ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

BESZÁMOLÓ AZ ÉVES FENNTARTÓI ELLENŐRZÉSEKRŐL
2023./2024. nevelési év

 

BESZÁMOLÓ AZ ÉVES FENNTARTÓI ELLENŐRZÉSEKRŐL
2023./2024. nevelési év

 

Ellenőrzést végzők:

Dr. Máténé Csabai Emőke megbízott igazgatóhelyettes
Somogyi Orsolya kuratóriumi tag

Ellenőrzések időpontjai és helyszínei:

- 2024. 04. 25. Székhely Óvoda (1149 Budapest, Pósa Lajos utca 61.)

- 2024. 04. 26. Telephely Óvoda (3530 Miskolc, Meggyesalja utca 31.)

Ellenőrzés célja:

a fenntartó teljeskörűtájékoztatása az óvodák hatékony és törvényes működéséről

1. Tanügyigazgatás: igazgatási tevékenység ellenőrzése és értékelése
2. Feltételek: tárgyi, személyi, amelyek lehetővé teszik a jogszabályoknak és a             partneri elvárásoknak megfelelő működést.
3. Szakmai tevékenység, nevelés - fejlesztés-személyiségfejlesztés, szocializáció, érték- és normaközvetítés
4. Szervezet és vezetés – az óvoda, mint munkaszervezet struktúrája, működése, értékelése.
5. Adott nevelési év kiemelt ellenőrzési területe: az Intézmény által használt dokumentumok és szabályzatok meglétének ellenőrzése, valamint a gyermek és szülői adatok hiánytalan meglétének ellenőrzése (a kötelező nyomtatványok és azok tartalmi elemei)

Ellenőrzés módszerei: dokumentumok vizsgálata, adatszolgáltatás, nyilvánosság vizsgálata, intézményi gazdálkodás vizsgálata, szakmai munka eredményességének vizsgálata, megfigyelése, internetes felületek megtekintése, gyermekvédelmi tevékenység és a balesetmegelőzés érdekében tett intézkedések vizsgálata, ellenőrzés – értékelés

Összegző értékelés:

A 2023/2024-as nevelési évben végzett fenntartói ellenőrzés megállapításai:

1. Az Intézmény működése a jogszabályi előírásoknak megfelel, törvényes. Az intézményi szabályozó dokumentumok hatályosak, a törvényi előírásnak megfelelően átdolgozottak, jogszerűek, a PUÉTV-nek megfelelnek. A szükséges tanügyi nyomtatványok rendelkezésre állnak, a nyilvántartások megfelelőek, jogszerűek. A kinevezések, új munkaköri leírások átadásra kerültek.

2. Az intézmény hatékonyan gazdálkodik a rendelkezésére álló eszközeivel és erőforrásaival. A helyiségek száma, funkcionális megfelelősége optimális.

  • Az intézmény eszköz és felszerelés jegyzéke megfelelő, a Pedagógiai Program teljesítéséhez szükséges ellátottság rendelkezésre áll.
  • Az épületek kihasználtsága optimális, biztonságos.
  • A munkaegészségügyi és biztonsági előírások betartása megfelelő.
  • Az intézmény feladatellátásának személyi feltételei biztosítottak.
  • Az óvodai csoportok szervezése a hatályos jogszabályok alapján történik. Álláshelyekkel való gazdálkodás: megfelelő.
  • Jogszabályban meghatározott kötelező kinevezettek köre szintén megfelelő.

3. Tervezés:

  • Pedagógiai alapelvek, célok, feladatok, eszközök, eljárások, mint stratégiai feladatok tervezése: megfelelő.
  • Operatív tervezés: megfelelő.
  • A napi működés tervezése: megfelelő.

 4. Szervezeti működés és fejlesztése:

  • A szervezeti struktúra, vezetési szerkezet, hatáskörök működése: megfelelő.
  • A folyamatok szabályozottsága: megfelelő.
  • Munkatársak kiválasztása, továbbképzése, munkaerő gazdálkodás, humánerőforrásfejlesztése: megfelelő.
  • A munka szervezettsége: megfelelő.
  • Információs rendszer hatékonysága: megfelelő.

4. Kapcsolatrendszer:

  • Kapcsolat partnerekkel: megfelelő.
  • Az intézmény külső kapcsolatainak rendszere: megfelelő.
  • A kapcsolattartás formája, módja, rendje: megfelelő.
  • Együttműködés az intézmény partnereivel: megfelelő.
  • Kapcsolatok értékelése, fejlesztése: megfelelő.
  • Az intézmény keresettsége: megfelelő.
  • Marketing és PR tevékenység: megfelelő.
  • Intézményi dokumentumok közzététele: megfelelő.
  • Kultúra közvetítő szerep: megfelelő.
  • Az intézmény megítélése: megfelelő.

Javaslat: az elért eredmények, valamint külső és belső partnerekkel kialakított együttműködési folyamatok, további lehetséges kapcsolatok kialakítása, továbbá a marketing és PR tevékenységek magas színvonalú fenntartása a jövőben

5. Az Intézmény által használt nyomtatványok:

  • felvételi előjegyzési napló: megfelelő
  • felvételi és mulasztási napló: megfelelő
  • óvodai csoportnapló: megfelelő
  • óvodai törzskönyv: megfelelő
  • gyermek fejlődését nyomon követő dokumentáció: megfelelő
  • munkaterv: megfelelő
  • Szervezeti és Működési Szabályzat: megfelelő
  • Házirend: megfelelő
  • Pedagógiai Program: megfelelő

Javaslat: nincs

6. Alkalmazottakra vonatkozó dokumentáció ellenőrzése:

A munkaszerződés, valamint kinevezések, munkaköri leírások, kulcsdokumentumok, amelyek kijelölik az adott munkavállaló helyét a szervezetben, a szükséges kompetenciákat, megadja az ellátandó feladatokat. A munkaköri leírás csak olyan feladatokat tartalmaz, amelyek az adott munkakörhöz tartoznak. A munkaköri leírások tartalmi követelményei: megfelelő.

Javaslat: Az intézmény a jövőben is törekedjen az egyértelmű fogalmazásra, a felelősségi körök és feladatok pontos kijelölésre. 

7. Az óvodapedagógusi munka fenntartói ellenőrzése:

Az ellenőrzés a pedagógus munkájának legfőbb területeire vonatkozott, kompetenciaterületek szerint. Ezek között szerepelt a gyermek személyiségének fejlesztése, a képesség kibontakozásának segítése, a pedagógiai folyamat tervezése, a gyermekek személyiségfejlődésének folyamatos vizsgálata, a kommunikáció és a szakmai együttműködés. Pedagógiai feladatok elvégzése, nevelés-oktatási feladatok ellátása. A pedagógusi munka fenntartói ellenőrzés eredménye: megfelelő.

Megállapítás: A budapesti Intézmény sajnos a feladatait nem látta el megfelelően 20023. szeptember-december időszakban. A vezetőhelyettes feladatát, nem végezte maximálisan el. Sajnos megállapításra került egyes munkavállók inkorrekt információ átadása harmadik félnek. A hibák kijavításra kerültek, régi kinevezettek teljes cseréje megtörtént, a jelenlegi munkavállók a vállalt feladatoknak megfelelően végzik tevékenységüket, a korábban felhalmozott hibák javításra kerültek.

MEGJEGYZÉS: Megállapítható, hogy a székhely intézményben a 2023/2024. nevelési év első féléve nem zajlott le megfelelő színvonalon. A fenntartó többször végzett eseti ellenőrzést az intézményben, de az ellenőrzés időpontjában negatív változást nem tapasztalt, erről semmilyen oldalról tájékoztatást, vagy észrevételt nem kapott.

Javaslat: A napi munka olyan szintű ellenőrzésének kidolgozása, hogy ilyen eset többet ne fordulhasson elő. Javaslat a munkavállók határozott idejű kinevezése, operatív igazgató alkalmazása. Jelenleg mind a két intézményben kimagasló a szakmai munka, sikerült helyrehozni az okozott károkat (a létszámvesztést még nem, ez egy sokkal hosszabb folyamat).  

Kelt: Budapest, 2024. május 14.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__________________                       _________________________

Dr. Máténé Csabai Emőke                              Somogyi Orsolya

megbízott igazgatóhelyettes                                kuratóriumi tag                                     

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 187
Heti: 589
Havi: 710
Össz.: 292 417

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Fenntartói ellenőrzés 2023/24
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »