Ügyiratszám: Ügyintéző: Telefonszám: E-mail: Tárgy:
|
BP/1009/03529-5/2024. Szalai Piroska +36 1 328 5849 szalai.piroska@bfkh.gov.hu Jegyzőkönyv törvényességi ellenőrzés során tett megállapításokról |
J E G Y Z Ő KÖ N Y V
a törvényességi ellenőrzés során tett megállapításokról
Az ellenőrzött Fenntartó: Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.)
A törvényességi ellenőrzés helyszíne: Budapest Főváros Kormányhivatala Hatósági és Oktatási Főosztály Oktatási és Köznevelési Osztálya (1035 Budapest, Váradi utca 15.)
A jegyzőkönyvet készítette: Szalai Piroska oktatási ellenőrzési szakügyintéző
A törvényességi ellenőrzés megindítása: a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 34. §
(2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Kormányhivatala Hatósági és Oktatási Főosztály Oktatási és Köznevelési Osztálya (a továbbiakban: Kormányhivatal) 2024. november 11. napján hivatalból törvényességi ellenőrzési eljárást indított az Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61. – a továbbiakban: Fenntartó), az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61., OM azonosító: 201627 – a továbbiakban: Intézmény) köznevelési intézmény fenntartója fenntartói tevékenysége vonatkozásában.
A törvényességi ellenőrzés módja: iratellenőrzés iratbekéréssel.
A törvényességi ellenőrzés tárgya:
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 34. § (2) bekezdése alapján annak vizsgálata, hogy a fenntartó a nevelési-oktatási intézményt az alapító okiratban és a működéshez szükséges engedélyben meghatározottak szerint működteti-e”, továbbá a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: EMMI rendelet) 160. § b) és h) pontjai alapján annak vizsgálata, hogy:
- az alapító okirat, valamint a működés megkezdéséhez szükséges engedély összhangban áll-e, - a nevelési-oktatási intézmény vezetőjének alkalmazása törvényes-e.
A törvényességi ellenőrzés megállapításai:
1.1 Fenntartó a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta:
- az adatszolgáltatás teljességére vonatkozó nyilatkozatát,
- az Intézmény 2024. augusztus 16. napján kelt módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát,
- az Intézmény székhelyéül szolgáló ingatlanra (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.) vonatkozó 2021. január 1. napján kelt bérleti szerződést, amely szerint Varga Zoltán, mint tulajdonos
Oktatási és Köznevelési Osztály
Cím: 1035 Budapest, Váradi utca 15. – Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 234. – KÉR azonosító: KHIV BUK HOF OKO
Telefon: +36 (1) 328-5844 – E-mail: oktatas@bfkh.gov.hu – Honlap: www.kormanyhivatalok.hu
2
2021. január 1. napjától határozatlan időtartamra bérbe adja az „ingatlan kb. 70 %-át” („2 db 50-50 nm csoportszoba, emeleti öltöző, 4 db wc-kézmosó, 1 db emeleti tálalókonyha, 1 db földszinti tálalókonyha megosztott használata, 1 db földszinti öltöző közös használata, személyzeti öltöző közös használata, 1 db irodai szoba (emelet), a közös udvar kb 70%-a). Megjegyzés:
A Kormányhivatal áttekintette az Intézmény székhelyéül (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61., 31485/32 helyrajzi szám) szolgáló ingatlanra vonatkozó 2024. december 4. napján a földhivatali közhiteles nyilvántartásból lekért „E-hiteles tulajdoni lap – Teljes másolatot”, amely szerint az ingatlan 1/1 tulajdoni hányada Varga Zoltán tulajdonát képezi.
2.2 A beküldött dokumentumok alapján megállapítható, hogy:
- az Intézmény 2024. augusztus 16. napján kelt alapító okirata és a működést biztosító hatályos engedélyek (nyilvántartásba vétel módosításról szóló határozat üi. száma: BP/1009/03470-3/2024., működési engedély módosításáról szóló határozat üi. száma: BP/1009/00838-7/2021.) összhangban állnak egymással,
- az Intézmény székhelyül szolgáló ingatlan feletti rendelkezési jog biztosított.
2.1 Fenntartó másolatban a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta Csík-Nagy Bettina igazgató:
- az Apor Vilmos Katolikus Főiskola által 2015. január 22. napján kiadott 49/2015 sorszámú óvodapedagógus szakképzettségét igazoló oklevelét,
- az Eötvös Loránd Tudományegyetem által 2024. július 5 napján kiadott ELTE-PPK-
2095/2024 sorszámú oklevelét „szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető” szakképzettségéről,
- a 2024. január 15. napján kelt határozatlan időtartamú, teljes munkaidőre és pedagógus, munkakörre szóló köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyba történő kinevezését, valamint a 2024. szeptember 13. napján kiadmányozott kinevezés módosítását,
- a 2024. augusztus 23. napján kelt „Kinevezési okirat”- át, amely szerint a Fenntartó határozatlan időtartamra kinevezi Csík-Nagy Bettinát az Intézmény igazgatói feladatainak ellátására,
- a 2024. szeptember 13. napján kelt „Megbízási okirat”- át, amely szerint a Fenntartó határozatlan időtartamra kinevezi Csík-Nagy Bettinát az Intézmény igazgatói feladatainak ellátására a „(…) a köznevelési államtitkár által 2024. szeptember 12-én kiadott BM/24507-
1/2024 ügyiratszámú egyetértése alapján 2024. szeptember 13-tól”,
- a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára által 2024. szeptember 12. napján kiadmányozott BM/24507-1/2024. iktatószámú egyetértő nyilatkozatát, amely szerint „(…)A beküldött dokumentumok alapján megállapítom, hogy Csík-Nagy Bettina (…) rendelkezik az igazgatói megbízáshoz a jogszabályban meghatározott valamennyi feltétellel. Fentiek alapján egyetértésemet adom ahhoz, hogy a fenntartó – Aranyló Napraforgó Alapítvány – Csík-Nagy Bettinát bízza meg az igazgatói feladatok ellátásával jelen egyetértő nyilatkozat kézhezvétele napjától határozatlan időtartamra az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (…) nevelési-oktatási intézményben.”
2.2 A beküldött dokumentumok alapján megállapítható, hogy:
– Csík-Nagy Bettina igazgatói megbízása megfelel a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény (a továbbiakban: Púétv.) 26. §-ában és a 73. § (1)-(3), (13)-(14) bekezdéseiben, valamint a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 25-26. §-aiban meghatározott megbízási feltételeknek, rendelkezik a pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges szakképzettséggel, pedagógus szakvizsga keretében szerzett igazgatói szakképzettséggel, szakmai gyakorlattal, határozatlan időre, teljes munkaidőre szóló kinevezéssel, valamint a köznevelésért felelős miniszter egyetértő nyilatkozatával.
3
A lefolytatott törvényességi ellenőrzés eredményeként összességében megállapítható, hogy az Intézmény székhelyéül szolgáló ingatlan feletti rendelkezési jog biztosított; a nevelési-oktatási intézmény igazgatójának alkalmazása jogszerű; az alapító okirat és a működést szabályozó határozatok összhangban állnak egymással.
A köznevelési intézmény fenntartója fenntartói tevékenységének törvényességi ellenőrzése során a köznevelési feladatokat ellátó hatóság jogsértést nem tárt fel, ezért a törvényességi ellenőrzést a jegyzőkönyv lezárásával befejezettnek tekinti.
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 101. § (2) bekezdés második fordulata, valamint az Nkt. 34. § (4) bekezdése értelmében a hivatalból folytatott törvényességi ellenőrzés eredményéről a hatóság az ügyfél kérelmére hatósági bizonyítványt állít ki.
A jegyzőkönyv 3 oldal terjedelemben készült. A jegyzőkönyv egy példánya a Fenntartó számára postai úton megküldésre kerül. A jegyzőkönyvben foglaltakra vonatkozóan észrevétel a kézhezvételtől számított 15 napon belül tehető. A jegyzőkönyv az Nkt. 34. § (2) bekezdésében foglaltak alapján megküldésre kerül a költségvetési hozzájárulást folyósító szerv részére is. Budapest, - dátum a digitális aláírás szerint
dr. Sára Botond
főispán megbízásából
Apollónia Aranka osztályvezető
Iktatószám: Ügyintéző: Telefonszám: E-mail: Tárgy:
|
BP/1009/06349-5/2021. Sarvajcz Katalin +36 (1) 328-5834 sarvajcz.katalin@bfkh.gov.hu Jegyzőkönyv törvényességi ellenőrzés során tett megállapításokról
|
J E G Y Z Ő KÖ N Y V
a törvényességi ellenőrzés során tett megállapításokról
Az ellenőrzött Fenntartó: Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.)
A törvényességi ellenőrzés helyszíne: Budapest Főváros Kormányhivatala Hatósági és Oktatási
Főosztály Oktatási és Köznevelési Osztálya (1056 Budapest, Váci utca 62-64. I. emelet 107. szoba)
A jegyzőkönyvet készítette: Sarvajcz Katalin oktatási ellenőrzési szakügyintéző
A törvényességi ellenőrzés megindítása: a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 34. §
(2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján Budapest Főváros Kormányhivatala Hatósági és Oktatási Főosztály Oktatási és Köznevelési Osztálya (a továbbiakban: Kormányhivatal) 2021. szeptember 24. napján hivatalból törvényességi ellenőrzési eljárást indított Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61. – a továbbiakban: Fenntartó), mint az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61., OM azonosító száma: 201627 – a továbbiakban: Intézmény) köznevelési intézmény fenntartója fenntartói tevékenysége vonatkozásában.
A törvényességi ellenőrzés módja: iratellenőrzés iratbekéréssel
A törvényességi ellenőrzés tárgya:
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 34. § (2) bekezdése alapján annak vizsgálata, hogy a fenntartó a nevelési-oktatási intézményt az alapító okiratban és a
működéshez szükséges engedélyben meghatározottak szerint működteti-e”, továbbá a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: EMMI rendelet) 160. § a), b), h) pontjai alapján annak vizsgálata, hogy:
- a fenntartónak van-e joga a tevékenység folytatásához,
- az alapító okirat, a működés megkezdéséhez szükséges engedély összhangban áll-e, a nevelési-oktatási intézmény vezetőjének alkalmazása törvényes-e.
Oktatási és Köznevelési Osztály
Cím: 1056 Budapest, Váci utca 62-64.– Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 234. – KÉR azonosító: KHIV BUK HOF OKO Telefon: +36 (1) 328-5844
E-mail: oktatas@bfkh.gov.hu – Honlap: www.kormanyhivatal.hu
A törvényességi ellenőrzés megállapításai:
1.1 Fenntartó a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta:
- az Alapítvány 2020. december 17. napján kelt módosított alapító okiratát, mely szerint az alapítvány célja a gyerekek napközbeni ellátása, családi napközi, óvoda működtetése,
- a Gyulai Törvényszék Pk.60.106/2010/49. szám 2021. február 22. napján kelt végzését a civil szervezet nyilvántartási adatainak módosításáról,
- a Fenntartó képviseletére jogosult személy, Madarász Károly 2012. szeptember 20. napján kelt aláírási címpéldányát.
1.2 A beküldött dokumentumok alapján megállapítható, hogy:
- a Fenntartó rendelkezik az oktatási tevékenység folytatásához szükséges jogosultsággal, Madarász Károly képviseleti jogosultsága továbbra is biztosított.
2.1 Fenntartó a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta:
- az Intézmény 2021. május 25. napján kelt, módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt alapító okiratát,
- az Intézmény székhelyéül szolgáló ingatlanra (1149 Budapest, Pósa L. u. 61.) vonatkozó,
2021. január 1. napján kelt bérleti szerződést. A bérleti szerződést a felek határozatlan időtartamra, de minimum 5 évre kötötték. A bérleti szerződés értelmében a szerződést Felek 5 év után bármikor felmondhatják, azzal a kikötéssel, hogy a felmondás csak és kizárólag az adott oktatási év végével történhet meg.
2.2 A beküldött dokumentumok alapján megállapítható, hogy:
- az Intézmény alapító okirata, és a jelenleg hatályos működéshez szükséges engedélyek (nyilvántartásba vétel módosításról szóló határozat üi. száma: BP/1009/05003-6/2021. működési engedély módosításáról szóló határozat üi. száma: BP/1009/00838-7/2021.) összhangban állnak egymással,
- az Intézmény székhelyéül szolgáló ingatlan feletti rendelkezési jog biztosított.
3.1 Fenntartó másolatban a Kormányhivatal rendelkezésére bocsátotta Buza Tímea intézményvezető:
- Tessedik Sámuel Főiskola óvodapedagógus szakán a Körös Főiskola BTOI jogutód intézménye által 2000. június 23. napján kelt, PT B 0015401. sorszámon kiállított óvodapedagógus végzettségéről szóló főiskolai oklevelét,
- Kodolányi János Főiskola által 2014. december 6. napján kiállított B-KOZVPSZ-5/15. sorszámú szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető szakképzettségéről szóló oklevelét,
- 2020. november 3. napján kelt határozatlan időtartamú, teljes munkaidő alkalmazására vonatkozó munkaszerződését,
- 2021. január 29. napján kelt, 2021. január 9. napjától 2025. augusztus 15. napjáig szóló intézményvezetői kinevezését,
- az intézményvezetői megbízására vonatkozó, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkára által 2020. december 17. napján kiadmányozott, VIII/7108-1/2020/KOZNEVIG iktatószámú, határozatlan időre szóló egyetértő nyilatkozatát.
3.2 A beküldött dokumentumok, valamint az Intézmény hatályos nyilvántartásba vételi határozatában foglaltak alapján megállapítható, hogy:
- Buza Tímea intézményvezető megbízása megfelel az Nkt. 67. § (1) bekezdésében, valamint a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 21/A. §-ában előírt meghatározott megbízási feltételeknek, vagyis rendelkezik a pedagógus-munkakör betöltéséhez szükséges felsőfokú iskolai végzettséggel, intézményvezetői szakképzettséggel, határozatlan időre, teljes munkaidőre szóló munkaszerződéssel, valamint az oktatásért felelős miniszter egyetértő nyilatkozatával.
A lefolytatott törvényességi ellenőrzés eredményeként összességében megállapítható, hogy a Fenntartónak joga van a tevékenység folytatásához; az Intézmény székhelyéül (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.) szolgáló ingatlan feletti rendelkezési jog határozatlan időtartamra biztosított. A nevelési-oktatási intézmény vezetőjének alkalmazása jogszerű; valamint az alapító okirat és a
működési engedély tartalma összhangban áll egymással.
A köznevelési intézmény fenntartója fenntartói tevékenységének törvényességi ellenőrzése során a köznevelési feladatokat ellátó hatóság jogsértést nem tárt fel, ezért a törvényességi ellenőrzést a jegyzőkönyv lezárásával befejezettnek tekinti. Az Ákr. 101. § (2) bekezdés második fordulata, valamint az Nkt. 34. § (2) bekezdése értelmében a hivatalból folytatott törvényességi ellenőrzés eredményéről a hatóság az ügyfél kérelmére hatósági bizonyítványt állít ki.
A jegyzőkönyv 3 oldal terjedelemben készült. A jegyzőkönyv egy példánya a Fenntartó számára elektronikus úton megküldésre kerül. A jegyzőkönyvben foglaltakra vonatkozóan észrevétel a kézhezvételtől számított 15 napon belül tehető. Budapest, - dátum a digitális aláírás szerint
dr. Sára Botond
kormánymegbízott megbízásából
Apollónia Aranka osztályvezető
Melléklet: -
Értesülnek:
1. Aranyló Napraforgó Alapítvány (1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61. – elektronikus úton)
2. Irattár
Ügyiratszám: |
VE/52/00074-4/2021. |
Tárgy: Az Aranyló Napraforgó Alapítvány |
Ügyintéző: |
Csete Miklós |
törvényességi ellenőrzése |
Szerv. egység: |
Hatósági és Oktatási Osztály |
|
Telefon: |
06-88/620-038 |
|
|
|
|
Feljegyzés
az Aranyló Napraforgó Alapítvány
törvényességi ellenőrzése során tett megállapításokról
A törvényességi ellenőrzés helyszíne: Veszprém Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Hatósági és Oktatási Osztály (székhelye: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1., 239. számú hivatalos helyiség; a továbbiakban: Kormányhivatal)
A törvényességi ellenőrzésről a feljegyzést készítette: Csete Miklós hatósági ügyintéző (Hatósági Főosztály, Hatósági és Oktatási Osztály)
A feljegyzés kelt: 2021. február 3.
A törvényességi ellenőrzés megindítása: az ellenőrzést hivatalból 2021. január 19. napjával, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 34. § (2) bekezdésében foglaltak alapján indította a Kormányhivatal
A törvényességi ellenőrzés alá vont fenntartó: Aranyló Napraforgó Alapítvány (székhelye: 1149 Budapest XIV. kerület, Pósa Lajos utca 61., képviseletére jogosult személy: Madarász Károly kuratóriumi elnök; a továbbiakban: Fenntartó)
A törvényességi ellenőrzés tárgya: A Fenntartó törvényességi ellenőrzése az általa fenntartott Aranyló Napraforgó Óvoda(székhelye: 1147 Budapest XIV. kerület, Pósa Lajos utca 61.; OM azonosító: 201627; a továbbiakban: Intézmény) Veszprém megyében lévő feladatellátási helye, azaz az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda Funnykids Magánóvoda telephely (székhelye: 8248 Nemesvámos, Kossuth utca 79.; OM azonosító: 201627; a továbbiakban: Telephely) működésére vonatkozóan
A törvényességi ellenőrzés célja:
Annak ellenőrzése, hogy a Fenntartó a fenntartásában álló Telephelyet az alapító okiratban és a működéshez szükséges engedélyben meghatározottak szerint működteti-e.
A törvényességi ellenőrzés formája: iratbemutatás, az ügyfél nyilatkozata
A Kormányhivatal a törvényességi ellenőrzés megindításáról szóló, VE/52/00074-1/2021. ügyiratszámú, 2021. január 19-én kelt végzésben az alábbi iratok becsatolására hívta fel a Fenntartót:
A Fenntartó az értesítésben foglaltak alapján 2021. január 20-án az alábbi iratokat küldte meg a Kormányhivatalnak:
Az eljáró Kormányhivatal által tett megállapítások:
Összhangban áll-e az Intézmény alapító okirata, pedagógiai programja, és az Intézmény működési engedélye?
[20/2012. EMMI rendelet 160. § b) pont]
Az Intézmény hatályos alapító okiratának kelte: 2020. május 25.
Az Intézmény pedagógiai programjának kelte: 2020. május 25.
A Veszprém megyei feladatellátási helyekre vonatkozó hatályos működési engedély száma, kelte: VE-09B/HAT/2029-18/2017.; 2017. július 28.
Az Intézmény pedagógiai programja tartalmazza az Intézmény alapító okiratában és a Telephelyre kiadott működési engedélyben meghatározott alapfeladatokat. A három dokumentum összhangban áll egymással.
A Fenntartó jóváhagyta-e az Intézmény továbbképzési programját?
[Nkt. 83. § (2) bekezdés g) pont]
Az Intézmény 2018.09.01-től 2023.08.31-ig hatályos továbbképzési programját a Fenntartó képviselője 2018.05.11-én hagyta jóvá. A jóváhagyás tényét, illetve a Fenntartó képviselőjének aláírását a dokumentum tartalmazza.
A Fenntartó tartott-e ellenőrzést az Intézményben? Milyen intézkedéseket tett az Intézmény törvényes és szakszerű működése érdekében?
[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § c) pont]
A törvényességi ellenőrzésre megküldött dokumentum szerint a Fenntartó elvégezte az Intézmény pedagógiai-szakmai munkájának értékelését. Az értékelésről készített összefoglaló 2020.05.25-ei keltezésű. A Fenntartó vizsgálata kiterjedt a tanügyigazgatási tevékenységre, az Intézmény személyi és tárgyi feltételekkel való ellátottságára, a szakmai tevékenységre, nevelésre, a szervezet és a vezetés kapcsolatára, illetve kiemelt ellenőrzési területre, amely az Intézményben használt dokumentumok, illetve az óvodai hiányzások dokumentálásának vizsgálatát foglalta magában.
A Fenntartó az Intézményben végzett szakmai munka eredményességéről készített-e értékelést? Közzétette-e honlapján, ennek hiányában a helyben szokásos módon?
[Nkt. 85. § (3) bekezdés]
A Fenntartó átfogó ellenőrzése során vizsgálta többek között az Intézményben végzett pedagógiaiszakmai munka eredményességét is.
A 2020.05.25-ei keltezésű dokumentum a Fenntartó honlapján elérhető:
(http://aranylonapraforgo.hupont.hu/65/anao-intezmenyvezetoi-beszamolo-20192020)
Az intézményvezető beszámolt-e a Fenntartónak az Intézmény tevékenységéről? [Nkt. 85. § (2) bekezdés]
A Fenntartó megküldte az intézményvezető 2019/2020. nevelési évről készített vezetői beszámolóját.
A Fenntartó által az Intézmény rendelkezésére bocsátott vagyon biztosítja-e az alapító okiratban meghatározott feladatok végrehajtását? A Fenntartó által elkészített éves költségvetés biztosítja-e a köznevelési törvényben meghatározott feladatok ellátását?
[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § d)-e) pont]
Az Intézmény rendelkezésére bocsátott források biztosítják az alapfeladatok végrehajtását, mivel a 2018. évi gazdasági működésről szóló beszámoló szerint az Intézmény kiadása 108.327 ezer Ftot, míg a tényleges bevétele 112.641 ezer Ft-ot tett ki. A 2019. évről készített beszámolóban a kiadások 90.479.487 mFt-nak megfelelő összegben merültek fel, a rendelkezésre álló bevételek ehhez képest 92.086.191 mFt-ot tettek fel. A 2020. évre 165.000 ezer Ft-nak megfelelő bevételt és ugyanennyi kiadást tervezték meg.
A Fenntartó meghatározta-e az Intézmény költségvetését?
[Nkt. 83. § (2) bekezdés c) pont]
A Fenntartó 2020. január 27-én tartott kuratóriumi ülésén 2/2020. kuratóriumi határozattal fogadta el az Intézmény 2020. évi költségvetését.
A Fenntartó meghatározta-e az adott tanévben az Intézményben indítható csoportok számát?
[Nkt. 83. § (2) bekezdés d) pont]
A Fenntartó 2020. szeptember 1. kelt elnöki nyilatkozatában előadta, hogy a 2020/2021-es tanítási évben 4 csoportból 4 fog működni.
Amennyiben szükség volt rá, a Fenntartó engedélyezte-e nevelési év elején/közben adott csoport esetében a maximális létszámtól való eltérést az Intézményben?
[Nkt. 25. § (7) bekezdés]
A Fenntartó a törvényességi ellenőrzésre nem küldött olyan dokumentumot, amely igazolná, hogy szükség volt a csoportlétszám emelésére a Veszprém megyei Telephelyen.
A szülők vagy a szülői szervezet jogszabálysértésre vagy érdeksérelemre hivatkozással nyújtottak-e be a Fenntartóhoz kérelmet? Betartotta-e a Fenntartó a jogorvoslati eljárásra vonatkozó szabályokat? [Nkt. 37-38. §]
A Fenntartó a törvényességi ellenőrzésre nem küldött olyan dokumentumot, amely igazolná, hogy volt példa jogorvoslati eljárás lefolytatására.
Az Intézmény rendelkezik-e állandó saját székhellyel és telephellyel?
[Nkt. 22. § (1) bekezdés, 23. § (10) bekezdés]
Az Intézmény Telephelyének használatát a 2020.04.30-án kelt bérleti szerződés biztosítja, amelyet a Fenntartó kötött Dr. Nagy Sándor Péter magánszeméllyel, mint a Telephelyül szolgáló ingatlan tulajdonosával. A használatba vétel határozatlan időtartamra szól azzal, hogy a felek a szerződést 5 év eltelte után bármikor írásban felmondhatják azzal a kikötéssel, hogy a felmondás csak és kizárólag az adott oktatási év végével történhet meg.
A szervezeti és működési szabályzat, pedagógiai program, házirend jóváhagyásával kapcsolatos eljárás törvényes-e?
[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § f) pont, Nkt. 32. § (1) bekezdés i) pontja]
Az Intézmény pedagógiai programját, szervezeti és működési szabályzatát, illetve házirendjét egyaránt a nevelőtestület fogadta el, a Fenntartó jóváhagyta.
Az Intézmény vezetőjének alkalmazása törvényes-e?
[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § h) pont]
Az intézményvezetőt 2020. november 5-étől bízta meg a fenntartó, 5 évre.
Határozatlan idejű, teljes munkaidőre szóló munkaszerződéssel rendelkezik. Megbízása előtt a Fenntartó beszerezte az oktatásért felelős miniszter egyetértését.
Az intézményvezető óvodapedagógus, továbbá közoktatás-vezetői pedagógus szakvizsgával rendelkezik.
A Fenntartó a Veszprém megyei feladatellátási helyekkel kapcsolatos döntései meghozatalakor betartja-e az előírt egyeztetési kötelezettségét?
[20/2012. (VII. 31.) EMMI rendelet, 160. § j) pont]
A Fenntartó nem hozott olyan döntést a Telephelyre vonatkozóan a 2020/2021. nevelési évre, amely egyeztetési kötelezettséget vont volna maga után.
A törvényességi ellenőrzés jogsértést nem tárt fel.
A törvényességi ellenőrzés további intézkedés megtétele nélkül lezárul.
k.m.f.
.………………………….
Csete Miklós hatósági ügyintéző