ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

 

 

 Budapesti és Pest Vármegyei Igazgatóság

 

Iktatószám: BPM-ÁHI/4566-7/2024.

Ügyintéző: J. K.

Telefon: (1) 429-5399

Tárgy: finanszírozási különbözet megállapítása

A Magyar Államkincstár Budapesti és Pest Vármegyei Igazgatóság (a továbbiakban: Igazgatóság), mint a nem állami köznevelési intézményfenntartó költségvetési támogatása ellenőrzése ügyébenfinanszírozási különbözet megállapítására jogosult hatóság, az Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos út 61., adószám.: 18137460-41-42) intézményfenntartó  (a továbbiakban: Fenntartó) által fenntartott köznevelési intézményben ellátott feladatokra tekintettel igénybevett támogatás finanszírozási különbözet megállapítása tárgyában indított eljárásban meghozza az alábbi

 

HATÁROZATOT.

 

A Fenntartót a 2023. január 1-től 2023. december 31-ig terjedő időszakra a Magyarország 2023. évi központi költségvetéséről szóló 2022. évi XXV. törvény (a továbbiakban: 2023. évi Kvtv.) alapján megillető támogatás igénybevételének jogszerűségére és szabályszerűségére irányuló hatósági ellenőrzés megállapításai alapján - a Fenntartó 2023. évi elszámolásáról hozott  BPM-ÁHI/2930-4/2024. számú határozatban (a továbbiakban: elszámoló határozat) foglaltakhoz képest a 

2023. évi Kvtv. 8. melléklet I. pontja szerint

 

1.4.1. Óvodában foglalkoztatott pedagógusok nevelőmunkáját közvetlenül segítők átlagbéralapú támogatása jogcímen 387.800 Ft visszafizetési kötelezettség terheli.

Az egyházi jogi személyek, a nemzetiségi önkormányzatok és a magán fenntartók által fenntartott köznevelési és szakképző intézményben foglalkoztatott, a nemzetiségi nevelési-oktatási feladatokat ellátó pedagógusok bérfejlesztéséhez nyújtott 2023. évi kiegészítő költségvetési támogatásáról (a továbbiakban: 70/2023. Korm. rendelet) szóló Kormányrendelet 1. melléklete szerinti jogcímek alapján:

 

1.4.1. Óvodában foglalkoztatott pedagógusok átlagbéralapú támogatása jogcímen 54.300 Ft visszafizetési kötelezettség terheli.

 

1.1.1. Óvodában foglalkoztatott pedagógusok átlagbéralapú támogatása jogcímen 526.290 Ft,

 

1.1.1. Óvodában foglalkoztatott pedagógusok nevelőmunkáját közvetlenül segítők átlagbéralapú támogatása jogcímen 526.290 Ft többlettámogatás illeti meg.

 

70/2023. Korm. rendelet alapján:

 

1.1.1. Óvodában foglalkoztatott pedagógusok átlagbéralapú támogatása jogcímen 94.462 Ft,

 

1.1.1. Óvodában foglalkoztatott pedagógusok nevelőmunkáját közvetlenül segítők átlagbéralapú támogatása jogcímen 94.462 Ft többlettámogatás illeti meg.

 

Az ellenőrzés megállapításai alapján a vizsgált jogcímek és Intézmény tekintetében a Fenntartó javára a vizsgált időszakra 799.404 Ft, azaz hétszázkilencvenkilencezernégyszáznégy forint finanszírozási különbözetet állapítok meg, melynek kiutalására legkésőbb ezen határozat véglegessé válását követő második hónap finanszírozásakor kerül sor.

 

Az eljárás során költség nem merült fel.

Jelen határozat ellen a kézhezvételtől számított 15 napon belül a Magyar Államkincstárhoz címzett fellebbezésnek van helye.  

Az elektronikus hitelesítéssel ellátott fellebbezés az Eüsztv. 9. § (1) bekezdése alapján csak elektronikus úton nyújtható be a Magyar Államkincstár MAKPER Hivatali Kapuján (KRID: 434024334) keresztül a https://szuf.magyarorszag.hu weboldalon elérhető Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (a KÖZIGAZGATÁS, JOG / Kérelem benyújtása menüpontban) megtalálható „HKÉR - Az egyházi, nemzetiségi önkormányzati és nem állami humánszolgáltatást nyújtó fenntartók támogatásával kapcsolatos keresetlevelek, fellebbezések, fizetési kedvezmény iránti kérelmek, beadványok” elnevezésű űrlap igénybevételével.

A fellebbezés benyújtása illetékmentes az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény (a továbbiakban: Itv.) 28. § (1) bekezdése és 2. mellékletének XIII. pont 14. alpontja alapján.

Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet. A fellebbezést indokolni kell. A fellebbezésben csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott. A fellebbezésre jogosult a fellebbezési határidőn belül a fellebbezési jogáról lemondhat. A fellebbezési jogról történő lemondás nem vonható vissza.

 

INDOKOLÁS

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 54. § (1) bekezdés  a) pontjában és a 229/2012. Korm. rendelet 37/O. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Igazgatóság hatósági ellenőrzés keretében 2024. július 8. napján a Fenntartó által 2023. január 1től 2023. december 31-ig terjedő időszakra az általa fenntartott köznevelési intézményben ellátott feladatok alapján, a 2023. évi Kvtv. 8. melléklet I. 1.1.1., 1.4.1. és 1.7.1. pontja szerinti jogcímeken igénybevett és elszámolt költségvetési támogatás igénybevételének és felhasználásának jogszerűségére irányuló ellenőrzést végzett.

A fenti helyszíni ellenőrzéssel érintett köznevelési intézmény (a továbbiakban: Intézmény):  

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (székhely: 1149 Budapest, Pósa Lajos út 61., telephely: 3530 Miskolc, Meggyesalja út 31.)

 

OM azonosítója: 201 627

Működési engedély száma: BP/1009/00838-8/2021.

 

A hatósági ellenőrzés elősegítése érdekében a Fenntartó a helyszíni ellenőrzés vezetője által kiküldött, az elszámolásában szereplő adatok részletezését tartalmazó táblázatokat  (a továbbiakban: Tanúsítványok) kitöltötte és visszaküldte, azok a BPM-ÁHI/4566-4/2024. számon iktatásra kerültek. A kinyomtatott példányokat a helyszínen aláírásával és bélyegzőjével hitelesítette.  

 

Az Igazgatóság hatósági ellenőrzése során rögzített megállapításairól BPM-ÁHI/4566-5/2024. számon jegyzőkönyv készült (a továbbiakban: Helyszíni jegyzőkönyv). A határozat megalapozását alátámasztják a Helyszíni jegyzőkönyv mellékletét képező Tanúsítványok:

 

1. számú melléklet: Tanúsítvány – A 2023/2024. nevelési évben a 2023. évi költségvetési támogatás elszámolása során figyelembe vett gyermekek adatairól (a továbbiakban: 1. számú Tanúsítvány)

 

3. számú melléklet: Tanúsítvány – A segítő munkakörben foglalkoztatottak adatairól  

(a továbbiakban: 3. számú Tanúsítvány)

 

A hatósági ellenőrzés során készült, az azt lezáró BPM-ÁHI/4566-6/2024. számú összefoglaló jegyzőkönyv (a továbbiakban: Összefoglaló jegyzőkönyv) 2024. szeptember 2-i – elektronikus úton történő – megküldésével az Igazgatóság tájékoztatta a Fenntartót az ellenőrzés megállapításairól és a finanszírozási különbözet okairól.  

A hatósági ellenőrzés során készült Összefoglaló jegyzőkönyvben foglalt megállapítások alapján a finanszírozási különbözet megállapítására 2024. szeptember 2. napjával az Igazgatóság hivatalból eljárást indított, melyről az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény  (a továbbiakban: Ákr.) 104. § (3) bekezdés a) pontja alapján az értesítést mellőzte.

Az ügyintézési határidő az Ákr. 50.§ alapján 60 nap.

Finanszírozási különbözet megállapítására az alábbiak miatt került sor:

 

Az óvodai nevelésben részesülő gyermekek számának meghatározása  (2023. évi Kvtv. 2. melléklet II.13.1 pontja szerint) 

Székhely

 

A Fenntartó a 2023. évielszámolásában a vizsgált időszakra vonatkozóan 2023. szeptember 1 – 2023. december 31. közötti időszakra 45 fő számított gyermeklétszámot tüntetett fel.

 

A Fenntartó által kitöltött 1. számú Tanúsítványban az óvodai ellátást 2023. október 2-a és december 31-e között első alkalommal ténylegesen igénybevevők száma 49 fő.

 

Az 1. számú Tanúsítványban a Fenntartó 50 fő gyermeket tüntetett fel, akik közül 1 fő esetében (D. F. A. F., oktatási azonosító száma: 74133116722) 2023. október 2-a és december 31-e között az óvodai jogviszony nem állt fent.

 

Az ellenőrzés megállapításai alapján a 2023. szeptember 1 – 2023. december 31. közötti időszakra 49 fő létszám vehető figyelembe, amely 4 fővel több az elszámolásban feltüntetett 45 fős létszámnál.

 

Telephely

 

A Fenntartó a 2023. évielszámolásában a vizsgált időszakra vonatkozóan 2023. szeptember 1 – 2023. december 31. közötti időszakra 25 fő számított gyermeklétszámot tüntetett fel.

 

A Fenntartó által kitöltött 1. számú Tanúsítványban az óvodai ellátást 2023. október 2-a és december 31-e között első alkalommal ténylegesen igénybevevők száma 24 fő.

 

Az 1. számú Tanúsítványban a Fenntartó 28 fő gyermeket tüntetett fel, akik közül 2 fő esetében  2023. október 2-a és december 31-e között az óvodai jogviszony nem állt fent, 2 fő esetében a gyermekek tévesen kerültek feltüntetésre.

 

Az alábbi gyermekek az ellenőrzés szempontjából nem vehetők figyelembe: M. M. (73930586903), T. A. (73573609540), V. Á. (74131166888), V. B. (74131169128).

 

Az ellenőrzés megállapításai alapján a 2023. szeptember 1 – 2023. december 31. közötti időszakra 24 fő létszám vehető figyelembe, amely 1 fővel kevesebb az elszámolásban feltüntetett 25 fős létszámnál.

 

A székhelyen és a telephelyen összesen 73 fő (49 fő + 24 fő) létszám vehető figyelembe, ami 3 fővel több az elszámolásban feltüntetett 70 fős létszámnál.

 

Az óvodapedagógusok létszámának meghatározása  

(2023. évi Kvtv. 2. melléklet II.15.3. pontja szerint)

 

Az ellenőrzés rendelkezésére bocsátott 2. számú Tanúsítványban 7 fő óvodapedagógus került feltüntetésre, melyből 2 fő a vizsgált időszakban intézményvezető, illetve intézményvezetőhelyettes is volt egyben. 

 

A helyszíni ellenőrzés során az óvodapedagógusok megfelelő foglalkoztatását alátámasztó dokumentumok, a végzettségét igazoló dokumentumok rendelkezésre álltak, azok összhangban voltak a 2. számú Tanúsítványban közölt adatokkal.  

 

A munkaügyi dokumentumok alapján azintézményvezetők kinevezése megfelelt a jogszabályi előírásoknak. Az óvodavezetői feladatokat Cs-N. B. (OM azonosító: 71450025188) és Dr. M. Cs. E. (73167114574)látta el a vizsgált időszakban.  

 

Az      Intézményben     a     támogatás           szempontjából figyelembe                   vehető                vezetők      száma  

2 fő. 

 

A vezetői órakedvezményből adódó létszámtöbblet meghatározása a 2023. évi Kvtv. 

2. melléklet II.15.3. pontja alapján: 

 

A vezetői kedvezményből adódó létszámtöbblet meghatározása a fentebb feltüntetett képlet segítségével az elfogadott 73 fő tényleges gyermeklétszám figyelembevételével a Köznev. tv.

alapján 2 fő intézményvezető kötelező foglalkozásainak száma 34 óra. 

A vezetői órakedvezményből adódó létszámtöbblet: Vk2= 2*[1-(34/(2*32))]= 0,9375 ~ 0,9.

 

Az óvodapedagógusok számított éves létszáma az ellenőrzés megállapításai szerint:

„Psz = [(L1 / Cs) * Feh1 + Vk1 + Op1]*8/12 + [(L2 /Cs) * Feh2 + Vk2 + Op2] *4/12”

 

Az Igazgatóság a 2023. január 1 – 2023. augusztus 31. közötti időszakra, a 2022. október 1-jei időpont vonatkozásában a 54 fő gyermeklétszámot érdemi vizsgálat nélkül elfogadja.

2023. január-augusztus hónapokra: Psz=(54/20)*1,62+0,9=5,274~5,3 fő*8/12=3,5 fő.

 

2023. szeptember-december hónapokra: Psz=(73/20)*1,62+0,9=6,813~6,8 fő*4/12=2,3 fő.

 

Éves átlaglétszám: Psz=3,5 fő+2,3 fő = 5,8 fő

 

Az Igazgatóság által megállapított éves pedagóguslétszám 5,8 fő, amely 0,1 fővel több az elszámolásban feltüntetett 5,7 fős létszámnál.

Az óvodában foglalkoztatott pedagógusok nevelőmunkáját közvetlenül segítők átlagbéralapú támogatása (2023. évi Kvtv. 2. melléklet II. 18.1.2.5. pontja szerint)

2023. január 1 – 2023. december 31. közötti időszak

 

Pedagógus szakképzettséggel, szakképesítéssel rendelkező segítők létszáma

 

A Fenntartó a 2023. évi elszámolásában a vizsgált időszakban 1,8 fő pedagógus szakképzettséggel rendelkező segítőt (0,8 fő dajka és 1,0 fő pedagógiai asszisztens) tüntetett fel.  

 

A Fenntartó által kitöltött 3. számú Tanúsítványban a vizsgált időszakra vonatkozóan 3 fő pedagógus szakképzettséggel rendelkezősegítő szerepelt.

Az óvoda a vizsgálattal érintett időszakban 3 csoporttal működött.

Dajka

B. F. (71515634313) 2023.08.01. napjától pedagógus végzettséggel rendelkező segítő, teljes 2023. évben, heti 40 órában került alkalmazásra dajka munkakörben, ez alapján ő 0,4 (5/12=0,416) főként vehető figyelembe.

Cs. B. (75139302226) 2023.07.01. napjától pedagógus végzettséggel rendelkező segítő, teljes 2023. évben, heti 40 órában került alkalmazásra dajka munkakörben, ez alapján ő 0,5 (6/12=0,5) főként vehető figyelembe.

Pedagógiai asszisztens

Á.-N. Zs. (77054626284) pedagógus végzettséggel rendelkező segítő teljes 2023. évben, heti 40 órában került alkalmazásra dajka munkakörben, ez alapján ő 1,0 főként vehető figyelembe.

A helyszíni ellenőrzés során bemutatásra került a segítők munkaszerződése, munkaköri leírása, ami alapján pedagógus szakképzettséggel rendelkező segítőként vehetők figyelembe. 

Az Intézmény esetében a pedagógus végzettséggel rendelkező dajkák létszáma teljes munkaidőre számítva, a fentiekben hivatkozott Köznev. tv. 2. melléklete alapján 0,9 fő, a pedagógus végzettséggel rendelkező pedagógiai asszisztensek létszáma 1,0 fő.

 

Az Igazgatóság által a 2023. január 1. és 2023. december 31. közötti időszakra megállapított pedagógus szakképzettséggel, szakképesítésselrendelkező, óvodapedagógusok munkáját közvetlenül segítők átlagos létszáma egy tizedesre kerekítve összesen 1,0 fő (0,9 fő dajka, 1,0 fő pedagógiai assisztens), amely 0,1 fővel több az elszámolásban feltüntetett 1,8 fős létszámnál.

 

Pedagógus szakképzettséggel, szakképesítéssel nem rendelkező segítők létszáma

 

A Fenntartó a 2023. évi elszámolásában a vizsgált időszakban 2,2 fő pedagógus szakképzettséggel nem rendelkező segítőt (2,2 fő dajka) tüntetett fel.  

 

A Fenntartó által kitöltött 3. számú Tanúsítványban a vizsgált időszakra vonatkozóan 3 fő pedagógus szakképzettséggel nem rendelkezősegítő (3 fő dajka) szerepelt.

B. S. (73610875132) teljes 2023. évben, 40 órában került alkalmazásra dajka munkakörben, így ő 1,0 főként vehető figyelembe.

B. F. (71515634313) pedagógus végzettségét 2023.08.01. napján szerezte meg, így ő 2023.07.31-ig pedagógus végzettséggel nem rendelkező segítőként vehető figyelembe. Teljes 2023. évben, heti 40 órában került alkalmazásra dajka munkakörben, ez alapján ő 0,6 (7/12=0,583) főként vehető figyelembe.

Cs. B. (75139302226) pedagógus végzettségét 2023.07.01. napján szerezte meg, így ő 2023.06.30ig pedagógus végzettséggel nem rendelkező segítőként vehető figyelembe. Teljes 2023. évben, heti 40 órában került alkalmazásra dajka munkakörben, ez alapján ő 0,5 (6/12=0,5) főként vehető figyelembe.

A helyszíni ellenőrzés során bemutatásra került a dajkák munkaszerződése, munkaköri leírása, ami alapján pedagógus szakképzettséggel nem rendelkező segítőként vehetők figyelembe. 

Az Intézmény esetében a pedagógus végzettséggel nem rendelkező dajkák létszáma teljes munkaidőre számítva, a fentiekben hivatkozott Köznev. tv. 2. melléklete alapján 2,1 fő.

 

Az Igazgatóság által a 2023. január 1. és 2023. december 31. közötti időszakra megállapított pedagógus szakképzettséggel, szakképesítésselnemrendelkező, óvodapedagógusok munkáját közvetlenül segítők átlagos létszáma egy tizedesre kerekítve összesen 2,1 fő (2,1 fő dajka), amely 0,1 fővel kevesebb az elszámolásban feltüntetett 2,2 fős létszámnál.

 

A 70/2023. (III. 10.) Korm. rendeletben meghatározott támogatások.

(70/2022. Korm. rendelet 2.§ (1) bekezdés alapján)

„1. § (1) A nemzetiségi önkormányzat, az egyházi és magán köznevelési és szakképző intézmények fenntartója (a továbbiakban együtt: fenntartó) részére a Magyarország 2023. évi központi költségvetéséről szóló 2022. évi XXV. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 2. és 8. mellékletének egyes jogcímeihez kapcsolódó kiegészítő támogatás fajlagos összegét jogcímenként az 1. melléklet tartalmazza.”

1. melléklet a 70/2023.  Korm. rendelethez

 1

 Kvtv. 2. és 8. melléklete szerinti jogcím

 Kiegészítő támogatás fajlagos összeg

 2

 2. melléklet 1.2.2.1. Napi nyolc órát elérő nyitvatartási idővel rendelkező óvodában foglalkoztatott pedagógusok átlagbéralapú támogatása

944 620 forint/számított létszám/év

 34

 2. melléklet 1.2.5.1.1. Pedagógus szakképzettséggel nem rendelkező segítők átlagbéralapú támogatása

543 000 forint/létszám/év

35

 2. melléklet 1.2.5.1.2. Pedagógus szakképzettséggel rendelkező segítők átlagbéralapú támogatása

 

944 620 forint/számított létszám/év

A 8. melléklet 1.1.1. jogcímen az óvodapedagógusok létszámának meghatározásánál a 2023. évi elszámolásban 70,0 fő/5,7 fő gyermeklétszám szerepelt, az ellenőrzés megállapításai alapján a figyelembe vehető gyermeklétszám szintén 73,0 fő/5,8 fő.

A 8. melléklet 1.1.1. jogcímen az óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők – pedagógus szakképzettséggel rendelkező - átlagos létszámának meghatározásánál a 2023. évi elszámolásban 1,8 fő szerepelt, az ellenőrzés megállapításai alapján a figyelembe vehető létszám 1,9 fő.

 

A 8. melléklet 1.4.1. jogcímen az óvodapedagógusok nevelő munkáját közvetlenül segítők átlagos létszámának meghatározásánál a 2023. évi elszámolásban 2,2 fő szerepelt, az ellenőrzés megállapításai alapján a figyelembe vehető létszám 2,1 fő.

 

 

Összességében a helyszíni ellenőrzés során feltárt adatok alapján az alábbi eltérés megállapítására került sor:

 

Az ellenőrzött támogatás

jogcímének

hivatkozási száma a 2023. évi Kvtv.

szerint

Támogatás fajlagos összege

(Ft / fő / év

A fenntartó elszámolása alapján

megállapított feladatmutató/ létszám (Fő)

Az ellenőrzés során

megállapított

feladat-mutató

/ létszám (Fő)

A Fenntartó elszámolása alapján megállapított

támogatás összege

(Ft)

Az ellenőrzés alapján a Fenntartót

jogszerűen megillető

támogatás összege

(Ft)

Különbözet

(Ft)

8/1.1.1.

5.262.900

70/5,7

73/5,8

29.998.530

30.524.820

526.290

8/1.4.1.

3.878.000

2,2

2,1

8.531.600

8.143.800

-387.800

8/1.1.1.

5.262.900

1,8

1,9

9.473.220

9.999.510

526.290

 

A 70/2023. Korm. rendeletben meghatározott támogatásokalapján:

 

Az ellenőrzött támogatás

jogcímének

hivatkozási száma a 70/2023. Korm. rendelet szerint

Támogatás fajlagos összege

(Ft / fő / év

A fenntartó elszámolása alapján

megállapított feladatmutató/ létszám (Fő)

Az ellenőrzés során

megállapított

feladat-mutató

/ létszám (Fő)

A Fenntartó elszámolása alapjá megállapított

támogatás összege

(Ft)

n

 

Az ellenőrzés alapján a Fenntartót

jogszerűen megillető

támogatás összege

(Ft)

Különbözet

(Ft)

8/1.1.1. 

944.620

70/5,7

73/5,8

5.384.334

 

5.478.796

94.462

8/1.4.1.

543.000

2,2

2,1

1.194.600

 

1.140.300

-54.300

8/1.1.1.

944.620

1,8

1,9

1.700.316

 

1.794.778

94.462

A Fenntartó elszámolása alapján megállapított támogatás összege

Az ellenőrzés alapján a Fenntartót jogszerűen megillető támogatás összege

Különbözet

64.376.420

65.175.824

799.404

 

Az ellenőrzés megállapításai alapján a Fenntartót 2023. január 1 - 2023. december 31. között terjedő időszakra a vizsgált támogatási jogcímekre és Intézményre tekintettel 64.376.420 Ft támogatással szemben 65.175.824 Ft támogatás illeti meg, így Fenntartót 799.404 Ft többlettámogatás illeti meg.

 

A 229/2012. Korm. rendelet 37/O. § (1) bekezdése alapján az Igazgatóság felülvizsgálja a támogatások igénylésének és elszámolásának jogszerűségét. Ha a fenntartó befizetési kötelezettsége 10%-kal meghaladja az őt ténylegesen megillető támogatások összegét, az Igazgatóság helyszíni ellenőrzést tart. A felülvizsgálat megszervezése során biztosítani kell, hogy legalább négyévenként valamennyi fenntartónál sor kerüljön helyszíni ellenőrzésre, amely a Polgári Törvénykönyv szerinti általános elévülési időn belül, a korábban helyszínen nem vizsgált időszakra, támogatásokra és köznevelési intézményekre kiterjeszthető.

 

A 229/2012. Korm. rendelet 37/O. § (2) bekezdése alapján az Igazgatóság a felülvizsgálat keretében ellenőrzi az igénybevételi jogosultság jogszabályi feltételeinek teljesülését, a kérelemben, a változás-bejelentésben és az elszámoláskor közölt adatok megalapozottságát, valamint a támogatások felhasználásának jogszerűségét. A felülvizsgálat kiterjed a fenntartónál és a köznevelési intézményben a támogatások igénylésének alapjául szolgáló - a köznevelési intézményben és a fenntartónál vezetett - nyilvántartások meglétének, vezetésének, a tanügyigazgatási dokumentumoknak és ezek alapján az igénylés és az elszámolás megalapozottságának vizsgálatára.

 

A 229/2012. Korm. rendelet 37/O. § (4) bekezdése alapján, a felülvizsgálat során az Igazgatóság által megállapított, a fenntartót megillető támogatások és a fenntartó által ténylegesen igénybe vett támogatások közötti különbözetet az Igazgatóság határozatának véglegessé válását követő második hónapban kell kifizetni.

A 229/2012. Korm. rendelet 37/N. § (2a) bekezdése alapján a kincstár az ezer forint alatti pótlólagosan megállapított összeget nem utalja át.

Ez a határozat a fent felhívott jogszabályhelyeken, valamint az Ákr. 80-82. §-ain, az Ákr. 116. § (1) bekezdésén, az Ákr. 118. § (1)-(3) bekezdésein illetve az Ákr. 46. § (1)-(2) bekezdésein alapul.  

A jogorvoslat elektronikus előterjesztésének lehetőségére vonatkozó tájékoztatás az Eüsztv. 9-10. §án, illetve az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdésén alapul. A jogorvoslat lehetőségét az Ákr. 112. §-a, valamint a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 96. § (3b) bekezdése biztosítja.

A támogatás megállapítására irányuló közigazgatási hatósági eljárás az Itv. 28. § (1) bekezdése és 2. mellékletének XIII. pont 14. alpontja alapján illetékmentes.

Az Igazgatóság illetékességét a 229/2012. Korm. rendelet 37/C. § (1) bekezdése és a Magyar Államkincstárról szóló 310/2017. (X. 31.) Korm. rendelet 7. § (2) bekezdése és 1. sz. melléklete, míg hatáskörét a 229/2012. Korm. rendelet 37/O. §-a alapozza meg.

Budapest, Az elektronikus aláírás szerinti időpontban

 

Miszlai József igazgató nevében és megbízásából:

Turai Sándor  irodavezető Készült: 1 példányban Kapják:

1. pld.: fenntartó (elektronikus úton); Igazgatóság

A véglegessé válást követően elektronikus levélben:

-           a működést engedélyező szerv

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 152
Tegnapi: 42
Heti: 256
Havi: 1 573
Össz.: 306 168

Látogatottság növelés
Oldal: MÁK ellenőrzés ANAÓ
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2025 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »