ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

 

2022/2023. ÉVI ÓVODAI BESZÁMOLÓ

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA

(1149 Budapest, Pósa L. u. 61. OM: 201627)

 

ÉS TELEPHELYE:

MEGGYESKERT ÓVODA (3530 Miskolc, Meggyesalja u. 31.)

 

 

 

 

„Szeresd a gyermeket! A gyermek gyenge tő,
Friss fakadó rügyet szelíden rengető.
Ha ápolója nincs: elcsenevész, lehull!
Mindig vigyázz reá! Állj melléje támaszul.
Fogd meg a romboló viharnak ostorát,
Ne csapkodja vadul azt a kis zsönge fát,
Ne bántsad a jövő szendergő képeit –
Töröld le gyöngéden a gyermek könnyeit!”

Pósa Lajos

 

Budapest, 2023. 05. 31.

A dokumentum jellege: nyilvános

Megtalálható: ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA-székhely-

iroda

Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda beszámolója a 2022/2023. nevelési év szakmai és működési tevékenységének eredményeiről szól.

Az Intézményi éves beszámoló törvényi háttere:    

  • A 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 3. (1) pontja
  • 368/2011. (XII.31) Korm. rendelet az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról
  • 137/2018 (VII.25) Óvodai Nevelés Országos Alapprogramja, Kormányrendelet
  • 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről (64-65 § és a 86-7. §)
  • 2011. évi CXCV. tv. az államháztartásról
  • 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról
  • 326/2013(VIII.30) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992.évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról
  • Az Oktatási Hivatal által módosított, az oktatásért felelős miniszter által 2021. szeptember 8-án jóváhagyott tájékoztató. Hatályos 2022. január 1. napjától

Önértékelési kézikönyv HATODIK, JAVÍTOTT KIADÁS

 

Helyi alapdokumentumok:

  • Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda 2022/2023-as Éves Munkaterve
  • Alapító Okirat
  • Pedagógiai Program
  • Szervezeti és Működési Szabályzat
  • Házirend
  • Intézményvezetői és fenntartói ellenőrzések, feljegyzések

 

 

A beszámoló az Önértékelési Kézikönyv hatodik, javított kiadás, Az Oktatási Hivatal által módosított, az oktatásért felelős miniszter által 2021. szeptember 8-án jóváhagyott tájékoztató alapján készült.

 

Az óvodai nevelőmunkánk az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjára épülő és a nevelőtestület által elfogadott és az intézményvezető által jóváhagyott - pedagógiai programunk alapján folyik. Alapfeladatunk az alapító okiratban meghatározott óvodai nevelés, amely a gyermek neveléséhez szükséges, a teljes óvodai életet magában foglaló foglalkozások keretében zajlik.

 

Bevezető helyzetelemzés

A 2022/2023-as nevelési évben az érvényes jogszabályi előírások, az óvoda Pedagógiai Programja és az óvoda egyéb szabályozó dokumentumainak figyelembevételével, valamint a megelőző nevelési időszak gyermeki értékelései, az Önértékelés és a Tanfelügyeleti ellenőrzés megállapításai alapján a nevelőtestület közreműködésével összeállított éves munkatervben meghatározott célokat és a hozzá kapcsolódó feladatokat valósítottuk meg. Közösen kialakított értékek mentén, egységes nevelési elvek biztosításával folytattuk nevelési gyakorlatunkat. Vezetőhelyettesei oldalról hatékony kommunikációval és információmegosztással, valamint a feladatok arányos delegálásával biztosítottam a kitűzött célok megvalósítását.

 

Általános adatok

Az intézmény székhelye, neve, címe

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda,

1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.

Telefon: +3630-591-1420

e-mail: napraforgo.ovibolcsi@gmail.com

Az intézményvezető

Buza Tímea, Csík-Nagy Bettina/h

Az intézmény napi nyitvatartási ideje

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda és Meggyeskert telephelyen: hétfő-péntek: 7:00-17:00

Nevelési év rendje

2022. szeptember 1. – 2023. augusztus 31.

Nyári zárva tartás

2023.08.01-2023.08.31.

Óvodai beíratás

Egész nevelési évben folyamatos

Óvodai csoportok száma

székhely: 2 csoport, telephely 1 csoport

Férőhelyeink száma

székhely: 50 fő, telephely 25 fő

Nyilatkozat alapján térítésmentesen étkező

0 fő

 

Gyermeklétszám adatok alakulása a nevelési év során

 

A 2022/2023 -as nevelési év elején a csoportok létszáma

2022. 10. 01.

A 2022/ 2023-as nevelési év végén a csoportok létszáma

2023. 05.31.

Budapest:

1. Százszorszép csoport

2. Nefelejcs csoport

Miskolc:

1. Meggyes csoport

 

15 fő

14 fő

 

25 fő

 

19 fő

13 fő

 

25 fő

 

 

Gyermeklétszám

2023.10.01.

Nevelési év közben kimaradt gyermek

 

Nevelési év közben felvett gyermek

Gyermeklétszám

2023.05.31.

Igazolatlanul hiányzott gyermekek száma

Budapest:

29 fő

3 fő

6 fő

32 fő

0 fő

Miskolc:

25 fő

3 fő

3 fő

25 fő

0 fő

 

Óvodalátogatás alóli felmentés nem volt a nevelési évben.

Csoportjaink továbbra is vegyes összetételűek voltak.

 

Mulasztások:

Óvodás gyermekeink rendszeresen jártak az év során óvodába, és az SZMSZ-ben meghatározottaknak megfelelően a szülő vagy kezelőorvos által igazolták a távollétüket. Igazolatlan hiányzás ebben a nevelési évben nem volt.

 

 

A nevelési év rendje

 

A nevelési év: 2022. 09. 01. – 2023. 08. 31-ig tart.

 

Az őszi szünet: 2022. 10. 31. – 2023. 11. 04. a székhely óvodában. A telephelyi óvodánkban éltek a kormány 2022/2023-as tanév rendjének módosításával, így ők nem tartottak őszi szünetet.

 

A téli szünet: 2022. 12. 22. – 2023. 01. 02. a székhely óvodában. A telephelyi óvodában a téli szünet 2023. 01. 08-ig tartott, élve a kormány 2022/2023-as tanév rendjének módosításával.

 

A tavaszi szünet: 2023. 04.06. – 2023. 06. 13. a székhely óvodában és a telephelyi óvodában is.

 

A nyári zárva tartás ideje: 2023. 08. 01. –2023. 08. 31. Erről a helyben szokásos módon tájékoztattuk a szülőket, szülői értekezleten, faliújságon, Facebook csoportban.

 

Ebben a nevelési évben jelenléti részvétellel tudtunk egyéni nyílt napot, körbevezetést tartani előre egyeztetett időpontokban és az óvodai beiratkozások is a szülők jelenlétével történtek.

 

1. Pedagógiai folyamatok intézményünkben

 

Tervezés

 

Az éves munkaterv és nevelési terv elkészítése az óvodavezető helyettes és a nevelőtestület bevonásával történt. Az éves munkaterv készítésekor ügyeltünk arra, hogy az összhangban legyen az intézmény egyéb stratégiai dokumentumaival. (Pedagógiai program) Az éves célok és feladatok meghatározásánál figyelembe vettük a 2021-2022-es nevelési év gyermeki fejlődést nyomon követő mérés-értékelés eredményeit, tapasztalatait. Összesítésre kerültek az előző nevelési év csoportonkénti és óvodaszintű eredményei, megállapításai. A gyermeki mérés eredményesen működik, azon nem kellett változtatást végrehajtanunk. Nagycsoportban, 5 éves kortól, Difer teszt, középső csoportban, 4 éves kortól „Az amit az óvónőnek észre kell venni” mérése alapján, kiscsoportban 3 éves kortól bemeneti mérés. A Difer eredményeket az OH honlapjáról letölthető programban rögzítjük minden mérést követően. Az év során a rendszeres dokumentum ellenőrzés eredményeként megállapítható volt, hogy az intézmény különböző szintjein készült tervek megfeleltek ezen elvárásoknak. Az éves munkaterv figyelembevételével az óvodapedagógusok elkészítették éves tanulási terveiket, fél éves nevelési terveiket, tematikus terveiket, a gyermekek egyéni fejlesztési terveit, csoportesemények terveit.

 

Megvalósítás

 

Elsődleges célunk az óvodánkba járó gyerekek óvodai nevelésének színvonalas megvalósítása. Az éves tervek, a logopédiai fejlesztést végző szakember tervei, az azokban megfogalmazott célok és feladatok megvalósítása többségében az ütemezésnek megfelelően megtörténtek. Módosításra, több területet érintő változtatásra ebben a nevelési évben nem volt szükség. A nevelési év során a dokumentumaink áttekintése megtörtént, szükség szerint csak kisebb kiegészítéseket tettünk.

 

Az óvodai év során megvalósult projekt napok:

  • 2022. október - Állatok világnapja alkalmából kézműves foglalkozás
  • 2022. november – Érzékenyítő programon való részvétel
  • 2022. december – Mikulás érkezése versekkel, dalokkal
  • 2022. december - Karácsony az óvodában
  • 2023. február - Farsang az óvodában
  • 2023. március - Víz világnapja
  • 2023. április - Húsvét az óvodában (tojás keresése, nyuszi várás)
  • 2023. április - Föld napja
  • 2023. május – Anyák napi készülődés
  • 2023. május - Madarak és fák napja, Gyermeknapi mulatság
  • 2023. június. - Apák napja alkalmából kedveskedünk az édesapáknak
  • 2023. június. - Óvodai ballagás, évzáró ünnepségek
  • 2023. július - Kirándulás

 

Kitűzött nevelési feladatink megvalósítása mellet fontosnak érezzük, hogy - kitekintve óvodánk falain – részt vegyünk partnereink, külső kapcsolataink által szervezett programokon, rendezvényeken. (pl. színházlátogatás, FKF SZÚK látogatás stb.)

Ellenőrzés

 

A belső ellenőrzés és értékelés a pedagógiai programunkban kitűzött célok, feladatok megvalósítására, valamint a munkavégzés egyéb területeire meghatározott szempontsor alapján a pedagógusok és az alkalmazottak teljes körére terjedt ki. Az óvodapedagógusok nevelőmunkájának értékelése helyszíni ellenőrzés, dokumentumellenőrzés és önreflexió formájában történt. A nem helyszíni ellenőrzéshez szükséges dokumentumokat az óvodapedagógusok rendszeresen elektronikusan juttatták el számomra. Az óvodai dokumentumokban megfogalmazott feladatok megvalósításának ellenőrzését az óvodavezető helyettes végezte. (szakmai munka színvonalálan ellenőrzése, a gyakornok óvodapedagógusra vonatkozóan, dajkák, egyéb munkakörben dolgozók helyszíni ellenőrzése) Az ellenőrzések eredményeiről, megállapításaikról az érintett dolgozók visszajelzést kaptak.

 

Értékelés

 

A pedagógiai folyamatok eredményességét a pedagógiai programunk megvalósításának hatékonyságát a gyermekek fejlettségének időközönkénti mérése igazolja. Ebben a nevelési évben is elvégeztük a kialakított gyakorlatunknak megfelelően ezeket a méréseket mindhárom korcsoportban. Óvodapedagógusaink a gyermeki fejlődés eredményeit dokumentálják, és azokról folyamatosan, évente kétszer, tájékoztatják a szülőket, és az életkoruknak, fejlettségi szintüknek megfelelő formában visszacsatolnak a gyermeknek is. A gyermeki mérések év elején a bemeneti méréssel kezdődnek, mely alapjául szolgál az éves fejlesztési tervek elkészítésének, illetve kimeneti mérést végzünk az iskolába menő gyermekek esetében március-április hónapok folyamán.

 

Korrekció

 

Az intézményi ellenőrzéseket követően minden esetben megtörténik a visszacsatolás. Az ellenőrzés tapasztalatait, megállapításait az érintettekkel megbeszéljük és a visszatérő látogatás során újra megfigyeljük, hisz a fejlődés csak így biztosított. A gyermeki eredményeket, összehasonlítva az előző időszak eredményeivel, az óvodapedagógusok minden esetben felhasználják az egyéni fejlesztési tervek készítéséhez. A mérési eredményeket minden esetben figyelembe vesszük az azt követő időszak terveinek elkészítésekor.

 

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

 

Gyermekvédelmi feladatok

 

Az óvodában a gyermekvédelmi feladatokat a gyermekvédelmi felelős koordinálta, aki munkáját a gyermekvédelmi törvényben meghatározottak alapján végezte, szoros együttműködésben az érintett családokkal, valamint a szakemberekkel.

A szociális segítő rendszeres jelenléte biztonságot és stabilitást ad az óvoda gyermekvédelmi felelősének munkájához is.

 

(székhely: Csík-Nagy Bettina, telephely: Dr. Máténé Csabai Emőke)

 

Feladat volt:

- az óvodapedagógusok gyermekvédelmi munkájának segítése

- a szülők tájékoztatása azokról a lehetőségekről, személyekről, intézményekről, amelyekhez problémáik megoldása érdekében fordulhatnak

- kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás az óvodai szociális segítő munkatárssal

(Tokai Márta)

- kapcsolattartás a Zuglói Család és Gyermekjóléti Központ munkatársaival

- A nevelési év gyermekvédelmi feladatainak értékelése külön dokumentumban található

 

Az óvoda Pedagógiai Programja, illetve az óvodapedagógusok féléves nevelési tervei tartalmazzák a közösségfejlesztés aktuális céljait és az ennek megvalósításához szükséges feladatokat. Az egyes csoportok a szülők bevonásával változatos programokat szerveztek, ezzel is építve a közösségen belüli kapcsolatokat. Az óvodai nevelés online térben és személyesen is történő megvalósítása mellett, jól működött a közösségi oldalak zárt csoportjaiban, illetve a levelező csoportban történő kapcsolattartás. A családi nevelést egészíti ki az óvoda a maga sajátos eszközeivel, így továbbra is fontos, hogy újszerű lehetősségekkel bővítsük az óvoda-szülő kapcsolatot. (pl. apák napi közös fociedzés, közös piknik, Márton napi felvonulás az udvaron stb.)

3. Az intézményben folyó pedagógiai munkával összefüggő eredmények

Szaktanácsadás

Ebben a nevelési évben 2023. 03.23-án gyakornok pedagógus szaktanácsadásunk volt. A szaktanácsadó elvégezte a helyszíni látogatás során a foglalkozás megfigyelést, személyes beszélgetést a gyakornok pedagógussal, majd az óvodavezető helyettessel. A látogatás zárásaként jegyzőkönyv készült. A megállapítások alapján a gyakornok óvodapedagógus munkáját eredményesebben és hatékonyabban tudjuk segíteni. A gyakornok pedagógus minősítő vizsgája 2024-ben esedékes, a pontos időpont kijelölésre még várunk.

Beiskolázási adatok

 

Tanköteles gyermekek száma

2023.05.31.

Iskolai tanulmányait megkezdi

Logopédiai fejlesztésben részt vevő gyermekek

Budapest

7 fő

4 fő

10 fő

Miskolc

7 fő

5 fő

7 fő

 

A Szakértői Bizottság szakvéleménye alapján óvodában marad:

székhely 0 fő, telephely 0 fő

Oktatási Hivatal által tanulmányi kötelezettség alól felmentett gyerek:

székhely 3 fő, telephely 2 fő

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

 

A CXC. 2011. köznevelési törvény kötelezően előírja és rendelkezik a pedagógus továbbképzésről. Továbbképzési programunk és beiskolázási tervünk alapján a következők szerint valósult meg a továbbképzés ebben a nevelési évben.

Az óvodavezető helyettes kezdte meg tanulmányait az ELTE PTK közoktatásvezetői és pedagógus szakvizsga képzésen. Várható befejezés: 2024. 06. hó.

 

Óvodavezető helyettesként fontos, hogy támogassam munkatársaimat szakmai fejlődésükben. Ebben a nevelési évben is ösztönöztem őket önképzési és továbbképzési lehetőségek kihasználására.

 

Óvodapedagógusok együttműködése

 

Az éves munkatervben az óvodapedagógus érdeklődésének megfelelően határoztuk meg az egyéni feladatokat, programok, rendezvények szervezését, lebonyolítását, felelősök kijelölését. A nevelési év végi önértékelésükben az óvodapedagógusok saját maguk értékelték feladatvállalásuk teljesítését. Az óvodai programok, rendezvények eredményessége is bizonyította, hogy az együttműködés megfelelő az intézményen belül. A kollégák teljesítik feladataikat, erősíteni szükséges, hogy megosszák tudásukat, tapasztalataikat.

 

Az intézményen belüli információáramlásnak jól működő gyakorlata van. Ebben a nevelési évben szükség szerint bármikor rövid megbeszéléseket tartottunk. Az óvoda teljes alkalmazotti közössége számára alkalmazotti értekezleteket is tartottunk, ahol lehetőség nyílt véleményük megfogalmazására, együtt gondolkodásra különféle, az óvoda egészét érintő kérdésekben. Kiépítettünk egy belső kommunikációs rendszert, mind a nevelőtestület, mind pedig az alkalmazotti közösség számára, mely online csatornán keresztül haladéktalanul megoszthatók az információk. A telephelyi óvodával is napi szintű a telefonos és az online kapcsolattartásunk, személyes találkozásra ebben az évben egyszer került sor.

 

 

5. Az intézmény külső kapcsolatai

 

Az intézmény jellegéből adódóan nagy hangsúlyt fektetünk külső partnerekkel való kapcsolatalakításra és kapcsolattartásra. Számunkra fontos, hogy a kapcsolattartás a partnerintézmények tekintetében minél szélesebb körű legyen.

 

Általános iskolák:

 

Ebben a nevelési évben a székhelyen 2 általános iskolával volt kapcsolatunk. (Diákszempont, Orchidea) Az iskolák alsó tagozatával az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése érdekében komplex, több oldalú kapcsolatot építünk. A tervezett programok csak részben valósultak meg, de így is segítették intézményeink közötti sikeres kapcsolat fenntartását.

 

 

 

 

Szakmai szervezetek:

 

A székhelyen a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XIV. Kerületi Tagintézményének munkatársaival óvodánk pszichológusa és az óvodavezető helyettes tartotta ez évben a szakmai kapcsolatot. A székhely óvoda gyermekvédelmi felelőse folyamatos konzultációt folytatott a Zuglói Család és Gyermekjóléti Központ munkatársával, óvodánk szociális segítőjével Tokai Mártával.

A telephelyen a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Pedagógiai Szakszolgálat munkatársaival óvodánk óvodapedagógusa tartotta az évben a szakmai kapcsolatot. A telephelyi óvoda gyermekvédelmi felelőse a Miskolci Egyesített Szociális, Egészségügyi és Gyermekjóléti Intézmény munkatársaival volt kapcsolatban.

 

Rendszeres volt a kapcsolat a Védőnői Szolgálattal, az óvodai gyermekorvossal és az óvodai fogorvossal is.

 

Családokkal való kapcsolatunk:

 

Óvodai nevelésünk a családi neveléssel együtt, a családi nevelést kiegészítve szolgálja a gyermek fejlődését. Ebben a nevelési évben törekedtünk a szoros partneri együttműködésre, miközben erősítettük a szülői közösséggel való intézményi kapcsolatunkat. A beiratkozáskor, ha más pedagógiai szemponttal nem ütközik, figyelembe vettük a gyermekek csoportba sorolásakor a felmerülő szülői igényeket. Szülői értekezletek, fogadó órák a csoportok szervezésében történtek az év folyamán, az éves munkatervben rögzítettek szerinti tartalommal.

 

 

6. A pedagógiai működés feltételei

 

Tárgyi, infrastrukturális feltételek

 

A tárgyi feltételek javítását óvodapedagógusi igények, csoportlátogatások alkalmával gyűjtött saját tapasztalataim, valamint az anyagi források (saját forrás, fenntartói támogatás, szülői támogatás, pályázat) adta lehetőségekhez mérten terveztük és valósítottuk meg, szem előtt tartva, hogy ezek a fejlesztések támogassák a pedagógiai célkitűzéseink megvalósulását, valamint biztonságos, esztétikus környezetet nyújtsanak az óvodahasználók számára. Nagy előrelépés volt az IKT használat feltételeinek megteremtésében, hogy végre sikerült minden óvodai csoportba laptopot biztosítanunk, így egyszerűbben, digitális formában vezették a csoportnaplókat az óvodapedagógusok.

 

Humán erőforrás

 

Az óvodapedagógusok és a nevelőmunkát közvetlenül segítők száma, végzettsége megfelelt a törvényi előírásoknak.

Az idei nevelési évben a személyi feltételeink adottak voltak a minőségi munkavégzéshez. Törekedtünk a gyermekcsoportokban a személyi állandóság biztosítására, hogy az együtt dolgozó óvodapedagógusok, pedagógiai asszisztensek és dajkák harmonikusan egészítsék ki egymást

 

A szervezeti kultúra fejlesztése közös feladat, ebben elsődlegesen az intézmény vezetésnek van fontos szerepe, de szükséges a kollégák fogadó képessége is. Minden nevelési évben szervezünk közös programokat, kirándulások, karácsonyi, szülinapi összejövetelek, névnapi köszöntéseket. Továbbá fontos vezetői feladatnak tekintem a kollégák szakmai útjának segítését (minősítések, tanfelügyeleti látogatások, vizsgák, szakvizsgák, továbbképzések), valamint megfelelő mentális állapotának támogatását.

 

%

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 48
Tegnapi: 110
Heti: 536
Havi: 2 298
Össz.: 277 569

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Intézményvezetői beszámoló 2022/23
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »