Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda
(1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.)
és
Meggyeskert Óvoda telephelye
(3530 Miskolc, Meggyesalja utca 31.)
MUNKATERV 2024-2025. |
Intézmény OM azonosítója: 201627 |
Intézményvezető/helyettes: ……………………………………….. Tóth-Szolcsányi Csilla megbízott igazgatóhelyettes |
|
|||||
|
Legitimációs eljárásban véleményt nyilvánító közösségek
|
|
||||||
Nevelőtestület nevében: ……………………..…… Tóth-Szolcsányi Csilla |
Alkalmazotti közösség nevében: …………………………. Csorba Zsuzsanna |
Szülői szervezet nevében: ………..………………… Dán Dorottya |
|
|||||
Az óvoda 2024/2025. nevelési évre szóló munkaterv elfogadásához a nevelőtestület egyetértését megadta.
Kelt: Budapest, 2024. augusztus 26. P.H .……………………….………. Tóth-Szolcsányi Csilla megbízott igazgatóhelyettes |
|
|||||||
A fenntartó az óvoda 2024/2025. nevelési évre vonatkozó munkatervéhez a JÓVÁHAGYÁST a kuratórium 2024. augusztus 30.-án kelt KH/2024.08.30. számú határozatával megadta.
Kelt: Budapest, 2024. augusztus 30. P.H. fenntartó képviseletében: ……………………………. Szabó Ágnes kuratóriumi elnök |
|
|||||||
A dokumentum jellege: Nyilvános Megtalálható a fenntartó honlapján: |
Készült: 2 példányban Verziószám: 1/2024. Határozatszám: KH/2024.08.30. |
|
||||||
Érvényessége: 2024.09.01 – 2025.08.31.
|
|
|||||||
P.H.
|
|
|||||||
|
Köszöntő Kedves Kollégák, Szülők és Gyermekek! Az elmúlt tizenkét év során – bejárva a közoktatás átalakításával járó változások olykor rögös útjait – számos ismerettel és tapasztalattal gazdagodtunk. A köznevelés-közoktatás átalakítása egy újabb fordulathoz érkezett, mely újabb kihívások elé állítja a nevelőközösségünket, melyet a hétköznapok során a gyermekek és családjaik javára fordítva kívánunk kamatoztatni. Valamennyien úgy érezzük, hogy a 2024-2025. nevelési évben elsősorban a tanult ismereteink alkalmazására és tapasztalataink hasznosítására, nem pedig az új ismeretek szerzésére kell helyeznünk a hangsúlyt. Tapasztaljuk, hogy olykor már a gyermekek is fáradtan érkeznek reggel az óvodába, így számukra is egyre inkább fontossá válik az elmélyült és szabadon választható játék, a naponta ismétlődő mesélés és verselés, a fülbemászó gyermekdalok, az óvodaudvaron történő bogarászás…
Az előttünk álló nevelési év kulcsterületei: a család-óvoda kapcsolatának további erősítése; a fokozatosan, de különösen az utolsó évben az iskolai nevelésre-oktatásra felkészítő intézményi gyakorlat elmélyítése, továbbfejlesztése.
A közoktatás átalakítás fókuszában a pedagógusok teljesítményének értékelése áll. Nevelőmunkánk hangsúlyos eleme a gyermekek önértékelési és önérvényesítési képességei fejlesztése, mely meghatározó a mindennapi, majd a későbbi boldogulásuk szempontjából is. Kívánom, hogy családias környezetben és hangulatban, ki-ki tudása és képessége szerint erősítse óvodánk eredményeit és hírnevét!
megbízott igazgatóhelyettes |
FÓKUSZBAN A GYERMEKEK ÉS A FELNŐTTEK ÉRTÉKELÉSE - Az önértékelési motívumok, mint az önbizalom és az önbecsülés, az énkép reális, a képességeket is figyelembe vevő önismeret fejlesztése - A Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer (DIFER) megismerése és alkalmazása 5 éves kortól - A pedagógusok teljesítményértékelési rendszerének jogszabályi elvárásokhoz történő igazítása
|
||||||
A NEVELÉSI ÉV RENDJE
Nevelési év időtartama: A nevelési év első napja 2024. szeptember 1. (vasárnap), utolsó napja 2025. augusztus 31. (vasárnap).
A nevelőtestület által meghatározott pedagógiai célra öt munkanapot nevelés nélküli munkanapként használhatunk fel, amelyből két nevelés nélküli munkanap időpontjáról és programjáról - az óvodavezető véleményének kikérésével - az egyes telephelyek óvodapedagógusai jogosultak dönteni.
Nevelőtestületi tanácskozásainkon (nevelés nélküli munkanap, nevelőtestületi értekezlet) a nevelőtestület valamennyi tagja részt vesz. A nevelőmunkát segítő munkatársak (pedagógiai asszisztens, dajka, konyhai kisegítő) részvétele a szervezés függvényében alkalomszerűen kötelező. Nevelés nélküli munkanapokon gondoskodunk a gyermekek felügyeletéről.
Szünetek időpontjai:
Szünetek időtartama - A nyári zárva tartás tervezett időpontjai
Székhely és telephely |
31. hét |
32. hét |
33. hét |
34. hét |
35. hét |
Székhely |
X |
X |
X |
X |
X |
Telephely |
X |
X |
X |
X |
X |
Megjegyzés: X = zárva Kezdő időpont (31. hét) augusztus 1. Záró időpont (35. hét) augusztus 31. |
1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61. – 2025. 08.01-08.31.
3530 Miskolc, Meggyesalja utca 31. – 2025. 08. 01-08.31.
A terület összegző értékelése Az intézmény a 2022-2023. és a 2023-2024. nevelési év beszámolójára építve tűzte ki céljait és feladatait, melyek jó színvonalon valósultak meg. A nevelőtestület ajánlásokat tett arra vonatkozóan, hogy a tervezés szintjén mi az, amit 2024-2025. nevelési évre feltétlenül javasolnak. A nevelési év elején tervek készültek az anyag-, és energiatakarékos óvodaüzemeltetésre. A jogszabályi elvárásoknak megfelelve két pedagógus tanfelügyeleti ellenőrzésére került sor, minősítési eljárással érintett kolléga nem volt. Mind a belső, mind pedig a külső ellenőrzések eredményesen zárultak. Minden alkalmazott teljesítménye értékelésre került, azonban a jogszabályváltozások okán a jövőben egy egészen ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI rendszer bevezetésére kerül majd sor, mely a bérekre is hatással lesz. A pedagógiai munkához kapcsolódó dokumentumok ellenőrzése a terveknek megfelelően zajlott, a tanulságok beépítése folyamatos. Mérési-értékelési rendszerünk eredményeit többnyire számszerű adatokkal is alá tudtuk támasztani, kiemelve az erősségeket, fejleszthetőségeket és a továbblépés irányait. A szakmai működést szabályozó dokumentumainak korrekcióira az éves munkatervben meghatározottak szerint került sor, melynek több ponton részesei a kollégák. Mind a belső, mind pedig a külső kapcsolatok hangsúlyosan voltak jelen. Meghatározó a család-óvoda kapcsolata, ugyanakkor új alapokra sikerült helyeznünk az iskolákkal való szakmai együttműködésünket. (nyílt napok, látogatások) |
1.1. Pedagógiai folyamatok - Tervezés
|
- Hogyan valósul meg a stratégiai és operatív tervezés? - Az éves munkaterv összhangban van a stratégiai dokumentumokkal és a munkaközösségek terveivel. - Milyen az intézményi stratégiai terv és az oktatáspolitikai köznevelési célok viszonya; az operatív tervezés és az intézményi stratégiai célok viszonya? |
Az intézmény stratégiai dokumentumai és az éves munkaterv tartalmainak összhangja - Célok kiemelése az intézmény Pedagógiai Programjából - Nevelőtestület javaslatai
Célok |
Kapcsolódó feladatok |
Igazgató/helyettes |
|
Az óvoda és a család kapcsolatának további erősítése |
- Szülői Közösség tagjai névsorának, elérhetőségének aktualizálása - Közös programok szervezése, - SZMK vezető időben történő és megfelelő tájékoztatása |
Partneri kapcsolatok mélyítése a társintézményekkel, partnerintézményekkel
|
- Együttműködési alkalmak és tartalmak bővítése - A partner intézményekkel szorosabb kapcsolat kiépítése, a már meglévő kapcsolat további erősítése, különös hangsúllyal az iskolákra és a szakszolgálatra |
Szorosabb együttműködés a szociális háló többi tagjával: védőnő, gyermekorvos, óvodaorvos, munkánkat segítő szakemberek, intézmények.
|
- Személyes kapcsolatfelvétel az érintett szakemberekkel, az együttműködés gyakorlatával kapcsolatos kérdések tisztázása, feladatok megbeszélése, pontosítása, folyamatos kapcsolattartás |
Szociális segítővel szorosabb kapcsolat kialakítása |
- Személyes kapcsolatfelvétel a szociális segítővel, az együttműködés gyakorlatával kapcsolatos kérdések tisztázása, feladatok megbeszélése, pontosítása, folyamatos kapcsolattartás |
Kapcsolatok mélyítése a székhely és telephely és a munkatársak között |
- Elérhetőségek (email cím, telefon), frissítése, aktualizálása és megosztása a munkatársakkal. Szükség szerint személyes látogatás, feladatok megbeszélése. |
Nevelőtestület |
|
Allergiával küzdő, diabéteszes gyermekek integrálása az óvodába
|
- A DiabMentor elméleti- és gyakorlati képzések folyamatos követése, munkatársak beiskolázása. - Egészségügyi továbbképzések kihelyezett szervezése a székhely és telephelyeken: Életmentő technikák tanulása. Elvárás valamennyi dolgozó részvétele az anafilaxiás sokk kezelésével kapcsolatos képzésben. |
A nevelés és fejlesztés a gyermekek és felnőttek számára egyaránt nyugodt légkörben, és megfelelő feltételek mellett történjen.
|
- Gyermekek és felnőttek mentális egészségvédelme - Családias környezet és légkör feltételeinek megteremtése, biztosítása |
A játékon keresztül tudományosan és sokoldalúan közvetíteni az ismereteket, és megalapozni a környezettudatos magatartást.
|
- A szabad játék kitüntetett szerepének biztosítása - Játékos kísérletezések feltételeinek megteremtése mind a belső, mind pedig a külső tanulási környezetekben |
Óvoda-iskola kapcsolatbővítése, az -átmenet feszültségeinek oldása
|
- Több személyes kapcsolat és közös program az iskolákkal - A nevelést segítő szakemberek és az óvodapedagógusok hatékonyabb együttműködésének kidolgozása, hogy az iskola előtt álló gyermekekről pontosabb képet kapjunk - Tanulási motívumok fejlesztése az iskolába lépés előtt, hogyan tudják a gyerekek leghatékonyabban feldolgozni az óvodapedagógus és a tanító munkája közötti kontrasztot, a két intézménytípus közötti átmenet feszültségeinek oldását. - A szülők részvételének minél sokrétűbb biztosítása az óvodai nevelés / fejlesztési folyamataiban |
Tehetséggondozás, tehetségazonosítás, tudásmegosztás |
- Célirányos együttműködés szakemberekkel |
Környezettudatos szemlélet megalapozása. A játékon keresztül tudományosan és sokoldalúan közvetíteni az ismereteket |
- Játékos kísérletezések feltételeinek megteremtése mind a belső, mind pedig a külső tanulási környezetekben |
Közösségépítés
|
- Szervezetfejlesztés székhely/telephely szinteken: csapatot is erősítő szakmai programok, tapasztalatszerzési lehetőségek szervezése |
Az óvodapedagógusok és a munkájukat segítők tudásuk legjavát adva, ismereteik folyamatos bővítésével neveljék és fejlesszék a gyermekeket.
|
- A PP cél és feladatrendszerének eredményes megvalósítását célzó szakmai továbbképzéseken való részvétel→ a tanult ismeretek alkalmazása, megosztása |
A PP óvodai nevelési alapelvei és értékei közül: - A „közösségi szokások és szabályok kialakítása és erősítése során a gyermeki autonómia tiszteletben tartása” a gyakorlatban. - Az “együttműködésre, kölcsönös tiszteletre, bizalomra, megértésre, türelemre és gyermeki aktivitásra épülő nevelés” az indulatos és agresszivitásra hajlamos gyerekekkel. |
- Nevelési célok és feladatok tudatos átgondolása - A családok bevonása, bevonódásuk biztosítása saját gyermekei személyiségfejlesztésébe |
Családokkal jó kapcsolat kialakítása – tolerancia, bizalom kialakítása. Gyermek aprólékos megfigyelése, pozitívum kiemelése.
|
- Új gyermekek körében az óvodai beilleszkedést is segítő családi beszélgetés (fogadóóra) szervezése, lebonyolítása - Együttműködési alkalmak teremtése - Hiteles és következetes, a családi értékeket is képviselő pedagógia közvetítése - Megfelelő kommunikáció - Gyermekmegismerési technikák ismerete, pl. DIFER |
A gyermek elfogadtatása a társak körében – tolerancia. |
- Szociális kompetenciák fejlesztése |
Gyermeki és szülői jogok érvényesítése.
|
- Köznevelési törvény vonatkozó tartalmainak biztos ismerete és hiteles képviselete - ENSZ Gyermeki Jogok ismerete - Fenti tartalmak hiteles képviselete a családi beszélgetések (fogadóóra, szülői értekezlet, családlátogatás) és a mindennapok során. |
Felzárkóztatás megszervezés. |
- Egyénre, csoportra történő tervezés során a felzárkóztatással kapcsolatos teendők prioritást élvezzenek - Naprakész kapcsolat és együttműködés a segítő hálózat tagjaival |
1.2. Pedagógiai folyamatok – Megvalósítás
|
- Hogyan történik a tervek megvalósítása? - Milyen az intézmény működését irányító éves tervek és a beszámolók viszonya? - A nevelési év végi beszámoló megállapításai alapján történik a következő nevelési év tervezése - Milyen a pedagógusok éves tervezésének, és a terv tényleges megvalósulásának a viszonya?
|
Célok |
Kapcsolódó feladatok |
Óvodavezető/helyettes |
|
A törvényi változások bevezetése és a kollégák megfelelő tájékoztatása.
|
- Folyamatos tájékoztatás - Szabályozó dokumentumok felülvizsgálata, módosítása |
Törvényi változások tükrében a szabályozó dokumentumok felülvizsgálata.
|
- A jogszabályi környezetváltozás lezárását követően az intézményi ütemezés pontosítása |
Folyamatos továbbképzési lehetőségek biztosítása.
|
- A PP cél és feladatrendszerét támogató képzési tartalmak mentén az alábbi területek preferálásával: Módszertani képzés, mozgás és beszéd területeken 1 fő Kommunikáció, konfliktus és stresszkezelés 1 fő Gyermekvédelem 1 fő |
Vezető utánpótlás nevelésre. Vezetői ambícióval lévő munkatársak aktivizálása, fokozott bevonása |
- Bevonódásuk ösztönzése és biztosítása 1 fő |
Az ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI rendszer alkalmazása |
- Éves terv szerint |
Digitalizálás.
|
- Bekapcsolódási lehetőség biztosítása az oviKRÉTA képzéseibe → a KRÉTA felületekkel való ismerkedés egyénileg és a Munkatervben szabályozott módon, igény és vállalás szerint tapasztalatszerzés a tanügyigazgatási dokumentumok elektronikus vezetésében, a tapasztalatok megosztásában - A működési és pedagógiai feladatok ellátását támogató informatikai háttér folyamatos fejlesztése |
Nevelőtestület |
|
Kézműves délután szervezése a kollégáknak (pl.: adventi készülődés) |
- Nevelőtestületi feladat |
Úgy legyen felépítve az éves terv, ami biztosítja az élmények elmélyítésének a lehetőségét (program összecsúszás elkerülése).
|
- Aktív részvétellel tudatos és átgondolt tervezés / szervezés csoport, telephely és intézményi szinteken |
Adminisztráció csökkentése |
- oviKRÉTA felület megismerése, kipróbálása annak érdekében, hogy 2025.09.01-től zökkenőmentes legyen a felület alkalmazása, benne a tanügyigazgatási dokumentumok (fejlődési napló, felvételi és mulasztási napló, csoportnapló) többek által már rég áhított elektronikus vezetése. |
Óvodai hiányzások igazolásával kapcsolatos anomáliák orvoslása. Világos, mindenki, mindkét fél- szülő/orvos - számára elfogadható protokoll működtetése. |
- Házirend vonatkozó szabályaiknak elfogadása és betartatása - A jelenlét pontos és naprakész adminisztrálása; Felvételi és mulasztási napló, valamint az oviKRÉTA felületének magbiztos használata |
Gyakornok és mentor együtt dolgozzon egy csoportban a szorosabb munkavégzés miatt. |
- Jelenleg minden gyakornokunkat a már korábban kijelölt mentor támogatja |
1.3. Pedagógiai folyamatok – Ellenőrzés (Belső ellenőrzés általános rendje)
|
- Hogyan működik az ellenőrzés az intézményben? - Az intézményi stratégiai alapdokumentumok alapján az intézményben belső ellenőrzést végeznek. |
Az elmúlt nevelési évek kiemelt ellenőrzési területei vonatkozásában fontos elvárás minden pedagógussal szemben az óvodába járási kötelezettség nyomon követésére szolgáló alábbi tanügyi nyomtatványok gondos vezetése:
A belső ellenőrzés általános rendjének kialakítása és gyakorlata során továbbra is kiemelten kívánjuk érvényesíteni a vezetői feladatot ellátó kollégák fokozott bevonódásának biztosítását, melyet egyrészt az Új Teljesítményértékelési rendszer bevezetése, valamint a munkafeladatok egyenletes elosztása, a felelősség és kötelezettségvállalás is indokol.
A belső ellenőrzés általános rendje
A működési és tanügyigazgatási feladatellátás mellett továbbra is kiemelten kezeljük az egészségszabályok biztosításával és betartásával kapcsolatos feladatok tervezett és eseti ellenőrzéseit, melyek belső rendjét az egyes telephelyek vezetői koordinálják, kiemelt hangsúlyt helyezve a higiénés szabályok folyamatos betartására és betartatására, valamint és havonkénti tisztasági szemlékre.
Hónap/nap/határidő |
Ellenőrzés célja |
Ellenőrzés területe |
Alkalmazott módszer |
Ellenőrzést végző |
Szeptember |
||||
01-től folyamatosan |
Egészségügyi elvárásoknak való megfelelés |
Egészségügyi könyvek |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/operatív igazgató |
01-től folyamatosan |
KIR- adatbázis naprakészsége |
KIR- adatbázis és személyi anyagok |
Megfeleltetés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
18. |
Törzskönyv aktualizálása |
Törzskönyv |
Megfeleltetés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
13. |
Tisztasági szemle |
Székhely és telephelyek |
Megfigyelés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató /(Részt vesz +1 fő dajka) |
27. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók, valamint a kapcsolódó dokumentumok naprakészsége |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
30. |
Munkavédelmi szemle bejárás
|
Székhely és telephelyek |
Megfigyelés |
Munkavédelmi megbízott |
Munkatervben jelzett időpontok szerint |
Család-óvoda kapcsolat megfelelőségének biztosítása |
családi beszélgetések (szülői értekezletek, fogadó órák) |
Megfeleltetés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
Október |
||||
02. |
Statisztikai adatok pontos nyilvántartása |
Csoport szintű nyilvántartás - csoportnaplók |
Dokumentumelemzés Összehasonlítás |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
07. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
14. |
Tisztasági szemle |
Székhely és telephelyek |
Megfigyelés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / (Részt vesz +1 fő dajka) |
Munkaterv szerint |
Pedagógiai munka értékelése |
Önértékelési kézikönyv szerint |
Dokumentumelemzés Megfigyelés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
November |
||||
04. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
06. |
A szülői kérelemhez csatolandó, tankötelezettség alóli felmentéshez szükséges dokumentumok előkészítettsége |
Fejlődésmutató összegző adatlapok az óvodába lépéstől (évi két alkalom, az óvodapedagógus, szülőaláírásával ellátva). |
Kész dokumentumok - Fejlődésmutató összegző adatlapok |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
December |
||||
02. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
Január |
||||
06. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
13. |
Tisztasági szemle |
Székhely és telephelyek |
Megfigyelés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / (Részt vesz +1 fő dajka) |
20. |
Tervezési és értékelési dokumentumok elvárásnak történő megfelelése |
Csoportnaplók Fejlődési naplók/ Fejlődésmutatók a szülő aláírásával |
Csoportnapló ellenőrző lap Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
|
|
|
|
|
Február |
||||
03. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
Március |
||||
03. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
- Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
07. |
Tervezési és értékelési dokumentumok elvárásnak történő megfelelése – beépítve a teljesítményértékelési folyamatba |
Csoportnaplók Fejlődési naplók Fejlődésmutatók a szülő aláírásával / |
Csoportnapló ellenőrző lap - Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
07. |
Tisztasági szemle |
Székhely és telephelyek |
- Megfigyelés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / (Részt vesz +1 fő dajka) |
Április |
||||
04. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
11. |
Tisztasági szemle |
Székhely és telephelyek |
Megfigyelés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / (Részt vesz +1 fő dajka) |
Május |
||||
02. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés
|
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
30. |
Tisztasági szemle |
Székhely és telephelyek |
Megfigyelés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / (Részt vesz +1 fő dajka) |
Június |
||||
09. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
27. |
Tervezési és értékelési dokumentumok elvárásnak történő megfelelése |
Csoportnaplók Fejlődési naplók/ Fejlődésmutatók a szülő aláírásával |
Csoportnapló ellenőrző lap Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
Július |
||||
07. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
31. |
Személyi nyilvántartás OH felületre adatszolgáltatás
|
Önértékelések és teljesítményértékelések záró dokumentumai |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
Augusztus |
||||
15. |
Tisztasági szemle |
Székhely és telephelyek |
Megfigyelés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / (Részt vesz +1 fő dajka) |
29. |
A jogszabályi és intézményi elvárásoknak megfelelő pontos és naprakész munkavégzés |
Felvételi és mulasztási naplók |
Dokumentumelemzés |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
29. |
Tervezési és értékelési dokumentum elvárásnak történő megfelelése, lezárása |
Csoportnaplók
|
Dokumentumelemzés Lezárás |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató
|
GAZDÁLKODÁSSAL KAPCSOLATOS FELADATOK
Feladat |
Érintett |
Tartalom |
Határidő |
Felelős |
Gyermekek adatbázisának frissítése |
Óvodavezető/helyettes/operatív igazgató |
kialakított adatbázis feltöltése pontos adatokkal, módosítások átvezetése |
folyamatos (szeptemberben kiemelt feladat) |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
Dolgozók adatbázisának frissítése |
Óvodavezető/helyettes |
kialakított adatbázis feltöltése pontos adatokkal, módosítások átvezetése |
folyamatos (szeptemberben kiemelt feladat) |
Óvodavezető/helyettes |
Októberi statisztika elkészítése |
Óvodavezető/helyettes |
229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet |
2025. október 15. |
Óvodavezető/helyettes operatív igazgató / |
Jogszabályfigyelés |
Óvodavezető/helyettes |
Magyar Közlöny folyamatos figyelése |
minden hónap utolsó napja |
Óvodavezető/helyettes/ operatív igazgató |
Személyi dossziék elkészítése, karbantartása |
Óvodavezető/helyettes |
Nkt. 41.§ szerint |
folyamatos (szeptemberben kiemelt feladat) |
Óvodavezető/helyettes |
1.4. Pedagógiai folyamatok – Értékelés
|
- Hogyan történik az intézményben az értékelés? - Milyen a pedagógiai programban meghatározott gyermeki értékelés működése a gyakorlatban? - Az intézményben a gyermeki fejlődést folyamatosan követik, a gyermeki fejlődést dokumentálják, elemzik, és az egyes évek értékelési eredményeit összekapcsolják, szükség esetén fejlesztési tervet készítenek. - Az óvodapedagógusok a gyermekek eredményeiről fejlesztő céllal folyamatosan visszacsatolnak szüleinek/gondviselőjének és az életkornak, fejlettségi szintnek megfelelő formában a gyermeknek. |
Intézményértékelési feladatok – Éves ékelési terv - Az ellenőrzések – értékelések ütemezése
Jogszabályi háttér: Megváltozik a pedagógusok teljesítményértékelési rendszere (továbbiakban: TÉR). A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény, A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény, A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet, Az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról szóló 363/2012. (XII. 17.) Korm.rendelet, A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet, Magyarország költségvetéséről szóló törvény. A pedagógusok teljesítményértékeléséről szóló 18/2024. (IV. 4.) BM rendelet. Kiemelendő: 160. § (7): A munkáltató a teljesítményértékelés szabályainak alkalmazásával a pedagógus előmeneteli rendszer hatálya alá tartozó személy munkavégzése színvonalát, az általa nyújtott munkateljesítményt első alkalommal a 2024/2025 tanévre, óvodában foglalkoztatott esetén a 2024. szeptember 1-je és 2025. június 30-a közötti időszakra vonatkozóan értékeli. A teljesítményértékelés eredményeként a munkáltató első alkalommal 2025. szeptember 1-jével állapíthat meg a 98. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint módosított illetményt. |
ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER SZERINTI PRÓBAMÉRÉS-ÉRTÉKELÉS (oviKRÉTA felület tartalmai szerint)
Az ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER megismerése és alkalmazása.
- A Felvételi és mulasztási naplók vonatkozásában - Elvárás minden óvodapedagógus részéről, hogy pontosan, és az aktuális határidőkkel valósuljanak meg az általában előforduló hibák/hiányosságok:
- Csoportnaplók ellenőrzése során: Az értékelések (nevelési terv, tanulási tervekre történő reflexiók) koherenciájának biztosítása a tervezés során. Érvényesüljön a reflexiók hármas egysége.
- Fejlődési naplók – egyéni fejlesztési tervek ellenőrzése során:
Pedagógiai-szakmai ellenőrzéssel – Minősítéssel érintettek köre
Ellenőrzés jellege |
Érintettek |
Időpont |
Intézményi delegált |
Pedagógiai-szakmai (tanfelügyeleti) ellenőrzés |
- |
- |
- |
Minősítő vizsga |
Cs.N.B. |
2024. 11. 05. |
Cs-N. B.
|
Minősítési eljárás |
|
|
. |
Mérés-értékelés - Tervezett mérések
Ssz. |
Mérés területe |
Érintettek köre |
Mérés eszköze módszere |
Mérés ideje |
Felelős |
||
Ki? |
Kit?-Mit? |
Egyéb érintett |
|||||
A gyermekek fejlettség állapota: - értelmi - lelki - szociális - testi |
Óvodapedagógus |
Minden gyermek |
Visszacsatolás legalább két alkalommal:
Szülő |
Fejlődési napló Fejlődésmutató összegző adatlap
folyamatos megfigyelés egyéb mérés |
Évi 2 alkalom: 10.31. április 30. Új gyermekek esetében első alkalommal 11.28. |
Óvodapeda-gógusok |
|
Fejleszthetőség: - A családok bevonásával egyéni szinteken valamennyi képesség terület fejlesztésére nagy hangsúlyt kell helyezni - Intézményi, telephelyi és csoport szintű eredmények tudatos fejlesztése Fejlesztési irány: - Okok kutatása és megoldási utak keresése egyéni, csoport és intézményi szinteken egyaránt. - Mérési eredményekre alapozott tervezés egyéni, csoport, telephelyi és intézményi szinteken. |
|||||||
DIFER állapotfelmérés |
|
||||||
Fejleszthetőség: Célszerű intézményi szinten célzottan, és több mérést is elvégezni (rövid DIFER) Fejlesztés iránya: - DIFER képzésen történő részvétel
|
Kiemelés az ÚJ PEDAGÓGUS TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER óvodáknak BM- koncepcióból: „Az értékeléshez rendelkezésre álló adatok, információk forrásai: DIFER mérés (amennyiben rendelkezésre állnak az adott intézmény vonatkozásában), gyermek személyiségfejlődését nyomon követő dokumentum adatai (intézményi adminisztráció). A DIFER képzést követően középső és nagycsoportokban az óvodapedagógusok által meghatározott terv szerint kerül sor a mérésekre, melyek eredményei beépülnek a Fejlődési napló tartalmaiba. Fejlesztési irány:
|
||||||
Kulcsfolyamataink felülvizsgálata a jogszabályi környezet és az intézményi gyakorlat tükrében |
|
Kulcs-folyamatok szabályozott-sága
|
|
Folyamat és dokumentum elemzés |
04.15. |
|
|
|
- Stratégiai és operatív tervezés: belső szabályozó dokumentumok felülvizsgálata Fejlesztési irány: SZMSZ, Adatkezelési Szabályzat, Házirend, PP, Értékelési szabályzat, Gyakornoki szabályzat (eddig nem volt kötelező), Etikai Kódex, Panaszkezelési Szabályzat - Intézményi önértékelés Fejlesztési irány: A pedagógus önértékelések jogszabály által történő megszűnésével a pedagógiai gyakorlat belső ellenőrzésének újra szabályozása, szinkronban az ÚJ TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉSI RENDSZER elvárás/szempontjaival. - Munkatársak képzése - Gyermekek fejlettségállapotának nyomon követése, értékelése Fejlesztendő: Határidők betartása. - A GDPR-nak megfelelő adatkezelési protokoll működtetése Fejlesztendő:
|
1.5. Pedagógiai folyamatok - Korrekció
|
- Mi történik az ellenőrzés, megfigyelés, értékelés eredményeivel? (Elégedettségmérés, intézményi önértékelés, pedagógusértékelés, gyermeki fejlődés megfigyelés, mérés, egyéb mérések.) - Évente megtörténik az önértékelés keretében a helyben szokásos formában rögzített megfigyelési, mérési eredmények elemzése, a tanulságok levonása, fejlesztések meghatározása. Ezt követően az intézmény a mérési- értékelési eredmények függvényében szükség esetén korrekciót végez |
Szabályozó dokumentumok készítése, korrekciója - Jogszabály által előírt, valamint a nevelőtestület által fontosnak ítélt működési és pedagógiai folyamatok szabályozása
Az elmúlt időszak jogszabály változásai több ponton is érintik az intézmény szabályozó dokumentumainak tartalmait, ezért szükséges az érintett dokumentumok felülvizsgálata és módosítása:
Szabályozó dokumentumok |
Korrekció szükséges |
Jogszabályi háttér - Kapcsolódó feladatok / tartalmak |
Megvalósításban érintettek köre |
||
Igen |
Nem |
Int. döntés |
|||
SZMSZ |
x |
|
|
- A pedagógus igazolványra való jogosultságot - A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény (továbbiakban: Púétv.) 109. § (1) bekezdés határozza meg. - A munkaidő beosztása – munkaidőkeret (Púétv.78§)
- Allergiás és anafilaxiára hajlamos gyermekek óvodai ellátásának biztosítása [Púétv. Épt. 171.§ (17)]. - Nkt.72. § (1a)-(1e) bekezdései kiegészülnek a fokozott kockázatú allergiás betegséggel diagnosztizált gyermekek ellátásához kapcsolódó teendőkkel az esetleges anafilaxiás sokk eredményes elkerülése érdekében:Az allergiában szenvedő gyermekekre vonatkozó speciális eljárásrend készítése. - A munkáltatói jogok átruházása [Púétv. 20. § (10) bek.., 20/2012 (VIII. 31.) EMMI rendelet 4. § (1) bek. t) pont]. - Eljárásjogi szabályok:
|
Igazgató/helyettes/operatív igazgató |
Iratkezelési szabályzat, melynek része az adatvédelmi szabályozás |
x |
|
|
(27) Az Nkt. 43. § (1) bekezdése helyebe a következő rendelkezés lép: „(1) A köznevelési intézmény iratkezelési szabályzatában, ha ilyen készítése nem kötelező, a köznevelési intézmény SZMSZ-ének mellékleteként kiadott adatkezelési szabályzatban kell meghatározni az adatkezelés és -továbbitás intézményi rendjét és ezt a tanulmányi rendszeren keresztül is hozzáférhetővé kell tenni. Az adatkezelési szabályzat elkészítésénél, módosításánál nevelési-oktatási intézményben a szülői szervezetet véleményezési jog illeti meg. Adattovábbításra a köznevelési intézmény igazgatója és – a meghatalmazás keretei között – az általa meghatalmazott vezető vagy más alkalmazott jogosult.” |
Igazgató/helyettes/operatív igazgató |
Panaszkezelési szabályzat |
|
|
x |
Fejleszthetőség - Családokkal a bizalmi kapcsolat és a tájékoztatás erősítése - Kommunikáció a családokkal Fejlesztési irány: - Panaszkezelési szabályzat felülvizsgálata:Tisztázni szükséges a panasz eset fogalmát és tartalmait |
Igazgató/helyettes/operatív igazgató |
Házirend |
x |
|
|
- Az alap szabadság számának 50-re való megemelkedése Púétv. 90. § (3). - Allergiás és anafilaxiára hajlamos gyermekek óvodai ellátásának biztosítása A Púétv171. § 17 bekezdése szerint, az Nkt.72. § (1a)-(1e) bekezdései kiegészülnek a fokozott kockázatú allergiás betegséggel diagnosztizált gyermekek ellátásához kapcsolódó teendőkkel az esetleges anafilaxiás sokk eredményes elkerülése érdekében. |
Igazgató/helyettes/operatív igazgató |
Pedagógiai program |
x |
|
|
- Allergiás és anafilaxiára hajlamos gyermekek óvodai ellátásának biztosítása [Púétv. Épt. 171.§ (17)]. – Pedagógiai feladatok. - A401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet (továbbiakban:Vhr.) 9.§(5) Ha az óvoda reggel 8.00 óra előtt vagy a délutáni időszakban nem fejlesztő, iskola-előkészítő vagy más, kifejezetten nevelési jellegű foglalkozást szervez, ezen időszakokban a gyermekek felügyeletét nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatott személy is elláthatja. Szakértői javaslat: Amennyiben a dokumentum nem tartalmazza, célszerű szabályozni a pedagógiai munkát segítő pedagógiai asszisztensek és dajkák pedagógiai feladatait, tevékenységeiket. |
Igazgató/helyettes |
Továbbképzési terv |
x |
|
|
- A továbbképzésekre vonatkozó szabályozást szintén nevesíti a Púétv.(66. § (2), 70. §, 160. § (2)(11), ezért javasolt az intézményi továbbképzési programot és beiskolázási tervet nevelési év indításakor áttekinteni. Szakértői javaslat: az 1-es típusú diabétesz képzésekre célszerű következetesen beiskolázni a munkatársakat. - Dajkák és pedagógiai asszisztensek külső és belső képzése, továbbképzése Szakértői ajánlás: Szerepük fontoságára való tekintettel célszerű hangsúlyt fektetni a pedagógiai asszisztensi és dajkai belső és külső továbbképzésekre. A Vhr 3. melléklet.: nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörök, valamint a gazdasági, ügyviteli, műszaki és kisegítő munkakörök képesítési szintje |
Igazgató/helyettes |
Értékelési szabályzat ÚJ TELJESÍTMÉNY-ÉRTÉKELÉSI RENDSZER |
x |
|
|
- A TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS alapján a munkáltató első alkalommal 2025. szeptember 1-jével állapíthat meg a 98. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint módosított illetményt a Púétv.. 160. § (7) bekezdése szerint. → Az erre való felkészülés - a 2024-2025. Munkatervben javasolt tervezni:
Kiemelés a Pedagógus teljesítményértékelési rendszer koncepciója óvodáknak c. dokumentumból: „Az értékeléshez rendelkezésre álló adatok, információk forrásai (az intézmény mérési-értékelési és dokumentációs rendszerét képező tartalmak): - DIFER mérés (amennyiben rendelkezésre állnak az adott intézmény vonatkozásában), - gyermek személyiségfejlődését nyomon követő dokumentum adatai (intézményi adminisztráció), - csoportnapló, intézményi adminisztráció adatai (hiányzások, felvételi és mulasztási napló), - intézményi gyermekvédelmi statisztikai adatok, - szülői kérdőíves értékelés eredményei, - intézményvezetői, munkaközösség-vezetői látogatások, tevékenységek megtekintésének dokumentált tapasztalatai, - külső OH értékelések megállapításai (pedagógus minősítés, pedagógiai-szakmai ellenőrzés alapján), - egyéb egyedi visszajelzések, - intézményvezetők esetében az óvodapedagógusok kérdőíves formában kifejtett véleménye, fenntartók rendelkezésére álló adatok, visszajelzések, az intézmény munkaterve és egyéb, a szakmai munkát és a napi működést meghatározó dokumentumai.” |
Igazgató/helyettes |
Gyakornoki szabályzat |
x |
|
|
- Kötelező dokumentum lesz: Bevezetésre kerül a gyakornoki szabályzat, melynek kiadásával kapcsolatos eljárási szabályokat a Kormány rendeletben határozza majd meg [Púétv. 155. § (1) bek. 13. pont]. |
Igazgató/helyettes/operatív igazgató |
Etikai kódex |
x |
|
|
- [Púétv. 35. § [Etikai Kódex] (1) A Kar Etikai Kódexe általános etikai alapelvekből, részletes etikai es eljárási szabályokból áll. (2) Aki az Etikai Kódex vagy az Alapszabály rendelkezéseit megszegi, etikai vétséget követ el. Etikai vétség gyanúja eseten a Kar tagja ellen a Kar eljárást folytat le az e törvény felhatalmazása alapján kiadott kormányrendeletben foglaltak szerint. (3) Az etikai vétséget elkövető taggal szemben a következő intézkedések hozhatok: a) figyelmeztetés, b) a Kar által biztosított kedvezmény, juttatás, jogosultság korlátozása, megvonása, c) a Karban betöltött tisztségtől való megfosztás. (4) Ha az etikai vétség kapcsán munkajogi kötelezettségszegés gyanúja merül fel, akkor a Kar a munkáltatónak a fegyelmi eljárás lefolytatására tesz javaslatot, és ha a munkáltató a fegyelmi eljárást megindítja, a Kar fegyelmi eljárás idejére az etikai eljárást felfüggeszti. (5) Ha a fegyelmi eljárásban a) fegyelmi vétség megállapítására került sor, a Kar az etikai eljárást megszünteti, b) fegyelmi vétség megállapítására nem kerül sor, a Kar az etikai eljárást folytatja. |
Igazgató/helyettes/operatív igazgató |