ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

 

2. SZEMÉLYISÉG- ÉS KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉS

 

2.1. Személyiségfejlesztés

 

-       Hogyan valósulnak meg a pedagógiai programban rögzített személyiségfejlesztési feladatok?

-       Hogyan fejlesztik az egyes gyermekek személyes és szociális képességeit (különös tekintettel a kiemelt figyelmet igénylő gyermekekre)?

-       Hogyan történik a gyermekek szociális hátrányainak enyhítése?

-       Az intézmény vezetése és érintett óvodapedagógusa információkkal rendelkezik minden gyermek szociális helyzetéről.

-       Hogyan támogatják az önálló tanulást, hogyan tanítják a tanulást?

-       Hogyan történik a gyermekek egészséges és környezettudatos életmódra nevelése?

 

 

A terület összegző értékelése

A beírt aktív gyermeklétszám 15 fővel haladta meg az előző nevelési év hasonló időszakának létszámát. Óvodai szinten egyértelműen növekvő tendenciát mutat azoknak a gyermekeknek a száma, akiknél nevelési, vagy viselkedési problémák tapasztalhatók.Külön figyelmet fordítunk a tartósan beteg gyermekek étkezésére is.

 

Intézményi adatbázis

Ssz.

A nevelési-fejlesztési folyamatok alapadatai

Székhely

Telephely

ÖSSZ.

Tervezett tevékenységek, intézkedések, feladatok felsorolása

Megjegyzés

  1.  

Beírt gyermekek 

47

25

71

Óvodapedagógusok:

-      Gyermekek adatainak pontos megjelenítése és vezetése az óvodai dokumentumokban.

-      Precíz adatkezelés.

  1.  

Óvodai jogviszonyt szüneteltető gyermek

0

0

0

Intézményvezető:

-      Adminisztráció, kapcsolattartás

  1.  

Szülői nyilatkozat alapján térítésmentesen étkezők

0

0

0

Óvodapedagógusok:

-      megbeszélés, adategyeztetés.

-      szülői nyilatkozatok begyűjtése

  1.  

Beilleszkedési magatartási, tanulási zavarral küzdő gyermek

0

0

0

Óvodapedagógusok:

-      Felülvizsgálati időpont figyelemmel kísérése.

-      Szakvélemény elkészítése.

-      Szakemberekkel és szülőkkel való szoros kapcsolattartás, együttműködés.

-      Fejlesztési terv készítése, szülőkkel és a fejlesztőkkel való konzultációk.

  1.  

Írásban jelzést tettünk a Gyermekjóléti Szolg. irányába.

0

0

0

Óvodapedagógusok:

-      Kapcsolatfelvétel a szociális segítővel

-      Kapcsolatfelvétel a Gyermekjóléti Szolgálattal

  1.  

Jelzést tettünk a szociális segítő irányába

0

0

0

Óvodapedagógusok:

-      Kapcsolatfelvétel a szociális segítővel

-      Esetmegbeszélés

  1.  

Speciális étrendet igénylő gyermek

0

0

0

Óvodapedagógusok:

-      Orvosi igazolás beszerzése a szülőtől.

-      A speciális étkezés okait, formáját, módját megtudjuk, rögzítjük.

-      A csoportszobában az érintett gyerekek speciális étkezéseinek okait tartalmazó leírás elhelyezése a csoportban feladatot ellátó felnőttek számára.

 

Jogszabályi háttér:37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet a közétkeztetésre vonatkozó táplálkozás-egészségügyi előírásokról.

  1.  

Allergiával küzdő gyermek

0

0

0

-      Új GDPR tartalom ismertetése a szülők felé, elfogadtatása, kezelése

Intézményünkben szeptember hónapban került sor a képzésekre.

Oktató anyagok – Segítő tartalmak - Tények az anafilaxiáról:

-      Allergia az iskolában: Anaphylaxia

-      www.epipen.co.hu  videó (angolul, magyar felirattal)

 

 

Ajánlott szakmai tartalmak a nevelési év kiemelt pedagógiai céljai és feladatai megvalósításához:

 

-      DIFER programcsomag: https://www.edu.u-szeged.hu/difer/?pid=bemutatas

 

Feladatok a 3 éves gyermekek logopédiai szűrővizsgálatával kapcsolatosan

-      A KOFA - korai nyelvi fejlődés vizsgálatát a logopédus irányítja és értékeli, az eredményeket fogadóórán csatolja vissza a szülők számára

-       KOFA-3 szülői kérdőív tanulmányozása, az érintett gyermekek fokozott megfigyelése

-      a logopédus bevonásával minden érintett szülő tájékoztatása

-      szükség és igény szerint a KOFA-3 szülői kérdőív kitöltéséhet tevőleges segítség nyújtása

 

Logopédiai ellátás: az óvoda épületében történik (székhely), EGYMI (telephely)

Gyermekvédelmi feladatok ellátása

 

Gyermekvédelmi felelősök:

 

Székhely/telephelyek

Gyermekvédelmi

koordinátorok

Székhely

T.-Sz. Cs.

Telephely

Dr. M. Cs. E.

 

Célok:

-      Eredményes, konfliktusmentes család-óvoda kapcsolat erősítése

-      A családok tiszteletben tartásával a családi nevelés erősítése a rászorulók körében

-      A gyermekvédelmi tevékenység összehangolása az óvodapedagógusok között.

-      Szoros kapcsolat kialakítása a közvetlenül, vagy látens módon segítséget kérő családokkal

-      Együttműködés fejlesztése a gyermekvédelemben partner társszervekkel

 

Feladatok:

-      A prevenció, a gyermekek hátrányos helyzetének csökkentése, a veszélyeztetettség kialakulásának megelőzése érdekében segítségnyújtás, valamint együttműködés a különböző intézményekkel és szakemberekkel

-      Hatékony és eredményes kapcsolat kialakítás és ápolás támogatása: Telephelyi szinten az együttműködés koordinálása a szociális segítővel

-       A szociális segítő hatékony bevonása a munkaközösség munkájába

-      Szükség szerint esetmegbeszélések összehívásának kezdeményezése, szervezése

 

Munkánk során figyelembe vesszük:

-      a differenciált fejlesztés lehetőségeit a hátrányos helyzetű, és a nehezebben kezelhető gyermekek számára,

-      a gyermekvédelmi feladatok ellátását a Pedagógiai Programban részletezett kompetenciaszintek betartásával végezzük,

-      érzékenyen reagálunk a társadalmi-gazdasági változások családokat érő hatásaira

 

Működési rendje

-      A felelősök szükség és igény szerint tartanak kapcsolatot a szociális segítővel, az óvodapszichológussal, gyógypedagógussal és egymással.

 

A gyermekvédelmi tevékenységet szabályozó és támogató jogszabályi háttér és a feladatellátást segítő egyéb tartalmak:

Jogszabályi kiemelések:

A nevelési-oktatási intézmény közreműködik a gyermekek veszélyeztetettségének megelőzésében és megszüntetésében, ennek során együttműködik a gyermekjóléti szolgálattal, a gyermekjogi képviselővel, valamint a gyermekvédelmi rendszerhez kapcsolódó feladatot ellátó más személyekkel, intézményekkel és hatóságokkal. (20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 129. §(2) bek.)

 

A pedagógust, a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottat, továbbá azt, aki közreműködik a gyermek felügyeletének az ellátásában, hivatásánál fogva harmadik személyekkel szemben titoktartási kötelezettség terheli a gyermekkel, a tanulóval és családjával kapcsolatos minden olyan tényt, adatot, információt illetően, amelyről a gyermekkel, tanulóval, szülővel való kapcsolattartás során szerzett tudomást. E kötelezettség a foglalkoztatási jogviszony megszűnése után is határidő nélkül fennmarad. A titoktartási kötelezettség nem terjed ki a nevelőtestület tagjainak egymás közti, valamint a gyermekvédelmi jelzőrendszer tagjaival történő, a gyermek fejlődésével összefüggő megbeszélésre (Ktv.42. § (1) bek.)

-            2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

-            20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

-            1997.évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról

-            1998. évi LXXXIV. törvény a családok támogatásáról

-            15/2013. (II.26.) EMMI rendelet a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről

-            48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről

-            15/1998. (IV.30.) NM rendelet a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről

-            Az Európai Parlament és a Tanács (Eu) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: GDPR)

-            2012. évi II. törvény a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről

 

A gyermekvédelmi feladatellátást támogató segédanyagok:

-            Útmutató az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység bevezetéséhez és gyakorlatához az óvodában

-            Vajda Zsolt: Szülői csoportok az óvodában és azon kívül - Instant módszertan

 

Az óvoda szociális segítőinek támogatásával igény és szükség szerint ESETMEGBESZÉLŐ KÖR működtetésével kívánjuk támogatni a gyermekvédelmi helyzetek megfelelő kezelését, a családokat és az óvodapedagógusokat. 

2.2. Közösségfejlesztés

 

-       Hogyan segíti az intézmény a gyermekek együttműködését?

-       Az intézmény közösségépítő tevékenységei hogyan, milyen keretek között valósulnak meg?

-       A szülők a megfelelő kereteken belül részt vesznek a közösségfejlesztésben.

 

Intézményi szintű óvodai ünnepek és egyéb programok tervezett tartalmai és időpontjai

 

Ssz.

Jeles napok, hagyományok, kulturális programok

Székhely

Telephely

  1.  

Szeptember

 

Kresz-nap,

Népmese napja

Kresz-nap,

Népmese napja

  1.  

Október

 

Állatok világnapja,

Szüreti mulatság

Állatok világnapja,

Szüreti mulatság

  1.  

November

 

Márton-nap,

Halloween

Márton-nap,

Halloween

  1.  

December

 

Mikulás,

 Adventi készülődés, Karácsony

Mikulás,

 Adventi készülődés, Karácsony

  1.  

Január

 

Sünóra

Sünóra

  1.  

Február

 

Farsang

Farsang

  1.  

Március

 

Március 15. nemzeti jelképeink,

Víz világnapja

Március 15. nemzeti jelképeink,

Víz világnapja

  1.  

Április

 

Húsvéti előkészületek, tavaszi verselés, Föld Napja

Húsvéti előkészületek, tavaszi verselés, Föld Napja

  1.  

Május

 

Anyák napja,

Madarak és Fák napja

Anyák napja,

Madarak és Fák napja

  1.  

Június

 

Gyermeknap,

Környezetvédelmi világnap

Gyermeknap,

Környezetvédelmi világnap

  1.  

Július

Évzáró, Nyári tematikus hetek

Évzáró, Nyári tematikus hetek

  1.  

 

 

 

  1.  

 

 

 

 

3. Pedagógiai munkával összefüggő eredmények

 

-       Milyen eredményességi mutatókat tartanak nyilván az intézményben?

-       Nyilvántartják és elemzik az intézményi eredményeket:

-       helyben szokásos megfigyelésen, elégedettségmérés eredményei (szülő, óvodapedagógus, pedagógiai munkát segítők)

-       Milyen szervezeti eredményeket tud felmutatni az intézmény?

-       Hogyan hasznosítják a belső és külső mérési eredményeket?

-       Hogyan kísérik figyelemmel a gyermekek iskolába lépését, tanulási útját?

 

Feladatok:

Kiemelt figyelem az iskolakezdéshez szükséges készség és képességek fejlesztésére

  • az óvodai nevelés során
  • a családi nevelés megsegítése során

-      A sikeres iskolakezdésre való felkészítés során

  • a kisebb, valamint a tankötelezettségük megkezdésére halasztást kapott gyermekek részére biztosítandó, iskolakezdésre felkészítő célzott foglalkozásokkal kapcsolatos feladatok
  • iskolaérettségi vizsgálatok szakszerű, és időben történő lebonyolítása

-      Partneri igény és elégedettség eredményeinek szinten tartása, fokozásaaktuális mérések lebonyolítása, értékelése, az eredmények visszacsatolása, valamint a pedagógia folyamataiba történő tudatos beépítése

 

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

 

-       Milyen pedagógus szakmai közösségek működnek az intézményben, melyek a fő tevékenységeik?

-       Az óvodapedagógusok szakmai csoportjai maguk alakítják ki működési körüket, önálló munkaterv szerint dolgoznak. A munkatervüket az intézményi célok figyelembevételével határozzák meg.

-       Hogyan történik a belső tudásmegosztás az intézményben?

-       Hogyan történik az információátadás az intézményben?

-       Az intézmény munkatársai számára biztosított a munkájukhoz szükséges információkhoz és ismeretekhez való hozzáférés.

 

NEVELŐTESTÜLETI TANÁCSKOZÁSOK -
időpontjai és felhasználásuk – intézményi szint

.

Ssz.

A tanácskozás tartalma

Időpont

Megjegyzés

  1.  

-      ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER jogszabályok alapján történő értelmezése és alkalmazása a gyakorlatban, illetve értékelési időszak kezdete

-      DIFER tapasztalatai – gyakorlati alkalmazás intézményi tapasztalatai

2024. 09. 05.

 

  1.  

-      Teljesítményértékelési időszak lezárása 2025.07.15-ig

-      Munkatervi tartalmak: mérési eredmények értékelése

-      Éves Beszámoló nevelőtestületi előkészítése

-      A 2025-2026. nevelési év előkészítése

2025. 06. 27.

 

  1.  

-      OviKréta gyakorlati alkalmazása, nehézségei

-      ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER tapasztalatainak megosztása, előnyei-hátrányai

2025. 06. 27.

 

 

Munkatársi értekezletek

 

Ssz.

Felhasználás tárgya

Időpont

Érintettek

1.

Nevelési év nyitó és záró értekezlet

09. 13. és 06.30.

Teljes dolgozói kör

2.

Székhely/telephelyi munkatársi értekezletek

Igény szerinti szervezés

Igazgató/helyettes/operatív igazgató

 

 

Igazgató/helyettes és helyettes tervei

Elsődleges cél: Jogszerű működés biztosításával a kiegyensúlyozott és nyugodt, a pedagógiai és szervezési feladatok intézményi szintű koordinálása, biztosítása.

Ssz.

Téma

időpont

Megjegyzés

  1.  

-      Online és telefonon történő megbeszélések, egyeztetések:

  • A nevelési év indítása
  • Munkatervi tartalmak pontosítása
  • Pedagógusi regisztráció az oviKréta rendszerben
  • OviKréta használatában való oktatás tartása
  • Óvodapedagógusok személyre szabott éves egyéni teljesítmény céljainak meghatározása (3), és óvodapedagógus ezeket a célokat feltölti az Ovikrétába, miután az óvoda igazgatója, vagy annak helyettese jóváhagyta
  • Alkalmazottak teljesítménycélok jóváhagyása

 

09.02.- től

09.30-ig

 

  1.  

-                Éves Munkaterv véglegesítése

  • hiányzó tartalmak pótlása
  • javaslatok, észrevételek beépítése

-      Jogszabályi kötelezettségek:

  • Munkaköri leírások aktualizálása

 

.

10.02.

-      Pályakezdő gyakornok kollégák szakmai megsegítése 

-      A szakmai fejlődést támogató mentor - gyakornok együttműködési gyakorlat

-      A mentori kompetenciák fejlesztése

 

  1.  

-      Jogszabályi változásokból eredő kötelezettségek → Szabályozó dokumentumok módosításainak előkészítése: SZMSZ, Iratkezelési Szabályzat

-      Mit tehetünk a kollégák mentális egészsége érdekében? -ötletelés, jó gyakorlatok átadása.

-      Gyakornokok magas színvonalú mentorálással.

-       A lehetőségek vezetői szinten történő átgondolása, rendszer kidolgozása.

-      Személyre szabott éves teljesítmény célok kiértékelésének az előkészítése

11.06.

Felkészülést igényel:

 

-      Javaslatok összegyűjtése

 

 

-      Mentori feladatot vállaló kollégák

-      Javaslatok a professzionális felkészítésre

  1.  

-      Szülők elégedettsége: Fejlettség állapot + Pedagógus hozzáadott érték mérés eredményeinek áttekintése

-      Személyre szabott éves teljesítmény célok kiértékelés megkezdése

03.04.

 

  1.  

-      Éves beszámoló előkészítése

04.08.

 

  1.  

-      A 2024-2025. Éves beszámoló vezetői reflexiói

-      A 2025-2026. nevelési év előkészítése

-      Nevelőtestületi tanácskozás előkészítése (06.28.)

06.03.

 

  1.  

-      A 2025-2026. nevelési év előkészítése

-      Előzetes értékelési javaslat elkészítése, az érintett személynek elküldése, illetve az értékelést megelőző megbeszélés tartása.

-      A véglegesített pontszámot és a teljesítményszintet rögzíteni kell a TÉR-ben, melyet elektronikus dokumentumként a TÉR-en keresztül kézbesíteni kell az értékelt személynek.

-      Igazgató/helyettes a teljesítményszint megállapítást követően az erre vonatkozó BM rendelet értelmében jár el. (18/2024. BM rendelet 7. §;)

07.01.-08.31.

 

 

 

 

A mentorálás bevezető szakaszában a mentori támogató rendszer három területe:

  1. 1.     Szakmai (módszertani ismeretek, tanulás-tanítás kérdésekben) támogatás

-      Az óvoda pedagógiai célkitűzéseinek megismerése, gyakorlati megvalósítása

-      A munkakörhöz kapcsolódó követelmények ismerete

  1. 2.     Személyes támogatás a szakmai identitás kialakulásában

-      Bevonódás biztosítása az óvoda különböző szakmai tevékenységeibe

  1. 3.     Intézményi, szakmai közösségi beilleszkedés támogatása

-      Általános követelmények: a működési dokumentumok és jogszabályi rendelkezések megfelelő értelmezése

-      Bevonódás biztosítása az óvoda közösségi tevékenységeibe

 

A segítő mentor feladatai:

-      Feladatait a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében látja el.

-      Segíti a gyakornokot a szervezetbe történő beilleszkedésben és a pedagógiai-, módszertani feladatok gyakorlati megvalósításában.

-      Legalább félévente írásban értékeli a gyakornok tevékenységét, és az értékelést átadja az intézményvezetőnek és a gyakornoknak.

-      Támogatja a gyakornokot az általa ellátott pedagógus-munkakörrel kapcsolatos tevékenységében:

  • segíti az óvoda Pedagógiai Programjában a munkaköri feladataira vonatkozó előírások értelmezésében és szakszerű alkalmazásában,
  • segíti a foglalkozások felépítésének, az alkalmazott pedagógiai módszereknek, foglalkozási eszközöknek a célszerű megválasztásában,
  • segíti a foglalkozások előkészítésével, megtervezésével és eredményes megtartásával kapcsolatos írásbeli teendők ellátásában,
  • segítia minősítő vizsgára való felkészülésében,
  • szükség szerint, de negyedévenként legalább egy, legfeljebb négy alkalommal látogatja a gyakornok foglalkozását, és ezt követően megbeszélést tart, továbbá, amennyiben a gyakornok igényli, hetente konzultációs lehetőséget biztosít számára.

 

A gyakornok kötelezettsége:

-      a legteljesebb mértékben együttműködik a mentorral,

-      a szakmai követelmények teljesítéséhez szükséges ismereteket megszerzi,

-      gyakornoki feladatainak teljesítésével kapcsolatban felmerülő akadályoztatásáról mentorát, az intézményvezetőt azonnal értesíti,

-      részt vesz a nevelőtestület munkájában,

-      a munkaköréhez kapcsolódó feladatokat elvégzi,

-      a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében felkészül a minősítő vizsgára;

-      a pedagógusokkal szembeni belső elvárás rend szerint naponta felkészül

  • tevékenység/foglalkozásokat látogat legalább heti egy alkalommal a mentor óvodapedagógusánál
  • részt vesz a tevékenység/foglalkozást követő rövid megbeszélésen
  • legalább heti egy órát konzultál a közvetlen szakmai segítőivel, egyéb pedagógusokkal, az intézmény vezetőjével
  • meghatározott időre a szakmai elvárások szerint elkészíti a pedagógiai portfólióját
  • igénybe veszi a portfólió készítését segítő szakmai fórumokat

 

Pedagógiai portfolió feltöltés és Minősítő vizsgára/eljárásra való felkészítés támogatása

 

Székhely

Mentorált

neve

Mentorálás

 tárgya

Felkészítő foglalkozás

időpontja

Mentor neve

Ellenőrzés/vizsga/

eljárás, esemény

várható időpontja

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ONLINE KAPCSOLATTARTÁS

 

Az intézmény valamennyi dolgozója rendelkezik email címmel, mely a belső, és a szakmai tartalmakkal bíró külső levelezések egyik színtere.

 

Munkáltatói tájékoztatás: Az információ átadás (munkáltatói tartalmak E-ügyintézés vonatkozásában) elvárt felülete (jogviszony kialakulását követően 15 napon belül –Púétv. 20. § (7)kötelező lesz a jövőben az ügyfélkapu. Javasolt az ügyfélkapuk meglétére, létrehozására intézményi szinten gondot fordítani: Határidő: 2024. július 1. Egyes munkáltatói jognyilatkozatok elektronikus okiratként történő kézbesítése, ügyfélkapu megnyitásának kötelezettsége [Púétv. 156. § (4) bek., 160. § (10) bek., 20. § (5)-(10) bek.]

 

Az óvodavezetés tagjai közötti online kapcsolattartási formák  

Székhely

és telephely

Telefon

(x)

E-mail

(x)

Értekezletek és csoportos megbeszélések

Egyéb, éspedig

Online szervezés esetén

Időpont

x

x

Pl. Facebook Messenger

 

Igény és szükség szerint

Alkalomszerű

 

Online kapcsolattartási formák a kollégákkal – Telephelyi szint

 

Székhely és telephely

 

Telefon

(x)

 

E-mail

(x)

Értekezletek és csoportos megbeszélések

Egyéb, éspedig:

Alkalmazás

Időpont

(gyakoriság, nap, óra)

 

3530 Miskolc, Meggyesalja utca 30.

x

x

Pl. Facebook Messenger

 

Feladatfüggő, 

Folyamatosan

 

 

5. Az intézmény külső kapcsolatai

 

-       Melyek az intézmény legfontosabb partnerei?

-       Mi az egyes partneri kapcsolatok tartalma?

-       Hogyan kapnak tájékoztatást a partnerek az intézmény eredményeiről?

-       Az intézmény a helyben szokásos módon tájékoztatja külső partnereit (az információátadás szóbeli, digitális vagy papíralapú).

-       A partnerek tájékoztatását és véleményezési lehetőségeinek biztosítását folyamatosan felülvizsgálják, visszacsatolják és fejlesztik.

-       Hogyan vesz részt az intézmény a közéletben (települési szint, járási/tankerületi szint, megyei szint, országos szint)?

-        

 

AZ ÓVODA KAPCSOLATAI

 

Család-óvoda kapcsolata

 

1.

Értékelés – Tervezés:

-      A 2024/2025. nevelési év Munkaterve

Online tájékoztatás

10.10.

2.

Konzultáció a szülők képviselőével

szervezés alatt 

 

A Szülői Közösség tagjának neve és elérhetősége az Adatvédelmi Törvény és a jelenlegi belső szabályozásunk értelmében, a Munkatervben – mely nyilvános dokumentum – nem szerepel, azonban igény szerint az érintett óvodapedagógusok által elérhető.

 

A szülői értekezletek időpontja 16:30 óra, az ettől eltérő időpontot az óvodapedagógusok 7 nappal korábban jelzik.

Intézményi szintű réteg- szülői értekezlet

Ssz.

Téma

Helyszínek és időpontok

Felelős

1.

Bölcsődéből óvodába - Tájékoztató szülői értekezlet a 2024. szeptember 2-től óvodai felvételt nyert gyermekek szülei számára

Százszorszép csoport

2024. 09.

T-Sz. Cs.

2.

Óvodás a gyermekem - Tájékoztató szülői értekezlet a már hozzánk járó gyermekek szülei számára

Nefelejcs csoport

2024. 09.

T-Sz. Cs.

3.

Évindító szülői értekezlet

Meggyes csoport

2024. 09.

Dr. M. Cs. E.

 

Szülői értekezletek - Szülői értekezletek a csoportokban

 

A csoportszintű szülői értekezletek időpontja általában 16:30 óra, az ettől eltérő időpontot az óvodapedagógusok jelzik. Alkalmazkodva a családok napirendjéhez és esti teendőihez, a szülői értekezletek időtartama – lehetőség szerint – ne haladják meg a 17:30 órát. 

 

Elvárás minden óvodapedagógustól a szülők tájékoztatása az alábbi területeken/témákban:

-      Csoportprofil ismertetése

-      Az óvodai élet napirendje

-      Módosított szabályozó dokumentumok szülőket érintő tartalmainak közös értelmezése.

-      Allergiával küzdő gyermekek: Az Adrenalin injekció megfelelő tárolás mellett rendelkezésre áll.

-      Feladataink a 3 éves gyermekek logopédiai szűrővizsgálatával (kérdőíves felmérés a szülők körében) kapcsolatosan

-      Az intézményi önértékelés előkészítése – szülőket érintő tartalmak ismertetése, a szülői kérdőívek bemutatása

-      Védőnő bevonásával a szűrővizsgálatok eredményessé tétele

-      A szociális segítő tevékenységének bemutatása

-      Házirend ismertetése, felelevenítése a kritikus pontok mentén

-      Korcsoporttól függetlenül: A fejlődés várható jellemzői az óvodáskor végére (ahová együtt kell eljuttatnunk a gyermekeket)

-      A nevelési év kiemelt intézményi céljai és feladatai

-      Az adott csoportot érintő éves nevelési és tanulási terv ismertetése a családbevonás lehetséges tartalmainak kiemelésével

-      Az együttműködés, ezen belül a jelenléti vagy online formákban történő információ áramlás kialakítása és gyakorlata

-      Korcsoporttól függetlenül, már a legelső, és minden további szülői értekezleten kerüljön feldolgozásra az iskolai életre történő alkalmasság témakör

-      A takarékos és környezettudatos nevelés óvodai tartalmai, együtt a családokkal: Mit tesz az óvoda és mit tehet a család ennek érdekében.

-      Adatvédelemmel kapcsolatos szabályok ismertetése

-      Minden, a szülőket érintő tartalom ismertetése

 

Javasolt tartalmak:

-      Együtt a családdal – A család-óvoda kapcsolata

-      A szabad játék kitüntetett szerepének jelentősége

-      A cselekvésbe ágyazott tanulási folyamatot

-      A sikeres iskolakezdés kritériumai

-      Gyermek megismerési technikák: Szociális kompetenciák (neveltségi szint) mérése, DIFER- mérés stb.

-      A differenciálás elvének érvényesítése

-      Figyelem a gyermek egyéni szükségleteire

-      A gyermekek motiválása, aktivizálása

-      Társas kapcsolatok, konfliktuskezelés, elfogadás

-      A játékba ágyazott tanulás, tapasztalatszerzés

-      A beszoktatás, befogadás tapasztalatai, szokások, szabályok a csoportban, egészséges életmód kialakítása

-       A játék és a mese hatása a gyermeki személyiség fejlődésére

-      A napirend fontossága a biztonságérzet kialakítása érdekében

-      Ünnepek, jeles napok, óvodai programok,

-      Konzultálási lehetőségek nevelési kérdésekben: a hatékony családi beszélgetés (fogadó óra)

Az óvodapedagógusok fogadó órái – Családi beszélgetések

Célja az intervenciós pedagógiai gyakorlat érvényesítése minden gyermeket érintően legalább félévente egy alkalommal, melynek tartalmi alapja a gyermekek folyamatos nyomon követésének írásos dokumentációja (Fejlődési napló/Fejlődésmutató összegző adatlap), és az óvodapedagógusok szóbeli tapasztalatai.

Szervezés módja: Jelenléti vagy online

Célja az intervenciós pedagógiai gyakorlat érvényesítése minden gyermeket érintően legalább félévente egy alkalommal, melynek tartalmi alapja a gyermekek folyamatos nyomon követésének írásos (Fejlődési napló) és szóbeli tapasztalata. 

Kapcsolattartás társintézményekkel

-      Bölcsőde: Kialakult gyakorlat szerinti kapcsolattartás, Napraforgó Családi Bölcsőde Hálózat

-      Iskolákkal: Kapcsolatfelvétel és új kapcsolattartási forma kialakítása

-      Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatási Központtal

Cél - Feladat

→ A kialakult eddigi közös munkakapcsolat fokozása

→ A szociális segítő szolgáltatásra való igények megfelelő érvényesítése

-      A Fenntartóval való kapcsolattartás: igazgató/helyettes személyes és online kapcsolattartása a kialakult gyakorlat szerint.

-      Egyéb kapcsolatok: Főzőkonyhával, szolgáltatókkal

 

6. A pedagógiai munka feltételei

 

6.1. Tárgyi, infrastrukturális feltételek

-       Hogyan felel meg az infrastruktúra az intézménynevelési/tanítási struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak?

-       Az intézmény rendszeresen felméri a pedagógiai program megvalósításához szükséges infrastruktúra meglétét, jelzi a hiányokat a fenntartó felé.

-       Hogyan felel meg az intézményi tárgyi környezet a különleges bánásmódot igénylő gyermekek nevelésének, tanításának?

-       Milyen az IKT- eszközök kihasználtsága?

 

A pedagógiai munka feltételei - Tárgyi feltételek

SWOT analízis

 

ERŐSSÉGEK

-      felújított, modern környezet

-      IKT eszközök megléte

-      anyagbeszerzés szükség szerint lehetséges

-      gazdag eszköztár

GYENGESÉGEK

-      az eszközök biztonságos és megfelelő használata

-      megfelelő tárolás

 

LEHETŐSÉGEK

-      pályázatok

-      kapcsolatok más intézményekkel

 

 

VESZÉLYEK

-      gazdasági helyzet

-      rezsiárak

 

 

6.2. Személyi feltételek

-       Hogyan felel meg a humánerőforrás az intézmény képzési struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak?

-       Az intézmény rendszeresen felméri a szükségleteket, reális képpel rendelkezik a nevelő/ tanító munka humánerőforrás-szükségletéről.

-       A humánerőforrás szükségletben bekövetkező hiányt, a felmerült problémákat idejében jelzi a fenntartó számára.

 

A pedagógiai munka feltételei – Humán erőforrás

 

ERŐSSÉGEK

-      Nyitottság innovatív megoldások, ötletek felé a fiatal kollégák részéről

-      Online dokumentációk készítésére való kompetenciák megléte (a kollektíva fiatalabb tagjai)

-      Gyermekközpontúság, jól felkészült szakemberek

-      Szakszerű asszisztensi támogatás

-      dokumentáció naprakész vezetése

GYENGESÉGEK

-      határidők betartása

 

 

LEHETŐSÉGEK

-      Főiskolai hallgató mentorálása, hospitálási lehetőségek vállalása

 

VESZÉLYEK

-      pedagógushiány

HUMÁN ERŐFORRÁS BIZTOSÍTÁSA – CSOPORTBEOSZTÁSOK (változó)

Ssz.

Csoport neve

és korcsoport

 

Lét-

szám

Óvodapedagógus

Pedagógiai asszisztens

Dajka

  1.  

Százszorszép csoport (székhely)

3

1,5 (2)

0 (1)

1

  1.  

Nefelejcs csoport

(székhely)

4

1,5 (2)

1

1

  1.  

Meggyes csoport

(telephely)

3

2

0

1

Összesen

10

6

1

3

 

A pedagógiai munkát és működést segítő további munkatársak:

Beosztás

munkavégzés helye

Konyhai kisegítő

székhely-telephely

Gazdasági ügyintéző

székhely

Intézményi maximális álláshelyek

száma (módosításig):             11,25 + 2 fő megbízási szerződés alapján

igazgató                                  igazgatóhelyettes, miniszteri egyetértést követően 1 fő

igazgatóhelyettes                    óvodapedagógus 1 fő

operatív igazgató                    megbízási szerződés alapján 1 fő

óvodapedagógus                     csoportonként 1,5-2 (ebből 1 álláshelyen igazgató 10 órában, valamint igazgatóhelyettes 24 órában)

dajka                                       csoportonként 1

pedagógiai asszisztens           3 csoportonként 1 -      illetve óvodapedagógus hiány esetén határozott időtartamú kinevezéssel további pedagógiai asszisztensek nevezhetőek ki óvodapedagógus álláshely betöltésére

konyhai dolgozó                     összesen 1,9 székhely-telephely (munkaszerződés 0,9 fő, megbízási szerződés 1 fő)

gazdasági ügyintéző               0,2

Munka-, és tűzvédelmi oktatás:

Székhely

Telephely

T-Sz. Cs. 2024. 09.

Dr. M. Cs. E. 2024. 09.

 

7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott az Óvodai nevelés országos alapprogramban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

 

-       Hogyan jelennek meg a Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott Óvodai nevelés országos alapprogram céljai a pedagógiai programban?

-       Az intézmény folyamatosan nyomon követi a pedagógiai programjában foglaltak megvalósulását

-       A tervek nyilvánossága biztosított.

-       Hogyan történik a pedagógiai programban szereplő kiemelt stratégiai célok operacionalizálása, megvalósítása?

 

 

Pedagógiai gyakorlati munkánk során kiemelten fókuszálunk az Óvodai nevelés országos alapprogramjának alábbi „üzeneteire”:

 

Az egészséges életmód alakítása

Az egészséges életmódra nevelés, az egészséges életvitel igényének alakítása, a gyermek testi fejlődésének elősegítése ebben az életkorban kiemelt jelentőségű. Ezen belül az óvodai nevelés feladata:

-      a gyermek gondozása, testi szükségleteinek, mozgásigényének kielégítése;

-      a harmonikus, összerendezett mozgás fejlődésének elősegítése;

-      a gyermeki testi képességek fejlődésének segítése;

-      a gyermek egészségének védelme, edzése, óvása, megőrzése;

-      az egészséges életmód, a testápolás, a tisztálkodás, az étkezés, különösen a magas cukortartalmú ételek és italok, a magas só- és telítetlen zsírtartalmú ételek fogyasztásának csökkentése, a zöldségek és gyümölcsök, illetve tejtermékek fogyasztásának ösztönzése, a fogmosás, az öltözködés, a pihenés, a betegségmegelőzés és az egészségmegőrzés szokásainak alakítása;

-      a gyermek fejlődéséhez és fejlesztéséhez szükséges egészséges és biztonságos környezet biztosítása;

-      a környezet védelméhez és megóvásához kapcsolódó szokások alakítása, a környezettudatos magatartás megalapozása;

-      megfelelő szakemberek bevonásával – a szülővel, az óvodapedagógussal együttműködve speciális gondozó, prevenciós és korrekciós testi, lelki nevelési feladatok ellátása

 

Az érzelmi, az erkölcsi és az értékorientált közösségi nevelés

1. Az óvodáskorú gyermek egyik jellemző sajátossága a magatartásának érzelmi vezéreltsége.Elengedhetetlen, hogy a gyermeket az óvodában érzelmi biztonság, állandó értékrend, derűs, kiegyensúlyozott, szeretetteljes légkör vegye körül. Mindezért szükséges, hogy

-      a gyermeket már az óvodába lépéskor kedvező érzelmi hatások érjék;

-      az óvoda alkalmazottai és a gyermek, a gyermekek, valamint az óvodai alkalmazottak közötti kapcsolatot pozitív attitűd, érzelmi töltés jellemezze;

-      az óvoda egyszerre segítse a gyermek erkölcsi, szociális érzékenységének fejlődését, éntudatának alakulását, és engedjen teret önkifejező törekvéseinek;

-      az óvoda nevelje a gyermeket annak elfogadására, megértésére, hogy az emberek különböznek egymástól.

2. A szocializáció szempontjából meghatározó a közös élményeken alapuló tevékenységek gyakorlása, a gyermek erkölcsi tulajdonságainak (mint például: az együttérzés, a segítőkészség, az önzetlenség, a figyelmesség) és akaratának (ezen belül: önállóságának, önfegyelmének, kitartásának, feladattudatának, szabálytudatának), szokás- és normarendszerének megalapozása.

3. Az óvoda a gyermek nyitottságára épít, és ahhoz segíti a gyermeket, hogy megismerje szűkebb és tágabb környezetét, amely a nemzeti identitástudat, a keresztény kulturális értékek, a hazaszeretet, a szülőföldhöz és családhoz való kötődés alapja, hogy rá tudjon csodálkozni a természetben, az emberi környezetben megmutatkozó jóra és szépre, mindazok megbecsülésére.

4. A gyermeki magatartás alakulása szempontjából az óvodapedagógus, az óvoda valamennyi alkalmazottjának kommunikációja, bánásmódja és viselkedése modellértékű szerepet tölt be.

5. A kiemelt figyelmet igénylő gyermekek esetében szükség szerint különösen jelentős az óvoda együttműködő szerepe az ágazati jogszabályokban meghatározott speciális felkészültséggel rendelkező szakemberekkel.

 

Személyi feltételek

1. Az óvodában a nevelőmunka középpontjában a gyermek áll.

2. Az óvodában a nevelőmunka kulcsszereplője az óvodapedagógus, akinek személyisége meghatározó a gyermek számára. Jelenléte a nevelés egész időtartamában fontos feltétele az óvodai nevelésnek. Az óvodapedagógus elfogadó, segítő, támogató attitűdje modellt, mintát jelent a gyermek számára.

3. Az óvodapedagógusi tevékenységnek és az óvoda működését segítő nem pedagógus alkalmazottak összehangolt munkájának hozzá kell járulnia az óvodai nevelés eredményességéhez.

4. A sajátos nevelési igényű gyermek fejlesztése speciálisan képzett szakember közreműködését igényli.

5. A nemzetiséghez tartozó gyermekeket is nevelő óvodában dolgozóknak feladatuk, hogy megvalósítsák a nemzetiségi óvodai nevelés célkitűzéseit.

6. A migráns gyermekeket is nevelő óvodában dolgozóknak feladatuk lehetőséget teremteni ahhoz, hogy a gyermekek megismerhessék egymás kultúráját, anyanyelvét.

 

8. Nem várt feladatok a nevelési év folyamán – Jegyzetek a nevelési év során

 

 

 

 


§ A munkaterv jogszabályi háttere §

 

-                    2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

-                    2023. évi LII. törvény a pedagógusok új életpályájáról

-                    20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról

-                    326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról

-                401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról

 Érvényességi rendelkezés

 

  • A munkaterv a csatolt Nevelőtestület véleményezési határozatának megléte, és a fenntartó elfogadást igazoló aláírással érvényes.
  • A dokumentum tartalmi elemeinek módosítására törvényi változás, valamint a Nevelőtestület többségének javaslata alapján kerülhet sor.

 

LEGITIMÁCIÓS ZÁRADÉK

 

I. Készítette a nevelőtestület bevonásával, Tóth-Szolcsányi Csilla az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda megbízott igazgatóhelyettese

Kelt: Budapest, 2024. augusztus 25.

Ph.

……………………………………………..

megbízott igazgatóhelyettese

II. Az óvoda munkatervében foglaltakkal kapcsolatosan magasabb jogszabályban biztosított véleményezési jogát korlátozás nélkül gyakorolta és a dokumentumról véleményt alkotott az óvoda nevelőtestülete

 

Kelt: Budapest, 2024. augusztus 25.

……………………………………………..

Nevelőtestület nevében

 

III. Az óvodában működő Szülői Szervezet a Munkatervet elektronikus formában megkapta, a dokumentumot az intézmény megbízott igazgatóhelyettese nyilvánosságra hozta:

 

Kelt: Budapest, 2024. augusztus 25.

           ……………………………………………..

Szülői Szervezet nevében

 

IV. Az óvoda Munkatervét 2024. augusztus 30.-án kelt KH/2024.08.30. számú határozatával döntési hatáskörében az óvoda fenntartója (Aranyló Napraforgó Alapítvány) jóváhagyta.

Kelt: Budapest, 2024. augusztus 30.

Ph.

……………………………………………..

kuratóriumi elnök

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 309
Tegnapi: 77
Heti: 309
Havi: 1 642
Össz.: 293 349

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Munkaterv 2024-2025. II.
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »