell tartani.

-      A nyolc napon túl gyógyuló sérüléssel járó gyermekbaleseteket haladéktalanul ki kell vizsgálni. Ennek során fel kell tárni a kiváltó és a közreható személyi, tárgyi és szervezési okokat, minden esetben jegyzőkönyvet kell felvenni.

 

A jegyzőkönyvek egy-egy a kivizsgálás befejezésekor, de legkésőbb a tárgyhót követő hónap nyolcadik napjáig meg kell küldeni a fenntartónak. Az elektronikus úton kitöltött jegyzőkönyv kinyomtatott példányát, a papíralapú jegyzőkönyv egy példányát át kell adni a szülőnek. A jegyzőkönyv egy példányát a kiállító Családi Bölcsőde intézményében meg kell őrizni.

-      Amennyiben a baleset súlyosnak minősül, azonnal be kell jelenteni az intézmény fenntartójának.

-      Súlyos az a gyermekbaleset, amely

  • a sérült halálát (halálos baleset az a baleset is, amelynek bekövetkezésétől számított kilencven napon belül a sérült orvosi szakvélemény szerint a balesettel összefüggésben életét vesztette),
  • valamely érzékszerv (érzékelő képesség) elvesztését vagy jelentős mértékű károsodását,
  • a gyermek orvosi vélemény szerint életveszélyes sérülését, egészségkárosodását,
  • a gyermek súlyos csonkulását (hüvelykujj vagy kéz, láb két vagy több ujja nagyobb részének elvesztése, továbbá ennél súlyosabb esetek),
  • a beszélőképesség elvesztését vagy feltűnő eltorzulását, a gyermek bénulását, vagy agyi károsodását okozza.

-      A súlyos baleset kivizsgálásába legalább középfokú munkavédelmi szakképesítéssel rendelkező személyt kell bevonni.

-      A kislétszámú gyermekcsoport vezetője köteles a gyermekbaleseteket nyilvántartani

-      Ha a gyermeket baleset éri, a vele foglalkozó kislétszámú gyermekcsoport vezetője kötelessége az elsősegélynyújtás

-      Ha a balesetet vagy veszélyforrást a kislétszámú gyermekcsoport vezetője észleli köteles azonnal intézkedni.

-      Jelentősebb testi sérülés / fejsérülés, ficam, törés, vágott, - szakított bőrseb stb. / esetén mentőt kell hívnia a kislétszámú gyermekcsoport vezetője.

-      A balesetről és a kezelés tényéről, helyéről a kislétszámú gyermekcsoport vezetőjének értesítenie kell a szülőt, a fenntartó Alapítványt és a hálózati koordinátort.

 

1.2  Egyéb balesetvédelmi szabályok:

 

-      Az intézmény munka-, és balesetvédelmi feladatok irányítását és ellenőrzését a kislétszámú gyermekcsoport vezetője végzi.

-      Takarítási munkákat a gyermekek távollétében kell végezni. Vegyszereket, maró anyagokat a gyermekektől elzárt helyen kell tárolni.

-      A munka, - tűzvédelmi és bombariadóval kapcsolatos megfelelő szintű, részletes oktatást minden évben egyszer a fenntartó által meghatározott oktatási tematika alapján tart, amely rögzítésre kerül, a balesetvédelmi és tűzvédelmi oktatási naplóban. Az oktatásokon mindenkinek kötelező a részvétel és az ott hangzottak tudomásul vétele.

 

A Családi Bölcsőde kislétszámú gyermekcsoport vezetői feladata, hogy:

-      Haladéktalanul jelezzék az Alapítvány és a hálózati koordinátor felé azokat a helyzeteket, melyek veszélyforrást jelenthetnek a gyermekek számára.

-      A mindennapos tevékenysége során fokozottan ügyeljen az elektromos berendezések használatára, kezelésére. A különböző berendezéseket úgy tárolja, hogy azokhoz a gyermekek ne férhessenek hozzá.

-      Javaslatot tegyen az épület és a csoportszoba még biztonságosabbá tételére.

 

A Családi Bölcsődében a kisegítő feladata, hogy:

-      a munkaterületen fokozott óvatossággal járjon el, ügyelve a gyermekek biztonságára, testi épségére,

-      a veszélyforrást jelentő munkaterületet, eszközeiket mindig zárják.

 

1.3  Családi Bölcsődén belüli dohányzás

 

-      A Családi Bölcsődék egész területén tilos a dohányzás.

-      A Családi Bölcsődék területére – beleértve az udvart is – égő cigarettával belépni, illetve ott dohányozni tilos! A Családi Bölcsőde épületében, valamint a kerítésen belüli területén sem lehet dohányzó helyet kijelölni, akár használják a gyermekek, akár nem![1] A dohányzóhely nem lehet az intézmény bejáratától (kert kapu) számított 5 méteren belül.

-      Dohányzást tiltó feliratot az utcai kerítésen jól látható módon ki kell függeszteni.

-      A szabályzatban foglaltak megsértése fegyelmi eljárással szankcionálható.

-      A szabályzat ellen vétő személy viseli a hatósági eljárás szankcióit és anyagi vonzatát.

-      A szabályzatban foglaltak ellenőrzéséért a kislétszámú gyermekcsoport vezetője, valamint a hálózati koordinátor a felelős.

-       

2       Bármely rendkívüli esemény esetén szükséges teendőket

     

Tűz- és bombariadó esetén szükséges teendők:

-      A gyermekek testi épségét veszélyeztető tűz- és bombariadó esetén fontos követelmény a pánikmentesség megőrzése, a fegyelmezett magatartás.

-      Akinek a tudomására jut a tűz-, vagy bombariadó, annak haladéktalanul és pánikkeltés nélkül értesíteni kell a kislétszámú gyermekcsoport vezetőjét, szüksége esetén a fenntartót

-      a helyszínen tartózkodó kislétszámú gyermekcsoport vezetője értesíti a tűzoltóságot és a rendőrséget

-      az épület kiürítéséről, a gyermekek elhelyezéséről az intézkedést vezető hatóság információja alapján a helyszínen tartózkodó kislétszámú gyermekcsoport vezetője dönt

-      Az épületből történő kimenetel után biztonságos környezetbe, megfelelő távolságra kell vinni a gyermekeket.

-      A helyszínen tartózkodó kislétszámú gyermekcsoport vezetője intézkedik valamennyi helység ellenőrzéséről, hogy nem maradt-e gyermek az épületben.

-      A kislétszámú gyermekcsoport vezetője létszámellenőrzést tart a gyermekek között.

-      További teendőket a tűz és bombariadó szabályzat tartalmazza, melynek betartatása a hálózati koordinátor feladata.

-      A bombariadóról és a hozott intézkedésekről a kislétszámú gyermekcsoport vezetője rendkívüli jelentésben értesíti a fenntartót.

 

3, Záró rendelkezések

 

A Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat tagjaninak gondoskodni kell arról, hogy a „Védő- óvó előírások”-ban foglalt előírásokat az érintett munkatársak megismerjék, annak tényét a szabályzathoz csatolt íven aláírásukkal igazolják, a hatálybalépés napjával egyidejűleg.

 



 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 49
Tegnapi: 77
Heti: 126
Havi: 2 559
Össz.: 277 830

Látogatottság növelés
Oldal: CSABŐ SZMSZ
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »