ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

 

SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

2022.

 

 napraforgok.jpg

 

Elfogadta az Alapítvány Kuratóriuma

2022. év január hó 10.-i KH/2022.01.10. számú kuratóriumi határozatában, egyúttal hatályon kívül helyezte az 1/2018 számú kuratóriumi határozatában elfogadott, 2018. január 04.-tól hatályos SZMSZ-ét.

1. Az alapítvány neve:

Az alapítvány magyar nyelvű elnevezése:

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ KÖZHASZNÚ ALAPÍTVÁNY

Az alapítvány magyar nyelvű rövidített elnevezése: ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Az alapítvány székhelye: 1149 Budapest, Pósa L. u. 61.

Az alapítványt nyilvántartásba vevő bíróság: Gyulai Törvényszék

Az alapítvány nyilvántartásba vételi száma: 2580

Közhasznú jogállás: közhasznú

Az alapítvány bankszámlaszáma: 11600006-00000000-43267204

Az alapítvány adószáma: 18137460-1-42

Az alapítvány KSH száma: 18137460 9499 569 01

Az alapítvány bankszámláját vezető pénzintézet neve, címe: Erste Bank Hungary Zrt.

Az alapítvány bankszámlaszáma: 11600006-00000000-43267204

Az alapítvány kezelő szerve: A Kuratórium.

Az alapítvány képviselője: Madarász Károly Kuratórium Elnöke

A Kuratórium tagjai:

Madarász Károly Elnök

Felber Zsuzsanna tag

Somogyi Orsolya tag

Az alapítvány nyílt.

Az alapítvány célja szerinti besorolása: oktatási tevékenység

Az alapító okirat kelte: 2010. augusztus 02.

Az alapítvány célja: A gyermekek testi szellemi, lelki fejlődésének elősegítése. Családi bölcsődék, óvodák támogatása és fenntartása. Családsegítés, szociális tevékenység keretében az anyák munkaerőpiacon történő újbóli elhelyezkedésében történő segítségnyújtás. Nevelés, oktatás, gyermek- és ifjúságvédelem, a gyermekek egészséges fejlődésének elősegítése.

Az Alapítvány egyéb feladatait az Alapító Okirat, illetve az 2013. évi V. törvényben, valamint az Alapítvány tevékenységére vonatkozó mindenkori hatályos jogszabályokban[1] foglaltak szellemében, valamint a rendelkezésre álló feltételeknek megfelelően az Aranyló Napraforgó Alapítvány kuratóriuma (a továbbiakban: „Kuratórium”) határozza meg.

2. Az alapítvány szervezete:

Az alapítvány központi testületei a Kuratórium és a Felügyelő Bizottság.

Az alapítvány ügyviteli szerve a Titkár, ha nincs a Kuratórium.

2.1. A Kuratórium

A kuratórium az alapítvány ügyvezető szerve, azaz irányító, döntéshozó és képviselő szerv.

A kuratórium tagjai az alapítvány vezető tisztségviselői. Feladata az alapítványi célok megvalósítása, a vagyon gyarapításával és ésszerű felhasználásával. Ennek érdekében az alapítvány működésével, gazdálkodásával kapcsolatos bármely ügyet megtárgyalhat, és egyben határozatot hozhat.

A kuratórium tagjainak száma 3 (három) fő, akik állandó belföldi lakóhellyel rendelkeznek.  A kuratóriumi tagok megbízatása határozatlan időre szól.  A kuratórium tagjai munkájukért tiszteletdíjat nem kapnak, de a kuratórium tagjai a kuratóriumi munkájukkal kapcsolatosan felmerült indokolt és igazolt költségeik megtérítésére igényt tarthatnak.  

A költségtérítés mértékéről és módjáról a kuratórium dönt a működési költségek keretein belül. Ha az alapító nem tartja fenn magának a kuratórium elnöke kijelölésének jogát és nem ruházta át ezt a jogot más, alapítványi tisztséget betöltő személyre vagy más alapítványi szervre, a kuratórium tagjai maguk közül választanak elnököt. A kuratórium évente legalább kétszer ülést tart, amelyet az elnök hív össze. Az alapító okirat ennél ritkább ülésezést előíró rendelkezése semmis.

A kuratórium meghatározza a kitűzött célok megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételeket, gondoskodik azok biztosításáról.

2.1.1.    A kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik

-  az alapítványi vagyon kezelése

-  az alapítvány éves munkatervének és költségvetésének elfogadása;

-  az alapítvány szervezeti- és működési szabályzatának elfogadása és módosítása

-  az alapítvány vagyonának időszakonkénti, cél szerinti felhasználásáról való döntés;

-  döntés az alapítvány céljára adott további vagyoni hozzájárulások elfogadásáról illetve visszautasításáról;

-  a szakmai-pénzügyi beszámolójának és közhasznúsági jelentésének elfogadása;

-  az alapító tájékoztatása az alapítvány éves munkájáról a hatályos jogszabályok szerint;

-  döntés minden olyan ügyben, amelynek értéke az 500 000 Ft-ot meghaladja (egyősszegű egyszeri alkalmas kifizetés), kivéve ez alól az 1.000.000.-Ft-ot meg nem haladó beruházási költségekről való döntés, melyről a kuratórium elnöke saját hatáskörben eljárva önálló joggal rendelkezik, valamint az Alapítvány fenntartásában működő családi bölcsődék, és óvoda intézmény, amelyeknél a költségvetéseket kuratórium határozatban fogad el és azt tudomásulvéve biztosítja a működést/önálló gazdálkodást, valamint ezen intézmények működéséhez kapcsolható egyösszegű kifizetések havi bérleti díj, rezsi költség, fejlesztési anyagok vásárlása, stb…. Törekedni kell azonban arra, hogy minden rendkívüli esetben a kifizetés lehetőség szerint átutalással történjen a fizető nevére megnevezett bankszámlájáról.

-  köznevelési és szociális feladatainak ellátásához kapcsolódó ügyek

- a fenntartásában működő intézmények működését segítő támogatások

- állami támogatás megigénylése, elszámolása, azzal összefüggő ellenőrzések

- az alapítvány munkájával kapcsolatos szabályzatok, rendeletek, elrendelések megalkotása, jóváhagyása, ellenőrzése, egyes dokumentumok felülvizsgálata, azokról készült jelentések elfogadása.

- fenntartott intézmények szabályzatainak elfogadása, módosításra, javításra, javaslattétel, ellenőrző jelentés elfogadás.

- intézmények évenkénti ellenőrzése

2.1.2.    A kuratórium működése, ügyrendje

A kuratórium működését, ügyrendjét az Alapító Okirat 8. pontja szabályozza.

 Az alapítvány kuratóriuma szükség szerint, de évente legalább két alkalommal ülésezik. Az üléseket a kuratórium elnöke írásban hívja össze (emailban) legalább 10 nappal az ülést megelőzően, és ily módon tájékoztatja a tagokat az ülés helyét, időpont-ját és napirendjét illetően. Bármely kuratóriumi tag kérheti kuratóriumi ülés összehívását a cél és az ok megjelölésével. Ilyen kérelem esetén a kuratórium elnöke köteles a kérelem beérkezésétől számított nyolc napon belül intézkedni az ülés összehívásáról. Ha ennek a kötelezettségének a kuratórium elnöke nem tesz eleget, a kuratórium ülését a kérelmet előterjesztő tag is összehívhatja. Az ülés napirendjére bármely kuratóriumi tag jogosult javaslatot tenni, és a javasolt napirendi pontot a kuratórium köteles tárgyalni. A kuratórium ülésén napirendre kerülő, illetve tárgyalandó bármely jelentést a meghívó mellékleteként kell elküldeni. A kuratórium tagjai több mint 50 %-ának jelenléte esetén határozatképes. A kuratóriumi ülések nyilvánosak. A kuratórium üléseit az elnök vezeti. A kuratórium határozatait általánosságban kézfelemeléssel és egyszerű többségi döntéssel hozza. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Az alapító jogosult részt venni a kuratórium ülésein, és élhet véleménynyilvánítási jogával. A kuratórium részéről az alapító meghívásáról az elnök gondoskodik.

A kuratórium üléséről jegyzőkönyv készül, amelyet a levezető elnök, a jegyzőkönyv-vezető és egy, a kuratóriumi ülésen megválasztott hitelesítő személy ír alá. A jegyzőkönyv jelenléti ívként is szolgál. Ha és amennyiben azon a kuratórium tagjain kívül más személy is részt vesz a jegyzőkönyvet köteles aláírni. A jegyzőkönyvben fel kell tüntetni azon személyek teljes nevét akik azon részt vesznek. Tekintettel arra azonban, hogy a jegyzőkönyv, majd annak alapján meghozott határozat nyilvánosan megjelenik az alapítvány hónlapján, a kuratóriumi és FB. tagokon kívül (a személyiségi jogok védelme alapján) kérésre elegendő csak a neve kezdőbetűjét feltüntetni a jegyzőkönyvben. Ebben az esetben a jegyzőkönyvet nem köteles aláírnia.

A kuratórium határozatait köteles sorszámmal ellátni. A sorszámot a 2021. november 15.-én kelt 17/2021 kuratóriumi határozat alapján: KH/év.hónap.nap jelöléssel kell ellátni. Az abban elfogadott határozati pontokat emelkedő számsorrendben arab számmal kell ellátni.

A jegyzőkönyv tartalmazza az ülés helyszínét, időpontját és a résztvevők személyét.  Az aláírt és hitelesített jegyzőkönyvből egy eredeti példány készül, melyet az alapítvány irattárban az iratkezelési szabályzatban megfogalmazottak alapján kell tárolni. Bárki kérésére arról másolati példány készíthető.

Konkrét személyekkel kapcsolatban, vagy konkrét személyeket érintő határozat, -mely személyek csak különösen indokolt esetben lehetnek FB és kuratóriumi tagok- esetén, ha és amennyiben a kuratórium akként dönt, hogy annak nyilvános megjelentetése személyiségi jogokat sért a határozatát titkosíthatja, ebben az esetben az alapítvány honlapján azt nem teszi közzé. Arról másolat nem készíthető, azonban lentebb meghatározott iratbetekintési eljárásban, vagy korlátozott mértékben az elnöki fogadóórán megtekinthető.  

A kuratórium döntéseit 30 napon belül írásban közli minden érintettel, valamint közzéteszi az alapítvány honlapján. Az alapítvány működése nyilvános. Az alapítvány szolgáltatásai igénybevételéből senkit nem zár ki, a szolgáltatásai igénybevételének módját, működésének módját, valamint a működéséről készült beszámolókat az alapítvány internetes honlapján közzéteszi. Ezen beszámolókról bárminemű korlátozás nélkül bárki saját költségére másolatot készíthet. Az alapítvány működésével kapcsolatban keletkezett irataiba az elnökkel előzetesen egyeztetett időpontban és helyszínen bárki betekinthet, amennyiben az iratbetekintésre vonatkozó kérelmét legalább 15 munkanappal ezt megelőzően benyújtotta. Korlátozott mértékben, de iratbetekintésre van lehetőség az elnöki fogadóórán. Az iratbetekintés nem tagadható meg, kivéve azon eseteket, amelyekben ez adatvédelem, személyzeti kérdések, személyiségi jogok, üzleti titok, illetve más jogszabály által elismert titok-védelem körébe eső bizalmas kérdéseket érint.

A kuratórium kizárólagos döntési jogköre kiterjed:

-  az alapszabály keretei között az alapítói vagyon felhasználására és gyarapítására,

-  az alapítvány számára érkező adományok el-fogadására,

-  az éves beszámoló és a közhasznúsági jelentés elfogadására, amelyeknek az elfogadásához a kuratórium kétharmados többségi döntése szükséges a kuratórium elnökének javaslata alapján legkésőbb a tárgyévet követő év május hónap 31. napjáig. Az éves közhasznúsági jelentésbe bárki betekinthet, illetőleg arról másolatot kérhet.

2.1.3.    A tagok kötelezettségei:

-  az ülésen való megjelenés,

-  a tárgyalásra kerülő ügyben való felkészülés,

-  alkotó, felelősségteljes részvétel a témák megtárgyalásában.

A tagok jogai:

-  felszólalás az ülésen,

-  javaslattétel valamely kérdés napirendre tűzésére és megtárgyalására, a jogsértőnek ítélt kuratóriumi határozat bírósági felülvizsgálatának kérése.

2.1.4.    A kuratórium elnökének feladatai, hatásköre:

-  az alapítvány működésének irányítása a kuratóriumi ülések közti időszakokban, a kuratórium döntéseinek megfelelően,

-  az alapítvány képviselete,

-  dönt a kuratóriumi ülések időpontjáról;

-  összehívja a kuratóriumi ülést;

-  az alapítvány éves beszámolójának és közhasznúsági jelentésének előkészítése, az ezekre vonatkozó javaslatoknak a kuratórium elé terjesztése a tárgyévet követő év 150. napjáig. Amennyiben a kuratóriumi ülés nem fogadja el a beszámolót az elnök köteles gondoskodni a kifogásolt részek módosításáról és egy hónapon belül köteles rendkívüli kuratóriumi ülést összehívni.

-  az alapító okirat, a jelen szervezeti és működési szabályzat, valamint mellékletei, illetve a kuratórium döntései által meghatározott egyéb feladatok ellátása.

-  önállóan dönt az alapítvány szakmai feladatainak ellátását esetenként segítő szakértők felkéréséről, megbízásáról

-  gondoskodni a gazdálkodás legfontosabb adatainak évente történő nyilvánosságra hozataláról és a közhasznúsági jelentés elkészíttetéséről.

-  részt vehet a felügyelő bizottság ülésein, amelyre meg kell hívni

- gondoskodik az Alapítvány által fenntartott intézmények zavartalan működéséről -elszámoltatás, beszámoltatás, gazdasági, egyéb teendők.

Amennyiben a kuratórium elnöke feladatainak ellátásában akadályoztatva van, akkor a kuratórium által megbízott kuratóriumi tag gondoskodik az elnök feladatainak ellátásáról. A helyettesítésre vonatkozó feladatokat, hatás-kört és felelősséget a megbízásnak tartalmaznia kell. Gondoskodni kell a másodsorbani helyettesítésről is.

A kuratórium a fenti keretek közt megalkotja az ügyrendjét, amelynek tartalma a jelen szervezeti és működési szabályzattal, valamint az alapító okirattal nem lehet ellentétes.

2.2. A felügyelő bizottság

Az Alapító Okirat 10. pontja szabályozza a felügyelő bizottság működését.

A felügyelő bizottság a tevékenységét az alapító részére végzi, tevékenységéről évente az alapítói jogok gyakorlójának számol be.

A felügyelő bizottság tagjainak száma 3 fő. A felügyelő bizottság tagjai indokolt esetekben visszahívhatók. A felügyelő bizottság tagjai tiszteletdíjban, illetve költségtérítésben nem részesülhetnek.

A felügyelő bizottság tagjaira a kuratórium tagjaira vonatkozó kizáró és összeférhetetlenségi szabályokat alkalmazni kell.

A felügyelő bizottság ellenőrzi

-  az alapítvány céljainak elérése érdekében végzett feladatok alapító okiratban foglaltak szerinti végrehajtását

-  a kuratórium döntéseinek szabályszerűségét;

-  az alapítvány gazdálkodását; Ennek során a kuratórium tagjaitól jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá az alapítvány könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja. A felügyelő bizottság tagja a kuratórium ülésén tanácskozási, javsalattételi joggal részt vehet.

-  a kuratóriumi elnök intézkedéseinek szabályszerűségét

- megbízható rendkívüli események kivizsgálásával, amely korlátozhatja az Alapítvány céljainak elérésében

A felügyelő bizottság köteles a kuratóriumot tájékoztatni, és annak összehívását kezdeményezni, amennyiben tudomást szerez arról hogy:

a)   az alapítvány működése során olyan jogszabálysértés vagy az alapítvány érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése a kuratórium döntését teszi szükségessé;

b)   a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel.

A kuratóriumot a felügyelő bizottság indítványára – annak megtételétől számított harminc napon belül – össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a kuratórium összehívására a felügyelő bizottság is jogosult. Ha a kuratórium a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a felügyelő bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervet.

A felügyelő bizottság elnöke felel a bizottság működéséért, az ülések összehívásáért, a beszámolók elkészítéséért és a jogszabályok által a jogsértések esetére előírt lépések meg-tételéért. Az elnök a bizottság az évi munkájáért az adott év pénzügyi és számviteli zárásának időpontjáig felel.

A felügyelő bizottság vizsgálatainál külső szakértőket is igénybe vehet.

A felügyelő bizottság tapasztalatairól szükség szerint, de évente legalább egyszer beszámol az alapítónak.

A felügyelő bizottság a fenti keretek közt megalkotta ügyrendjét, amelynek tartalma a jelen szervezeti és működési szabályzattal valamint az alapító okirattal nem lehet ellentétes.

A felügyelő bizottság ügyrendjét 2020. december 18. napján megtartott ülésén megtárgyalta, és azt a 14/2020. FB számú határozatában elfogadta.

Az ügyrend módosítását a Felügyelő Bizottság 2021. december 17.-én kelt 4/2021. FB számú határozat 6. pontjában elfogadta, hatályos 2022. január 01-től.

2.3. A Titkár

Az Alapítvány gazdasági lehetőségeihez mérten alkalmazhat, abban esetben azonban, ha nincs a titkári munkakör betöltve, a kuratórium maga gondoskodik a titkári munkák elvégzéséről.

A Titkár az alapítvány adminisztratív munkafelelőse. Feladatai az alábbiak:

-  A beérkező posta bontása, iktatása, kézbesítése

-  Ügyiratok iktatása

-  Irodaszerek beszerzése

-  Rendezvények megszervezése, lebonyolítása

-  Megbeszélések megszervezése, jegyzőkönyvezése

-  Iratok sokszorosítása

-  Irattár kialakítása, kezelése, iratselejtezések végrehajtása

3. Az alapítvány képviselete harmadik személyekkel szemben, a bélyegzőhasználat szabályai

Az alapítvány képviseletére harmadik személyekkel szemben a kuratórium tagjai közül az alábbiak jogosultak: elnök, külön meghatalmazást adhat a meghatalmazásban rögzített ügyek intézésére.

A képviseletre jogosult személyek névaláírásukat az alapítvány előírt, előnyomott vagy nyomtatott neve alatt a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány szerint kötelesek használni az alapítvány képviselete során.

A bélyegzőn az alapítvány rövidített neve, címe és adószáma található.
A bélyegzők beszerzéséről, kiadásáról, nyilvántartásáról, cseréjéről és évenként egyszeri leltározásáról az elnök gondoskodik, illetve a bélyegző elvesztése esetén az előírások szerint jár el. A bélyegzők tárolásáról oly módon kell gondoskodni, hogy ahhoz illetéktelen személy ne férjen hozzá. A bélyegző elvesztése esetén arról jegyzőkönyvet kell felvenni, és a bélyegzőt a hivatalos lapban érvényteleníteni kell.

Részletes szabályozás: 4.sz. melléklet

4. A bankszámla feletti rendelkezés és az utalványozási jogkörök

Az alapítvány pénzkezelési szabályzata tartalmazza bankszámla feletti rendelkezés szabályait és az utalványozási jogkörök leírását.

5. Iratkezelés, bizonylatkezelés

Az iratkezelés az Iratkezelési szabályzat rendelkezéseinek megfelelően történik. Az alapítvány iratkezelésének irányításáért és ellenőrzéséért az elnök/titkár a felelős. Az alapítvány működése során keletkezett iratokat úgy kell tárolni, hogy azok hozzáférhetőek legyenek a kuratórium és a nyilvánosság számára, ugyanakkor biztonságos őrzésük megoldható legyen. Az alapítvány az iratait és bizonylatait legalább 5 évig köteles megőrizni. A keletkezett iratokról nyilvántartást kell vezetni, melynek tartalmaznia kell az egyes iratok keletkezésének idejét, tárgyát és nyilvántartási számát. Az alapítvány irataiba való betekintést a kuratórium elnökével történt előzetes egyeztetés alapján, az alapítvány székhelyén minden hónap első hétfője 16-18 óra között kell biztosítani. Az alapítvány iratkezelése alapítvány székhelyén/irodájában központilag történik. A központi iratkezelést vagy a titkár, vezető főtanácsadó, ha nincsenek a kuratórium bármely tagja végzi.  

Bizonylatnak minősül minden olyan okmány, amelyet valamely gazdasági esemény számviteli nyilvántartása céljából készítenek. Az alapítvány által kiállított bizonylatot a gazdasági művelet, esemény megtörténtének időpontjában kell kiállítani. A bizonylat adatainak alakilag és tartalmilag hitelesnek, megbízhatónak és helytállónak kell lennie, a bizonylat szerkesztésekor a világosság elvét szem előtt kell tartani. A számviteli nyilvántartásokba szabályszerűen kiállított bizonylat alapján szabad adatokat bejegyezni.

6. Az alapítvány gazdálkodása

Az alapítvány bevételei:

-        az alapítványi célra fordított vállalkozásokból származó eredmény

-        az alapítványhoz csatlakozó felajánlása

-        az egyéb forrásból származó bevételek és az alapítványi célokat szolgáló kiadások különbözete

-        az Alapító további hozzájárulásai

-        az államháztartás alrendszereiből, vagy más adományozótól közhasznú célra, vagy működési költségek fedezésére kapott támogatás, illetve adomány

-        a szervezet eszközeinek befektetéséből származó bevétel

-        egyéb, más jogszabályokban meghatározott bevétel.

Az alapítvány nevében vagy javára történő adománygyűjtés nem járhat az adományozók, illetőleg más személyek zaklatásával, a személyhez fűződő jogok és az emberi méltóság sérelmével. Az alapítvány nevében vagy javára történő adománygyűjtés csak az alapítvány írásbeli meghatalmazása alapján végezhető. Az alapítvány részére juttatott adományokat a könyv szerinti, ennek hiányában a szokásos piaci áron kell nyilvántartásba venni. Az alapítvány gazdálkodása a mindenkor irányadó jogszabályok szerint, az alapító okiratban foglaltaknak megfelelően történik. Az alapítvány vagyonával való gazdálkodás során a kuratórium a jó gazda gondosságával köteles eljárni.

Az alapítvány céljaira rendelt induló vagyon, annak hozadéka, valamint az alapítvány működése során utóbb keletkezett vagyon teljes egészében felhasználható az alapítvány működése során az alapítvány céljai elérése érdekében.

Az alapítvány bármely cél szerinti juttatását pályázathoz kötheti. Ebben az esetben a pályázat nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályázat). Színlelt pályázat a cél szerinti juttatás alapjául nem szolgálhat. Az alapítvány az alapítvány vezetésében közreműködő személyt, a támogatót, valamint e személyek hozzátartozóját – a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatások kivételével – cél szerinti juttatásban nem részesítheti. Az alapítvány által nyújtott cél szerinti juttatások nyilvánosak, bárki által megismerhetők.

Az alapítvány költségei a következők:

-  a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);

-  a közhasznú és egyéb vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetett költségek (ráfordítások, kiadások), amelyeket bevételarányosan kell megosztani.

-  a közhasznú tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);

-  az egyéb cél szerinti tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások);

Az alapítvány kettős könyvvitelt vezet.

Az Alapítvány az elmúlt működési éveiben vállalkozási tevékenységet nem végez.

Az alapítvány vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végezhet. Az alapítvány gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a jelen alapító okiratában meghatározott tevékenységére fordítja. Az alapítvány a cél szerinti tevékenységéből, illetve vállalkozási tevékenységéből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten tartja nyilván.

Az alapítvány vállalkozásának fejlesztéséhez közhasznú tevékenységét veszélyeztető mértékű hitelt nem vehet fel, és az államháztartás alrendszereitől kapott támogatást hitel fedezetéül, illetve hitel törlesztésére nem használhatja fel. Az alapítvány a jelen szervezeti és működési szabályzat elfogadásának időpontjában befektetési tevékenységet nem végez, így Befektetési Szabályzatot nem készít.

7. Munkaviszonyra vonatkozó szabályok

Az alapítvány munkavállalói felett a munkáltatói jogkört a kuratórium elnöke gyakorolja.

8. Egyéb rendelkezések

A fenti rendelkezéseket az irányadó jogszabályokkal és az alapító okirattal összhangban kell értelmezni.

A jelen Szervezeti és működési szabályzatot és annak mellékleteit az alapítvány kuratóriuma 2022. január 10. fogadta el a KH/2022.01.10. számú határozatával.

Hatálya: 5 év, felülvizsgálata jogszabályi változás esetén, de minimum évenként.

9. Az közhasznú alapítvány ellenőrzése

A közhasznú alapítvány esetében a közhasznú minősítés követelményeinek való megfelelés ellenőrzését a reá irányadó szabályok szerint az ügyészség látja el.

LEGITIMÁCIÓ:

Az Aranyló Napraforgó Alapítvány Szervezeti és Működési Szabályát, a kuratórium nevében eljárva és felhatalmazása alapján a kuratórium elnöke, a kuratórium 2022. január 10.-én kelt KH/2022.01.10. kuratóriumi határozat alapján 2022. 01. 10.-én aláírta: 

          …………………………………………

            Madarász Károly Kuratóriumi Elnök

 

Mellékletek:

1, a közszolgáltatások igénybevételének rendje

2, KÖZÉRDEKŰ ADATOK NYILVÁNOSSÁGÁNAK RENDJE

3, Elektronikus úton előállított papíralapú nyomtatványok hitelesítésének rendje

4, A képviselet szabályai

5, AZ iratkezelési és kiadmányozási szabályzat

6, Irattári Terv

7, ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT

8, Megismerési nyilatkozat

 

1. sz. melléklet

 

a közszolgáltatások igénybevételének rendje

 

FENNTARTÓ/SZERVEZET NEVE: ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

 

CÍME: 1149 BUDAPEST, PÓSA L. U. 61.

 

családi bölcsődék

 

Megnevezés

Tartalmának leírása

Igénybevétel rendje

Térítési díjak, kedvezmények

Családi

bölcsődei

ellátás

A bölcsőde a családban nevelkedő 1-3 éven aluli gyermekek napközbeni ellátását, szakszerű gondozását és nevelését biztosító intézmény. Ha a gyermek a 3. évét betöltötte, de testi vagy szellemi fejlettségi szintje alapján még nem érett az óvodai nevelésre, a 4. évének betöltését követő augusztus 31-ig nevelhető és gondozható a családi bölcsődében.

A családi bölcsőde az alapellátáson túl szolgáltatásként speciális tanácsadással, időszakos gyermekfelügyelettel, játszócsoporttal és sószoba-használattal segíti a családokat.

– intézmény házirendje,

– a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény,

– a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet,

– a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátásokról szóló 328/2011 (XII. 29.) Korm.rend.

 

– a személyes gondoskodást nyújtó alapellátásba tartozó gyermekek napközbeni ellátása keretében biztosított étkeztetésről és az intézményi térítés díjairól szóló1997. évi XXXI. törvény alapján

-étkezési díj mentesség kuratóriumi határozat alapján

 

 

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTÁNYI ÓVODA ÉS TELEPHELYEI

 

 

Megnevezés

Tartalmának leírása

Igénybevétel rendje

Térítési díjak, kedvezmények

Óvodai

ellátás

Az óvodai nevelés a gyermek három éves korától a tankötelezettség kezdetéig (Nkt.45§ (2) meghatározottak szerinti nevelőintézmény.

 

Az óvodai nevelőmunka az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjára (363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet) épülő, jóváhagyott Pedagógiai Program szerint folyik.

– intézmény házirendje, SZMSZ alapján

Az óvoda a gyermek hároméves korától a tankötelezettség kezdetéig nevelő intézmény.

 

Az óvoda felveheti azt a gyermeket is, aki a harmadik életévét a felvételétől számított féléven belül betölti, feltéve, hogy minden hároméves és annál idősebb gyermek óvodai felvételi kérelme teljesíthető.

A beiratkozás rendje:

-A beiratkozás az intézménybe folyamatos

-A beíratási időszakot követően a felvételt nyert gyermekek fogadása szeptember 01-től folyamatosan történik. Az újonnan jelentkező gyermekek fogadása az óvodai nevelési évben folyamatosan történik.

-A beiratkozás során a szülőt tájékoztatni kell óvoda pedagógiai rendszeréről

-A beiratkozást követően a gyermekek és a szülők lehetőséget kapnak arra, hogy közvetlen betekintést nyerjenek az óvoda életébe: óvodalátogatás

-A beíratás tényét az Előjegyzési naplóban kell rögzíteni.

-A gyermekek személyiség jogait figyelembe véve a felvett gyermekekről névszerinti névsort nyilvános helyre kifüggeszteni tilos. Az adatvédelmet az „Adatkezelési szabályzat” tartalmazza (az SZMSZ

-9. sz. melléklete tartalmazza)

Az óvodai átvétel: A szülő gyermeke óvodai felvételét, átvételét bármikor kérheti 

– a Kjt., 326/2013 Korm. rend. , 257/2000. (XII. 26.) korm. rend.,  1992. évi XXXIII. tv., és egyéb jogszabályok alapján állami támogatást biztosít a gyermekétkeztetés támogatására.  A szülők által fizetendő étkezési térítési díj megállapításra kerül az óvoda Étkezési díj szabályzatában.

-Tandíjmentes (kuratórium határozat alapján)

 

 

2.sz. melléklet

 

 

közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjét rögzítő szabályzat

 

AZ ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY SZMSZ MELLÉKLETE

 

Szervezet neve: ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

 

Címe:   1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.

 

Adószáma: 18137460-1-42

KÖZÉRDEKŰ ADATOK NYILVÁNOSSÁGÁNAK RENDJE

Az ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY a közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmek intézésének, továbbá a kötelezően közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatalának rendjéről szóló szabályzatát

-           az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban Info tv.) 30. § (6) bekezdése és 35. § (3) bekezdése,

-          az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet (Ávr.) 13. § (2) bekezdés h) pontjának,

-          a közérdekű adatok elektronikus közzétételére, az egységes közadatkereső rendszerre, a központi jegyzék adattartalmára, az adatintegrációra vonatkozó részletes szabályokról szóló 305/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet, valamint

-          a közzétételi listákon szereplő adatok közzétételéhez szükséges közzétételi mintákról szóló 18/2005. (XII. 27.) IHM rendelet előírásai alapján a következők szerint határozom meg.

  1. A Szabályzat célja, hatálya
    1.1. A Szabályzat célja, hogy meghatározza a közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjét, az ügyintézésben résztvevő személyeket, rögzítse az adatokat megismerni kívánó személy jogait és kötelezettségeit, valamint meghatározza az adatszolgáltatónak a jogait és kötelezettségeit. A Szabályzat - a közvélemény gyors és pontos tájékoztatása érdekében - elősegíti, hogy a közérdekű adatok törvényben meghatározott körét elektronikus úton (személyazonosítás és adatigénylési eljárás nélkül) folyamatosan és díjmentesen mindenki megismerhesse. Meghatározza a honlapon közzétételre kerülő közérdekű és közérdekből nyilvános adatoknak és az adatszolgáltatásért felelősöknek körét, az adatközlő elektronikus közzététellel, a folyamatos hitelesség biztosításával kapcsolatos kötelezettségeit, az adatok frissítésével kapcsolatos kötelezettségeit, valamint a közzétételi eljárást.

    1.2. A Szabályzat hatálya kiterjed az Alapítvány kuratóriumára, az Aranyló Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat családi bölcsődéire, valamint az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvodára.

1.3. Tárgyi hatálya kiterjed a közérdekű adatok, valamint a közérdekből nyilvános adatok teljes körére.

  1. Alapfogalmak
    2.1.
     Közérdekű adat: a jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő, valamint a tevékenységére vonatkozó, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől.

    2.2. Közérdekből nyilvános adat: a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből elrendeli. A közérdekű adatok megismerésével és nyilvánosságával összefüggésben az üzleti titok megismerésére a Polgári Törvénykönyvben foglaltak az irányadók.

    2.3. Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja.

    2.4. Adattovábbítás: az adatot meghatározott harmadik személy számára hozzáférhetővé tétele.

    2.5. Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára hozzáférhetővé tétele.
  1. A közérdekű adatok nyilvánossága
    3.1. Az Alapítvány és fenntartott intézményei feladatkörébe tartozó ügyekben köteles elősegíteni és biztosítani a közvélemény pontos és gyors tájékoztatását. Ilyen ügyek különösen:

    • Alapítványi költségvetés és annak végrehajtása;
    • Alapítványi vagyon kezelése;
    • Támogatások felhasználása,
    • a piaci szereplők, a magánszervezetek és magánszemélyek részére különleges vagy kizárólagos jogok biztosítása
  • · a fenntartott intézményekkel kapcsolatos ügyek.

3.2. Az Alapítvány lehetővé teszi, hogy a kezelésében lévő közérdekű adatot bárki megismerhesse, különösen:

•hatáskörére, illetékességére,
•szervezeti felépítésére,
• szakmai tevékenységére,
• eredményességének értékelésére,
• birtokában lévő adatfajtákra,
• működésükről szóló jogszabályokra,
• gazdálkodására vonatkozó adatokat

3.3. Az Alapítvány feladatai ellátásával kapcsolatos tevékenységének az Info tv. 37. §-ában meghatározott általános közzétételi lista szerinti adatait a www.aranylonapraforgo.hupont.hu , egyéb szabályzatait, dokumentumait: www.anaszabalyzatok.hupont.hu honlapokon teszi közzé.

3.4. Az Alapítvány ülésein hozott jegyzőkönyvek, határozatok nyilvánosak, annak keletkezésétől számított 30 napon belül feltöltendő a www.aranylonapraforgo.hupont.hu honlapra.

3.5. Az Alapítvány dönthet úgy, hogy különösen indokolt esetben nem teszi közzé egyes jegyzőkönyveit-határozatait, de az azokba való betekintési jogot biztosítja. Konkrét személyekkel kapcsolatban, vagy konkrét személyeket érintő határozat, -mely személyek csak különösen indokolt esetben lehetnek FB és kuratóriumi tagok- esetén, ha és amennyiben a kuratórium akként dönt, hogy annak nyilvános megjelentetése személyiségi jogokat sért a határozatát titkosíthatja, ebben az esetben az alapítvány honlapján azt nem teszi közzé. Arról másolat nem készíthető, azonban iratbetekintési eljárásban, vagy korlátozott mértékben az elnöki fogadóórán megtekinthető.  

  1. A közérdekű adatok megismerésére irányuló egyedi igény és teljesítés rendje


4.1. A közérdekű adat megismerése iránt bárki szóban vagy írásban igényt nyújthat be az Alapítványhoz.

Igénylő kérheti:

-  közérdekű adatokkal kapcsolatos kérdéseinek megválaszolását,

-  közérdekű adatokat tartalmazó iratokba történő betekintést,

-  közérdekű adatokat tartalmazó iratokról történő másolat készítését.

Az igény benyújtásával egyidejűleg kezdetét veszi az eljárás.

Szóbeli igénybejelentést személyesen és telefonon lehet tenni a következő helyen és időben:

Személyesen:

Cím: 1149 Budapest, Pósa L. u. 61.

            hétfőn: 08:30 - 12:00

                               kedden: 08:30 – 12:00

Szerda - csütörtök nincs személyes ügyfélfogadás!

Telefonon:    

Telefonszám:           30/347-0662

            hétfőtől -csütörtökig 08:00 – 12:00

Pénteken nincs ügyfélfogadás!

Írásban:

postai úton, cím: 1149 Budapest, Pósa L. u. 61.

e-mailban: aranylonapraforgo@gmail.com                                                                 

4.2. Az igénylő a közérdekű adatok megismerésére irányuló igényét kötetlen formában nyújthatja be. A kérelmező igénylésében köteles az általa igényelt közérdekű adatot (adatokat) egyértelműen és konkrétan megjelölni.

4.3. A szóbeli tájékoztatás szabályai

A közérdekű adatokkal kapcsolatban felmerült igényeket elsődlegesen írásban kell teljesíteni, az előterjesztett igényt akkor lehet szóban teljesíteni, amennyiben:

a)      az igényelt adat a www.aranylonapraforgo.hupont.hu , www.anaszabalyok.hupont.hu  honlapokon, már nyilvánosságra került, így az az igénylőnek írásos formában is elérhető;

b)      amennyiben az igénylő szóban kéri a választ;

c)      amennyiben az igény a Szervezet eljárására, az alkalmazott jogszabályokra vonatkozó általános tájékoztatással teljesíthető;

d)      szóban azonnal teljesíthető és az igénylő számára kielégítő.

A közérdekű adatok igénylésére vonatkozó, telefonon vagy személyesen feltett kérdéseket az érintett ügy adatokért felelőse – a megkeresés formájától függően – telefonon vagy személyesen azonnal köteles megválaszolni, amennyiben az ügy természete nem igényli az írásbeli tájékoztatást, és a kérelmező nem kéri a válasz írásban vagy informatikai úton (cd, dvd) történő rögzítését. A személyesen vagy telefonon megválaszolt kérdésekről az adatokért felelős köteles az ügy számát, tárgyát, az igényelt adatokat, az adatigénylés módját és idejét tartalmazó feljegyzést készíteni és azt az ügyiratban elhelyezni. Az adatigénylés tényéről, illetve tartalmáról a felelős vezetőt egy munkanapon belül tájékoztatni kell. A tájékoztatás tényét a feljegyzésen igazolni kell.

Amennyiben a személyesen vagy telefonon előterjesztett megkeresés telefonon vagy szóbeli tájékoztatással nem teljesíthető, ezt az adatokért felelős közli az igénylővel, továbbá tájékoztatja az írásos megkeresés módjairól és formájáról. Az adatokért felelős feljegyzést készít a megkeresésről, melyről a felelős vezetőt egy munkanapon belül tájékoztatja. A tájékoztatás tényét a feljegyzésen igazolni kell.

4.4. A közérdekű adat megismerésére irányuló igénynek az Alapítvány az igény tudomására jutását követő legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 15 napon belül tesz eleget.

4.5. Az Alapítvány a közérdekű adatot tartalmazó adatbázisról történő másolat készítéséért költségtérítést nem állapít meg.

4.6. Ha a közérdekű adatot tartalmazó dokumentum az igénylő által meg nem ismerhető adatot is tartalmaz, a másolaton a meg nem ismerhető adatot felismerhetetlenné kell tenni.

4.7. Az adatigénylésnek közérthető formában és - amennyiben az aránytalan költséggel nem jár - az igénylő által kívánt technikai eszközzel, illetve módon kell eleget tenni. Az adatigénylést nem lehet elutasítani arra való hivatkozással, hogy annak közérthető formában nem lehet eleget tenni.

4.8. Az igény teljesítésének megtagadásáról, annak indokaival együtt, 8 napon belül írásban értesíteni kell az igénylőt.

4.9. A közérdekű adat megismerése iránti igény teljesítése nem tagadható meg azért, mert a nem magyar anyanyelvű igénylő az igényét anyanyelvén vagy az általa értett más nyelven fogalmazza meg.

4.10. Az Alapítvány évente, tárgyévet követő év január 31. napjáig értesíti az adatvédelmi biztost az elutasított igényekről, valamint az elutasítások indokairól.

5     Jogorvoslat a közérdekű adatok teljesítésével kapcsolatosan
5.1. Ha az Alapítvány a közérdekű adatra vonatkozó igényt nem teljesíti, az igénylő bírósághoz fordulhat.

6     Adatvédelmi előírások

6.1. A közzétett adatok megismerése személyazonosító adatok közléséhez nem köthető. Az elektronikusan közzétett közérdekű adatokhoz történő hozzáférés biztosításához személyes adat csak annyiban kezelhető, amennyiben az technikailag elengedhetetlenül szükséges; a személyes adatokat ezt követően haladéktalanul törölni kell.

6.2. Igénylés alapján történő adatszolgáltatás esetén az adatigénylő személyazonosító adatai csak annyiban kezelhetők, amennyiben az az igény teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges. Az igény teljesítését követően az igénylő személyes adatait haladéktalanul törölni kell.

7     A közérdekű adatok elektronikus közzététele

7.1. Az Áht. 112. § (1) bekezdésével módosított Info tv. 37. §-a szerinti általános közzétételi listát a melléklet tartalmazza.

7.2. A közzétételi lista közzétételéért, a helyesbítésért, frissítésért, a folyamatos karbantartásáért a kuratórium felelős.

7.3. A kuratórium a közérdekből nyilvános adatokat ellenőrzi, és az adatokat feltölti a honlapra.

8     Záró rendelkezések

8.1. A szabályzat az aláírás napján lép hatályba.

8.2. A szabályzat rendelkezéseit minden érintettel meg kell ismertetni.

8.3. A szabályzat tartalmát érintő jogszabályi változások esetén a szabályzatot ki kell egészíteni, vagy szükség esetén módosítani kell.

 

Kelt: Budapest, 2022. január 10.

Madarász Károly

kuratóriumi elnök

Közérdekű adatok szolgáltatására kijelölt személyek

1.sz. melléklet

 

                     Szervezet    

Közérdekű adatok szolgáltatásáért felelős

      Telefon             

E-mail

Aranyló Napraforgó Alapítvány

 

30/347-0662

aranylonapraforgo@gmail.com

 

Szabó Ágnes vezető főtanácsadó

 

 

 Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda

 

30/591-1420

napraforgo.ovibolcsi@gmail.com

 

Buza Tímea intézményvezető

 

 

 

Nagy Bettina intézményvezető helyettes

 

 

Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat

 

30/591-1420

napraforgo.ovibolcsi@gmail.com

 

Buza Tímea intézményvezető

 

 

 

Juhász Dóra

Hálózati koordinátor

 

 

adatvédelmi tisztviselők

 

30/347-0662

aranylonapraforgo@gmail.com

 

  Szabó Ágnes

vezető főtanácsadó

 

 

 

Nagy Bettina

intézményvezető helyettes

 

 

 

„KÖZÉRDEKŰ ADATOK NYILVÁNOSSÁGÁNAK RENDJE” 2. sz. MELLÉKLETE

KÖZZÉTÉTELI LISTA

A megtekintés helye: www.aranylonapraforgo.hupont.hu

I. Szervezeti, személyzeti adatok

 

Adat

Frissítés

Megőrzés

Megtekintés

1.

A közfeladatot ellátó szerv hivatalos neve, székhelye, postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme, honlapja, ügyfélszolgálatának elérhetőségei

A változásokat követően azonnal

Az előző állapot törlendő

Bemutatkozás

2.

A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai

A változásokat követően azonnal

Az előző állapot törlendő

Fenntartott intézmények

3.

A közfeladatot ellátó szerv vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcím)

A változásokat követően azonnal

Az előző állapot törlendő

Fenntartott intézmények és Bemutatkozás

4.

A szervezeten belül illetékes ügyfélkapcsolati vezető neve és az ügyfélfogadási rend

A változásokat követően azonnal

Az előző állapot törlendő

Fenntartott intézmények és Bemutatkozás

5.

A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést gyakorló szerv 1. pontban meghatározott adatai

A változásokat követően azonnal

Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

Bemutatkozás

 

 

 

II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok

 

Adat

Frissítés

Megőrzés

Megtekintés

1.

A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, állami irányítás egyéb jogi eszközei, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend hatályos és teljes szövege

A változásokat követően azonnal

Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

ANA SZMSZ 2022

ANAÓ SZMSZ

ANAÓ SZMSZ mellékletei 1-5

CSABŐK SZMSZ

2.

Az Alapítvány önként vállalt feladatai

Okirati módosítás esetén

Módosításig

Alapító okirat

3.

A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények

A változásokat követően azonnal

Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

Közszolgáltatás igénybevételének rendje

4.

A testületi szerv döntései előkészítésének rendje, az állampolgári közreműködés (véleményezés) módja, eljárási szabályai, a testületi szerv üléseinek helye, ideje, továbbá nyilvánossága, döntései, ülésének jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói; a testületi szerv szavazásának adatai, ha ezt jogszabály nem korlátozza

A változásokat követően azonnal

Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

Jegyzőkönyvek, határozatok, FB jegyzőkönyvek, határozatok

5.

A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések nyilvános megállapításai

A vizsgálatról szóló jelentés megismerését követően haladéktalanul

Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

Hatósági vizsgálatok, jegyzőkönyvek, határozatot

Hatósági ellenőrzések

6.

A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje

Módosításig

Az előző állapot törlendő

ANA SZMSZ 2. sz. melléklete

7.

Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél

Negyedévente

Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

nem releváns

8.

A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista

A változásokat követően azonnal

Az előző állapot törlendő

ANA közzétételi lista

ANAÓ közzétételi lista

9.

A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változások

Negyedévente

Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

ANA statisztika

ANAÓ statisztika

 

 

 

III. Gazdálkodási adatok

 

Adat

Frissítés

Megőrzés

Megtekintés

1.*

A közfeladatot ellátó szerv éves költségvetése, számviteli törvény szerint beszámolója vagy éves költségvetés beszámolója

A változásokat követően azonnal

A közzétételt követő 10 évig

Költségvetések

Beszámolók, közhasznúsági mellékletek

Elnöki beszámoló

2.

A közfeladatot ellátó szervnél foglalkoztatottak létszámára és személyi juttatásaira vonatkozó összesített adatok, illetve összesítve a vezetők  illetménye, munkabére, és rendszeres juttatásai, valamint költségtérítése, az egyéb alkalmazottaknak nyújtott juttatások fajtája és mértéke összesítve

Negyedévente

A külön jogszabályban meghatározott ideig, de legalább 1 évig archívumban tartásával

 

3.*

A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott, az államháztartásról szóló törvény szerinti költségvetési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatok, kivéve, ha a közzététel előtt a költségvetési támogatást visszavonják vagy arról a kedvezményezett lemond

A döntés meghozatalát követő hatvanadik napig

A közzétételt követő 5 évig

 

 

 

Kelt: Budapest, 2022. január 10.

 

Madarász Károly

kuratóriumi elnök

3. sz. melléklet

 

Elektronikus úton előállított papíralapú nyomtatványok hitelesítésének rendje

  1. Az elektronikusan előállított, hitelesített és tárolt dokumentumok kezelési rendje
    Az Alapítvány elektronikusan előállított, hitelesített és tárolt dokumentumrendszert alkalmazhat adott jogszabályi előírásnak megfelelően.  A rendszerben alkalmazott fokozott biztonságú elektronikus aláírást a kuratórium elnöke alkalmazhatja a dokumentumok hitelesítésére. Az elektronikus rendszer használata során ki kell nyomtatni és az irattárban kell elhelyezni a dokumentumok papíralapú másolatát.
  2. Az elektronikus úton előállított dokumentumokat az intézmény pecsétjével és a kuratóriumi elnök aláírásával hitelesített formában kell tárolni.
    Az egyéb elektronikusan megküldött adatok írásbeli tárolása és hitelesítése nem szükséges. Az adatokhoz kizárólag a kuratórium és kérésre a felügyelő bizottság, vagy ezek megbízottja férhetnek hozzá.
  3. Az elektronikus úton előállított papíralapú dokumentumok kezelési rendje

Az elektronikus úton előállított nyomtatványokat a digitalizálást végző személy köteles papíralapú formában is előállítani.

Az elektronikus nyomtatványt, papíralapon is hozzáférhetővé kell tenni, azaz ki kell nyomtatni.

A papíralapú nyomtatványt kinyomtatását követően:

  • el kell látni eredeti aláírással és az alapítvány bélyegzőjével

 „elektronikus nyomtatvány”:

  • az elektronikus és a nyomtatott (hitelesített) kiállítás dátumát
  • a vonatkozó jogszabályi rendelkezés szerint meghatározott ideig az irattárazási szabályzat alapján irattári dokumentumként kell lerakni.

A papír alapú irattározás tekintetében a személyiségi, adatvédelmi és biztonságvédelmi követelmények megtartásáért a kuratórium felel, valamint a hitelesítésről a kuratóriumi elnöknek kell gondoskodnia.

 4. sz. melléklet

 

A képviselet szabályai

 

1. Az Alapítvány képviseletére a kuratóriumi elnök jogosult, aki ezt a jogát meghatározott esetekben átruházhatja ezen melléklet szabályai értelmében,  a meghatározottak szerint.

2. Az Alapítvány képviseletéről a kuratóriumi elnök – indokolt esetben – meghatározott ügyek tekintetében saját döntése alapján rendelkezhet.

3. A képviseleti jogát – aláírásával és az intézmény bélyegzőjével ellátott írásos nyilatkozatában – az általa kijelölt személyre ruházhatja át, kivéve a jogviszony létesítésével, módosításával és megszüntetésével kapcsolatos nyilatkozatok megtételét.

4. A képviseleti jog az alábbi területekre terjed ki:

4.1 jognyilatkozatok megtétele az Alapítvány nevében

  • az Alapítvány és más személyek közötti szerződések megkötésével, módosításával és felbontásával,
  • munkáltatói jogkörrel összefüggésben;
  • az Alapítvány fenntartásában működő intézményekkel kapcsolatos mindennemű hatósági ügyekben

4.2 Az Alapítvány képviselete személyesen vagy meghatalmazott útján

4.2.1 hivatalos ügyekben

  • állami szervek, hatóságok és bíróság előtt
  • az intézményfenntartó és az intézmény működtetője előtt

4.2.2 alapítványi közösségekkel, szervezetekkel való kapcsolattartás során a nevelési-oktatási intézményben működő egyeztető fórumokkal, így a

  • nevelőtestülettel, a Szülői Szervezettel, a
  • más köznevelési intézményekkel, szakmai szervezetekkel
  • önkormányzatokkal, az intézmény fenntartásában és működtetésében érdekelt gazdasági és civil szervezetekkel
  • az Alapítvány belső és külső partnereivel
  • munkavállalói érdekképviseleti szervekkel
  • az intézmény telephelyeivel

5. Az anyagi kötelezettségvállalással járó jogügyletekben való jognyilatkozat-tételről, annak szabályairól fenntartó, az SZMSZ-ben leírtak alapján határoz.

 

6. Ha jogszabály úgy rendelkezik, hogy a jognyilatkozat érvényességéhez két képviseleti joggal rendelkező személy nyilatkozata szükséges, azon az intézmény vezetője és vezető helyettese, az együttes aláíró.

 

5. sz. melléklet

AZ iratkezelési és kiadmányozási szabályzat

 

I. Az iratkezelés rendjének jogszabályi háttere az Alapítvány működésére vonatkoztatva:

 

• 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről,

• a nevelési-oktatási intézmény a közokiratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló 1995. évi LXVI. törvény rendelkezései,

• a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló

335/2005. (XII. 29.) Kormányrendelet előírásai,

• a 2011. évi CXII. Törvény az információs önrendelkezési jogról és az

információszabadságról (az új adatvédelmi törvény),

II. Az iratkezelés szervezeti rendje (335/2005. (XII. 29.) Kormányrendelet)

1.Az iratkezelési szabályzatban foglaltak végrehajtásáért, a szervezeti, működési és ügyrendi szabályok, az alkalmazott informatikai eszközök és eljárások, valamint az irattári tervek és iratkezelési előírások folyamatos összhangjáért, az iratok szakszerű és biztonságos megőrzésére alkalmas irattár kialakításáért és működtetéséért, továbbá az iratkezeléshez szükséges egyéb tárgyi, technikai és személyi feltételek biztosításáért a kuratóriumi elnök a felelős.

2. Az Alapítványnál bármilyen területen kiadmányozásra, a kiadványok továbbküldhetőségének és irattárazásának engedélyezésére a kuratóriumi elnök jogosult.

Kimenő leveleket csak a kuratóriumi elnök írhat alá, kivétel ez alól a fenntartásában működtetett intézmények szerves működésével kapcsolatos ügyintézőinek levelei (álláfoglalás kérések, statisztikák, hatóságoknak beküldendő dokumentumok, jegyzőkönyvek (meghatalmazás alapján) stb…

A fent leírtaktól eltérni csak abban az esetben lehet, ha a kuratóriumi elnök átmenetileg vagy tartósan helyettesíteni kell.

3. Az Alapítvány ügyintézésével kapcsolatban keletkező ügyiratoknak az alábbiakat kell tartalmazniuk:

  • az alapítvány adatai (név, cím, irányítószám, telefonszám, esetlegesen e-mail cím)
  • az ügyintéző neve

4. A kiadvány jobb felső részében a következőket kell feltüntetni:

  • az alapítvány neve, elérhetősége, ügyintéző/vezető neve
  • az irat tárgya
  • az esetleges hivatkozási szám

5. A kiadványokat eredeti aláírással lehet elküldeni. Ha a kiadványozó eredeti aláírására van szükség, a kiadvány szövegének végén, a keltezés alatt, a kiadványozó nevét, alatta pedig a hivatali beosztását kell feltüntetni.

6. Szükség esetén a hitelesítést a kiadvány alján, az aláírás/ok pecsét esetleges tanúk alatt kell elvégezni.

A keltezés alatt a kiadványozó nevét kell szerepeltetni. Az aláírás mellet intézmény körbélyegzőjével hitelesíteni szükséges.

7. Az iktatás iktatókönyvben, vagy iktatási programmal történhet.

Nem kell iktatni, de jogszabályban meghatározott esetekben nyilván kell tartani:

• könyveket, tananyagokat;

• reklámanyagokat, tájékoztatókat;

• meghívókat;

• nem szigorú számadású bizonylatokat;

• bemutatásra vagy jóváhagyás céljából visszavárólag érkezett iratokat;

• nyugtákat, pénzügyi kimutatásokat, fizetésiszámla-kivonatokat, számlákat;

• munkaügyi nyilvántartásokat;

• anyagkezeléssel kapcsolatos nyilvántartásokat;

• közlönyöket, sajtótermékeket;

  • A Magyar Államkincstárral kapcsolatos leveleket, jelentéseket, nyomtatványokat stb…, mivel azok külön iktatókönyvben kerülnek iktatásra:

• visszaérkezett tértivevényeket és elektronikus visszaigazolásokat.

8. Az Alapítvány által fenntartott óvoda a telephelyekről kapott leveleket, iratokat szintén iktatja jobboldalon, a telephelyi iktató szám alatt.

9.  Az iratok irattárba való helyezésének rendje és őrzése (20/2012. (VIII.31.) EMMI r. 86. § (1) )

Az iratoknak az alapítvány irattárába kell kerülnie melynek címe: 1149 Budapest, Pósa L. u.

ez alól kivételt képeznek azok az iratok, dokumentumok, amelyet a telephelyek helyszínén kell őrizni.

Abban az esetben, ha olyan méretű az iratmennyiség, hogy az már a megadott iratárban nem tárolható, kifejezetten tárolási célra helység bérelhető, ebben az esetben azonban biztosítani kell, hogy a szükséges irat 24 órán belül a székhelyre kerüljön.

Az iratok selejtezését a kuratóriumi elnök rendeli el és ellenőrzi.

10. Hozzáférés az iratokhoz, az iratok védelme

Az iratokkal és az azok kezeléséhez alkalmazott elektronikus adathordozókkal kapcsolatban minden esetben rendelkezni kell a szükséges védelmi intézkedésekről, beleértve a vírusvédelmet és a kéretlen elektronikus üzenetek elleni védekezést is. Biztosítani kell az illetéktelen hozzáférés megakadályozását mind a papíralapú, mind az elektronikus adathordozó esetében.

 

6. sz. melléklet

 

Irattári Terv

 Az Irattári terv, az Iratkezelési  és kiadmányozási szabályzat kötelező mellékletét képezi.

 Az irattári terv szerkezetét és rendszerét a címmel ellátott irattári tételek csoportosításával, továbbá az anyagok között meglévő tartalmi összefüggések alapján elvégzett rendszerezéssel kell kialakítani.

Az anyagok között meglévő tartalmi összefüggések alapján elvégzett rendszerezés eredményeként az irattári tételeket különböző főcsoportokba, azon belül pedig csoportokba és alcsoportokba kell besorolni.

A tárgykörök megnevezését, az iratokon feltüntetni nem szükséges, csak az iktatási számát. Az irattározásnál az alábbi dokumentumok (a kuratóriumi elnök saját hatáskörben dönthet további, fel nem sorolt tartalmú iratok tárolásárol is) és tárolási időtartalmat kell figyelembe venni:

Tárgykör megnevezése                                                               Megőrzési idők:

IGAZGATÁSI ÜGYEK

Alapítással, módosítással, megszűnéssel kapcsolatos ügyek                   Nem selejtezhető

Szabályzatok                                                                                       Nem selejtezhető

Kártérítési, kötbér, szabálysértési ügyek                                                10 év

NAV vizsgálati ügyek                                                                          Nem selejtezhető

Belső ellenőrzési ügyek                                                                       10 év

Vagyonvédelmi ügyek                                                                         15 év

Munka- és tűzvédelmi ügyek                                                                15 év

Számítástechnikai ügyek                                                                      15 év

Postai, távközlési ügyek                                                                       10 év 13

Bélyegzőbeszerzés, nyilvántartás ügyek                                                Nem selejtezhető

Iktatókönyv, tárgymutató                                                                     Nem selejtezhető

Iratátadási, selejtezési jegyzőkönyvek                                                   Nem selejtezhető

PÁLYÁZATI ÜGYEK

Pályázatok pénzügyi elszámolása                                                         Nem selejtezhető

PÉNZÜGY

Számlavezető pénzintézet, aláírás bejelentés                                         Nem selejtezhető

Bankszámlakivonatok                                                                          20 év

Pénztár és bank bizonylatok, jelentések                                     20 év

Bevételek beszedésével kapcsolatos ügyek                                           20 év

Intézmények évenkénti költségvetése                                                    20 év

Beruházás, beszerzési ügyek                                                                10 év

Reprezentációs ügyek                                                                          5 év

Adóbevallások                                                                                    20 év

SZÁMVITELI ÜGYEK

Számlarend                                                                                         20 év 

 Számviteli bizonylatok                                                                                    20 év

Főkönyvi kivonatok                                                                             20 év

Számviteli mérleg, beszámolás                                                             Nem selejtezhető

Leltárak                                                                                              15 év

Statisztikai adatszolgáltatások                                                              15 év

MUNKAÜGYEK

Munkaügyek-, megbízási szerződések                                                   Nem selejtezhető

Bér megállapítási ügyek                                                                                   20 év

Munkarendi ügyek                                                                               10 év

Betegség, szabadság ügyek                                                                  10 év

Nyugdíjazási ügyek                                                                             20 év

Egyéb személyi, munkaügyi ügyek                                                       10 év

EGYÉB ÜGYEK

Beérkezett levelek, telefaxok                                                                20 év

Kimenő levelek, telefaxok                                                                    20 év

Egyéb az előbbiekbe nem sorolható ügyek                                            5 év

 

7. sz. melléklet

 

ADATKEZELÉSI SZABÁLYZAT

1. Jogszabályi háttér:

2011. július 11-én az Országgyűlés elfogadta a 2011. évi CXII. törvényt az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról. 

Az Alaptörvény VI. cikke mindenki számára biztosítja a személyes adatok védelméhez és a közérdekű adatok megismeréséhez és terjesztéséhez való jogot.

Az információs önrendelkezési jog az egyén „azon joga, hogy alapvetően maga döntsön személyes adatainak kiszolgáltatásáról és felhasználásáról.” 15/1991. (IV.13.) AB határozat. Az információs önrendelkezési jog a személyes adatok védelmét biztosítja.

2. Az adatvédelem szabályai:

Az adatvédelem szabályai minden adatkezelőre vonatkoznak.

Az adatvédelmi jogszabályok betartása, adatkezelési szabályzat készítése kötelező mindenhol, ahol személyes adatokat kezelnek.

3. Adatbiztonság :

 Az új adatvédelmi törvény megállapítja a felelősséget.

4. Az adatbiztonság követelményeinek be nem tartása:

A törvény lehetőséget biztosít az adatkezelő részére, hogy maga válassza meg az adatok biztonságát garantáló eszközöket és módszereket, ugyanakkor komoly anyagi és akár büntetőjogi szankciókkal is járhat az adatbiztonság követelményeinek be nem tartása.

Az adatkezelő köteles az adatkezelési műveleteket úgy megtervezni és végrehajtani, hogy az adatokhoz való jogosultatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, a hozzáférhetetlenné válás vagy más események megelőzhetők legyenek.

Megfelelő technikai védelemmel kell biztosítani, hogy eltérő célú elektronikus nyilvántartások ne legyenek közvetlenül összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhetők.

 5. Adatfajták, adatkezelés, adatbiztonság 

  • Adatfajták:

 Személyes adat 3. § (2)

 Különleges adat 3. § 3. a); b)

 Közérdekű adat 3. § 5.

 Közérdekből nyilvános adat 3. § 6. 16

  • Adatkezelés 3. § 10

 Adatkezelési műveletek 3. § 11-17.

 Adattovábbítás –i nyilvántartást vezetni kell

 Nyilvánosságra hozatal

 Adatmegjelölés (pl. SNI - sek)

 Törlés

 Zárolás

 Megsemmisítés

 Feldolgozás

  • Adatfajták:

Személyes adat:

Az érintettel kapcsolatba hozható adat – kül&

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 103
Tegnapi: 80
Heti: 481
Havi: 2 243
Össz.: 277 514

Látogatottság növelés
Oldal: Alapítványi SZMSZ 2022.
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »