Az intézményre és dolgozóira vonatkozó kérdésekben az óvoda alkalmazottai csak a fenntartó engedélyével tehet nyilatkozatot a médiának.
A tűz és robbantással történő fenyegetés esetén szükséges teendők részletes intézményi szabályozását a „Tűzvédelmi Szabályzat és Tűzriadó Terv” című dokumentum tartalmazza.
Az épületek kiürítését a Tűzriadó tervben szereplő kiürítési terv alapján évente legalább egy alkalommal gyakorolni kell. A gyakorlat megszervezéséért a tűz és munkavédelmi megbízott felel. A Tűzvédelmi Szabályzatban és a Tűzriadó Tervben megfogalmazottak az intézmény minden dolgozójára kötelező érvényűek.
A Tűzvédelmi Szabályzat és a Tűzriadó Terv az épületek irodájában megtalálhatóak.
X/1. Vezetőségi tagok között:
A kapcsolattartás a vezetőség tagjai között az éves munkatervben jelzettek alapján folyamatos. Az intézkedésekről, a szerzett információkról kölcsönösen tájékoztatják egymást. A vezetők közötti munkamegosztást jelen szabályzat tartalmazza. A feladatok elosztásának alapelvei: az arányos terhelés, a folyamatosság.
Az óvodaigazgató és az óvodaigazgató-helyettes a vezetői értekezleteken (általában havi egy alkalommal) beszámolnak: az óvodák működéséről, a kiemelkedő teljesítményekről, a hiányosságokról, a problémákról, valamint azok megoldási módjáról.
A vezetői értekezlet feladata: tájékozódás a belső szervezeti egységek, szakmai közösségek munkájáról, az intézmény, valamint a belső szervezeti egységek, szakmai közösségek aktuális és konkrét tennivalóinak áttekintése.
Rendkívüli vezetői értekezletet az óvodaigazgató bármikor összehívhat.
X/2. Vezetők és a pedagógusok között:
Az igazgató/operatív igazgató évente ötször nevelés nélküli munkanap alkalmával tájékoztatja a nevelőtestületet a törvényi változásokról, szükséges információkról. Előkészíti a véleményezést, a döntést igénylő ügyeket. Egyezteti a nevelőtestület álláspontját, megtervezi a következő lépéseket.
A vezetőségi tagok rendszeresen tartanak megbeszéléseket, melyen a Munkaterv további lépéseit egyeztetik, tervezik meg a jövőbeni munkát és a programok helyi megvalósításának módját.
Ezek a megbeszélések általában havonta vagy szükség szerint történnek.
X/3. Vezetők és a NOKS dolgozók között:
A nevelési értekezleten a pedagógiai asszisztens kolléga is részt vesz, hiszen szerves része a pedagógiai folyamatoknak.
A vezetőségi tagok szintén tartanak megbeszélést a dajkákkal. Rendszerint a feladatvállalással és az munkaidő beosztással kapcsolatban.
Rendszeressége havonta vagy szükség szerint történik.
X/4. Vezetők és a segítő alkalmazottak között:
A vezető/operatív igazgató a kapcsolattartást általában munkakörhöz kapcsolódóan, egyéni formában gyakorolják, hiszen feladatának megvalósítása önálló területekre korlátozódik. Érintettség függvényében részt vesznek a NOKS megbeszéléseken, illetve az alkalmazotti értekezleteken is.
X/5. A vezetők és a szülői közösség közötti kapcsolattartás formája
Az óvodai szintű Szülői szervezettel való együttműködés szervezése az igazgató/operatív igazgató feladata. A Szülői szervezet működésének feltételeiről az igazgató/ operatív igazgató gondoskodik. A szülőkkel történő kapcsolattartást a jogszabályokban és a jelen szabályzatban meghatározott eseteken túl a Házirend is tartalmazza.
X/6. Az óvodapedagógusok és a szülői közösség között:
Szükséges, hogy a szülők megismerjék az óvoda nevelési törekvéseit és programját.
A szülők jogos igénye, hogy a gyermekük óvodai életéről, képességei fejlődéséről rendszeres felvilágosítást kapjanak, ezért a szülők tájékoztatására kiemelt gondot fordítunk.
Kívánatos, hogy az óvodapedagógus jól ismerje a csoportjába járó gyerekek családi hátterét, valamint jó óvónő és szülő kapcsolat jöjjön létre, amely jelentős támogatást nyújthat a gyermekek nevelésében.
Mindezek érdekében a nevelési év során a munkatervben meghatározott számú szülői értekezletet tartunk és szükség szerint megbeszélést a szülőkkel.
X/7. Az intézmény külső kapcsolatainak szabályozása
Az intézmény igazgatója/ operatív igazgatója rendszeres kapcsolatot tart fenntartójával az Aranyló Napraforgó Alapítvánnyal. A megbeszéléseken alkalomszerűen a vezetőség tagjai is részt vesznek.
Ezen kívül feladatainak elvégzéséhez az intézmény a gyermekek egészségügyi, gyermekvédelmi és szociális ellátása, valamint az óvodába íratás, a beiskolázás érdekében és egyéb ügyekben, valamint a hatékonyság fokozásához rendszeresen tart fenn kapcsolatot más intézményekkel: bölcsődével, óvodákkal, általános iskolával, pedagógiai szakmai szolgáltató intézményekkel, speciális képességeket vizsgáló szakértői bizottsággal, egészségügyi szolgálattal /orvos, védőnő/, gyermekjóléti szolgálattal. Az intézmény képviselete az igazgató/ operatív igazgató jogköre és feladata.
A kapcsolattartás formái és módja:
X/8. Óvoda- családi bölcsőde kapcsolata
Célunk: biztosítani a gyerekek számára a biztonságot, a nyugalmat, a folyamatosságot.
Feladataink: Lehetőség szerint meglátogatni leendő óvodásainkat a bölcsődei csoportjukban. részt venni a bölcsődei szülői értekezleteken.
X/9. Óvoda- általános iskola
Az igazgató/ operatív igazgató és az intézmény pedagógusai rendszeres kapcsolatot tartanak a szülők által igényelt és választott iskola igazgatójával, pedagógusaival. A kapcsolattartás célja az iskolába lépő gyermekek beilleszkedését megkönnyítő együttműködés kialakítása, az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése, az iskolai felvételi eljárás megismerése, az iskolai élet bemutatása.
Kapcsolattartó: igazgató, operatív igazgató, igazgatóhelyettes, pedagógusok, óvodapszichológus.
A kapcsolat formája:
X/10. Óvoda- gyermekorvos, védőnők, gyermekfogász, egészségügyi szolgáltatók
A kapcsolat tartalma: a gyermekek egészségügyi ellátását és az egyéb iskolai-egészségügyi feladatokat végző szervezet az igazgatóval egyeztetett rend szerint, együttműködve végzi a preventív munkát. Tartós gyógykezelés alatt álló gyermekek esetében a közös cél érdekében együttműködés szükséges az egészségügyi ellátó szolgálat és az intézmény között. Védőoltások az óvodában nem adhatók be. Az iskolai beiratkozás előtti kötelező egészségügyi vizsgálatokat igény szerint az óvoda is megszervezi.
Kapcsolattartó: igazgató/ operatív igazgató, igazgatóhelyettes, óvodapedagógusok, (intézményi titkár).
Kapcsolattartás: egészségügyi vizsgálat, szűrés.
X/11. Óvoda- Pedagógiai Szakszolgálatokkal és Szakértői Bizottságokkal való kapcsolattartás
A gyermekek fejlesztése, lemaradásuk javítása, magatartásproblémák csökkentése céljából és a zökkenőmentes beiskolázás biztosítása érdekében kapcsolatot tartunk fenn a szakszolgálatokkal, szakértői bizottságokkal.
Formája elsősorban eseti, mely kiterjed:
Az igazgató/ operatív igazgató, az óvodapedagógusok, szükség szerint konzultációs kapcsolatot tart a Szakszolgálattal a vizsgálatra küldött vagy a fejlesztő foglalkozásokon résztvevő gyermekekkel kapcsolatban.
Kapcsolattartó: igazgató/ operatív igazgató, igazgató-helyettes
Kapcsolattartás formái: szervezett program esetében személyesen, telefonon, emailben.
X/12. Óvoda- Óvodai szociális segítő, a Család- és Gyermekjóléti Szolgálat, a Gyámügyi Hivatal
Segítséget kérünk a szociális segítőtől, a Család- és Gyermekjóléti Szolgálattól, ha a gyermeket veszélyeztető okokat pedagógiai eszközökkel nem tudjuk megszüntetni, valamint minden olyan esetben, amikor a gyermekközösség, alkalmazotti közösség védelme miatt ez indokolt.
Amennyiben további intézkedésre van szükség, az óvoda megkeresésére a segítő vagy a Gyermekjóléti Szolgálat javaslatot tesz arra, hogy az óvoda a gyermekvédelmi rendszer keretei között milyen intézkedést tegyen (prevenció, szülők tájékoztatása, esetmegbeszélés, közös intézkedési terv kidolgozása, stb.). A gyermekvédelmi feladatok kompetencia elvű meghatározását az óvoda nevelési programja tartalmazza. Fontos, hogy hatékonyan működjön a megelőző szerepe.
Feladata továbbá a szociális és gyermekjóléti központ által delegált óvodai szociális segítő munkájának biztosítása az együttműködési szerződés alapján.
Kapcsolattartó: igazgató/ operatív igazgató, óvodaigazgató-helyettes
A kapcsolat tartalma: a gyermekek veszélyeztetettségének megelőzése és megszüntetése, esélyegyenlőség biztosítása, prevenció, családok segítése.
A kapcsolat formája, lehetséges módja: esetmegbeszélésen, előadásokon, rendezvényeken való részvétel.
X/13. Fenntartóval való kapcsolattartás
Kapcsolattartó: igazgató/ operatív igazgató, igazgatóhelyettes, gazdasági ügyintéző, (intézményi titkár.)
A kapcsolattartás tartalma: az intézmény optimális működtetése, a fenntartói elvárásoknak való megfelelés, illetve az intézmény érdekeinek képviselete.
Az intézmény és a fenntartó kapcsolata folyamatos, mely kiterjed:
Kapcsolattartás formái:
X/14. Alapítvány kuratóriumával való kapcsolattartás
Kapcsolattartó: igazgató/ operatív igazgató
A kapcsolat tartalma: Az alapítvány munkájáról folyamatosan tájékoztatja a nevelőtestületet és a szülői szervezetet. Az igazgató/ operatív igazgató tájékoztatja az alapítvány elnökét, kuratóriumot az óvodába járó gyermekek eszköz szükségleteiről, program igényeiről, az óvodában történt eseményekről.
Gyakoriság: nevelési évenként egyszer, illetve a kuratórium és az intézményi igények alapján.
X/15. Gyermek programokat ajánló kulturális intézmények, szolgáltatókkal való kapcsolattartás
Kapcsolattartó: igazgató/ operatív igazgató, igazgatóhelyettes és az adott nevelési évre megbízott óvodapedagógusok épületenként.
A kapcsolat tartalma: színvonalas gyermek műsorok, előadások szervezése, lebonyolítása.
A kapcsolat formája: intézményen belül és intézményen kívüli kulturális programok látogatása a gyermekekkel, illetve azok ajánlása a szülők felé.
XI/1 Az óvodák belső ellenőrzési rendszere átfogja az óvodai nevelőmunka egészét. A folyamatos belső ellenőrzés megszervezéséért, hatékony működéséért az óvodaigazgató a felelős.A belső ellenőrzési terv szerint történik, amely az éves munkaterv része.
A nevelő munka belső ellenőrzésére jogosult: az igazgató/ operatív igazgató és az igazgatóhelyettes.
Módszerei:
- óvodai dokumentáció elemzése, ellenőrzése,
- foglalkozástervezet leadása,
- szóbeli beszámoltatás,
- írásbeli beszámoltatás
- értekezletekre való felkészülés, aktivitás
- csoportlátogatás előre meghatározott szempontok alapján, megfigyelés,
- önreflexió, megbeszélés,
- értékelőlap elkészítése, aláírása, iktatása
- kamerán keresztül történő foglalkozásokra, napi munkába való betekintés
Célja:
Követelményei:
Az ellenőrzés kiterjed: munkakörrel kapcsolatos feladatok elvégzésének módjára, minőségére, a munkafegyelemmel összefüggő kérdésekre, a működési feltételek vizsgálatára.
Fajtái:
Kiemelt szempontok:
Az ellenőrzés tapasztalatait a pedagógusokkal egyénileg kell megbeszélni.
Az ellenőrzést végző személyek feladatai és jogállása:
Az igazgató az igazgatóhelyettes és az operatív igazgató ellenőrizhetik.
Feladatuk: ellenőrzik a szabályzatokkal kapcsolatos teendőket, a Pedagógiai program alkalmazását, a pedagógiai dokumentációkat, a munkafegyelmet, a csoportmunkát, az iskolaérettség megfigyelését, az ünnepek lebonyolítását, a munkaközösségi tervek megvalósítását, a gyermekvédelmi folyamatokat, a szülői értekezletek megtartását, az óvoda-iskola kapcsolattartását, a Pedagógiai program alkalmazását, szakmai napok előkészítését.
A vegyiárú felelős (volt élelmezésvezető) ellenőrzi az étkezéssel kapcsolatos teendőket, higiéniát, adminisztrációt.
Rendkívüli ellenőrzést kezdeményezhetnek:
Az ellenőrzés tapasztalatairól az igazgató/ operatív igazgató feljegyzést készít, amelyet ismertet a pedagógussal. A nevelési év záró értekezletén és az éves beszámolóban az óvodaigazgató értékeli a pedagógiai munka belső ellenőrzésének eredményeit. Ismerteti a nevelőtestülettel az ellenőrzés általános tapasztalatait, megfogalmazza az esetleges hiányosságok megszüntetéséhez szükséges intézkedéseket. Az óvodaigazgató által megfogalmazott általános tapasztalatok eredményeit fejlesztési célzattal felhasználva készíti el az intézmény következő évi munkatervét.
XI/3 Teljesítményértékelési rendszer működése: A 2023. évi LII. törvény a pedagógusok új életpályájáról 98.§ (3.) bekezdése alapján és a hozzá tartozó rendeletnek megfelelően az SZMSZ 11. sz. mellékletében található.
Munkaruha, védőruha-juttatás szabályai, amennyiben jogszabály kötelezővé teszi!
A gyermekek között töltött napi teendők indokolttá teszik, hogy a velük foglalkozókat munkaruha illetve védőruha illesse meg. A munkavégzés körülményeinek azt kell alátámasztania, hogy a védőruha használata nélkül a munkavállaló ruházatának nagymértékű szennyeződése, gyors elhasználódása következhet be.
Ez alól kivétel, ha tartósan hőség van (30 C felett), addig, míg az az állapot tart.
Munkaruha, védőruha eszközei:
- pedagógus, dajka, pedagógiai asszisztens, intézményi titkár: lábvédő eszköz, védőruha
- takarító, konyhás: lábvédő eszköz, védőruha, kézvédő eszköz
A munkavédelmi cipőt és a ruházatot mindenki saját döntése alapján választhatja ki, azonban meg kell felelnie a munkavédelem céljának (pl. csúszásmentes, kényelmes cipő). A dolgozók munkaruha, védőruha, évente, az éves költségvetés alapján történik.
Kihordási idő 1 év.
Az intézményben reklámtevékenységet folytatni tilos, kivéve, ha a reklám a gyermekeknek szól és az egészséges életmóddal, a környezetvédelemmel vagy társadalmi, közéleti, kulturális tevékenységgel függ össze.
A reklámtevékenység engedélyeztetése: a megengedett jellegű reklám, szórólap elhelyezését minden esetben az igazgató vagy a helyi magasabb vezető jóváhagyása után lehet az óvodában kifüggeszteni.
Szülő, illetve más idegen személy nem tehet ki hirdetést a faliújságra az igazgató engedélye nélkül.
Politikai hirdetmények, vallási hovatartozásra vonatkozó hirdetmények kifüggesztése szigorúan tilos! Az óvodaigazgató, óvodaigazgató-helyettes kötelessége a hirdetőtábla rendszeres ellenőrzése.
Nyilatkozat tömegtájékoztató szervek felé
A televízió, a rádió és az írott sajtó képviselőinek adott mindennemű tájékoztatás, illetve a közösségi oldalakon tett kijelentések nyilatkozatnak minősülnek.
Nyilatkozattétel esetén az alábbi előírásokat kell betartani:
Hivatali titok megőrzése
Az intézmény minden dolgozójának kötelessége az Etikai kódex betartása, a hivatali titok megtartása. Az alkalmazott nem közölhet illetéktelen személlyel olyan adatot, amely a munkaköre betöltésével összefüggésben jutott tudomására, és amelynek közlése a munkáltatóra vagy más személyre hátrányos következménnyel járhat.
Amennyiben adott esetben, jogszabályban előírt adatszolgáltatási kötelezettség nem áll fenn, nem adható felvilágosítás azokban a kérdésekben, melyek hivatali titoknak minősülnek, és amely nyilvánosságra kerülése az óvoda érdekeit sértené.
A hivatali titok megsértése súlyos vétségnek minősül. Az óvoda valamennyi dolgozója köteles a tudomására jutott hivatali titkot megőrizni.
Hivatali titoknak minősül:
Működési alapdokumentumok
Az Alapító Okirat elhelyezése
Az Alapító Okiratunk a következő helyeken van elhelyezve: a fenntartónál, az óvodaigazgatónál, a hivatalos információs felületen (OH), az irattárban, a Magyar Államkincstárban, BAZ vármegyei Oktatási Kormányhivatalában.
Tájékoztatás a Pedagógiai Programról
A szülők bármely szülői értekezleten tájékoztatást kérhetnek az óvodaigazgatójától, óvodaigazgató-helyettesétől és a csoportos óvodapedagógusaitól.
Az óvoda lehetőséget biztosít arra, hogy a szülők az óvodai beiratkozás előtt is választ kapjanak kérdéseikre.
Tájékoztatás a Házirendről
A Házirend elhelyezésre kerül az óvodaigazgatói irodában az óvoda és a fenntartó honlapjain.
Az Internetes nyilvánosságra vonatkozó feladatok
A köznevelési törvény és annak végrehajtási rendelete írja elő, hogy amennyiben az intézménynek van honlapja, azon az alapdokumentumok közül mit kell nyilvánosságra hozni. 229/2012. (VIII.28.) Korm. rendelet 23. § (1) pontja alapján a nevelési-oktatási intézményi közzétételi listában szereplődokumentumok:
A közzétételi lista tartalmát szükség szerint, de legalább nevelési évenként egyszer felül kell vizsgálni. A közzétételi lista kizárólag közérdekű statisztikai adatokat tartalmazhat.
A vagyonnyilatkozat-tétel személyi hatályakiterjed az óvoda alkalmazásában álló mindazon személyre, aki döntésre vagy ellenőrzésre jogosult, azaz: a vezető beosztású alkalmazottakra.
A vagyonnyilatkozat-tétel hatálybalépése
A kihirdetés napjától számítva a visszavonásig érvényes.
Felülvizsgálat módja: Jogszabályi változás
A vagyonnyilatkozat-tétel esedékessége
A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségnek a kötelezett
a) a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget megalapozó jogviszony, beosztás létrejötte, munka- vagy feladatkör betöltése érdekében azt megelőzően,
b) a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget megalapozó jogviszony, beosztás-munka vagy feladatkör megszűnését követő 30 napon belül.
c) A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget megalapozó jogviszony, beosztás, munka vagy feladatkör fennállása alatt az első vagyonnyilatkozatot követően, ha a törvény eltérően nem rendelkezik 2 évenként köteles eleget tenni.
A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget c) pontban foglaltak esetében az esedékesség évében június 30-ig kell teljesíteni.
A vagyonnyilatkozat átadásának, nyilvántartásának, tárolásának szabályai
A telefonhasználat eljárás rendje
Az intézményi mobil vagy vonalas telefonok nem használhatóak magáncélra. A pedagógus gyermekek között munkaidejében mobiltelefonját magáncélú beszélgetésre sem a csoportszobában sem az udvaron nem használhatja. Csak a legszükségesebb esetben a legrövidebb időtartamig használható a csoportból kilépve, ha a gyermekek felügyelete megoldott. A dolgozó a saját mobiltelefonját a gyermekekkel való foglalkozás teljes idejében, néma vagy rezgő állapotban tarthatja magánál és csak kivételes, sürgős esetben használható.
Infokommunikációs rendszer használati rendje
Ide tartozik a számítógép, laptop, tablet, okos telefon, wifi és az ezeken keresztül elérhető intézményi dokumentáció és a postafiókok.
Előnye:
Hátránya:
Használatuk szabálya:
Az oktatásban használt felületekre a köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban állók csak kódolt bejutással jutnak el. Ezek a felületek nagy mennyiségű személyes adatot tartalmaznak, ezért a hozzáférés titkos, a titoktartás a munkavállaló kötelessége és felelőssége.
A köznevelésben foglalkoztatott munkavállaló 2024. július 1-ig köteles a Kormány által biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatást és a hozzá kapcsolódó tárhelyet megigényelni és erről a munkáltatónak nyilatkozni írásban.
A szabálytalanság, valamely létező szabálytól: jogszabályi rendelkezéstől, helyi rendelettől, egyéb belső szabályzattól való eltérést, az elvárások be nem tartását jelenti.
A szabályok be nem tartása adódhat: nem megfelelő cselekményből, mulasztásból, hiányosságból.
Szabálytalanságnak minősül az, amely mértéke alapján: a büntető-, szabálysértési, kártérítési, illetve fegyelmi eljárás megindítása adhat okot.
Feladatok a szabálytalanságok észlelése esetén, ha a működés bármely területén szabálytalanság merül fel: a szabálytalanságot, vagy annak gyanúját haladéktalanul jelenteni kell az igazgatónak, az igazgató, ha szabálytalanságot vagy annak gyanúját észleli köteles erről a felügyeleti szerv vezetőjét haladéktalanul tájékoztatni.
Kártérítési kötelezettség:
XVII./1 A munkavállaló a munkaviszonyából eredő kötelezettségének vétkes megszegésével okozott kárért kártérítési felelősséggel tartozik. Szándékos károkozás esetén a munkavállaló a teljes kárt köteles megtéríteni.
A munkavállaló vétkességére tekintet nélkül a teljes kárt köteles megtéríteni a visszaszolgáltatási vagy elszámolási kötelezettséggel átvett olyan dolgokban bekövetkezett hiány esetén, amelyeket állandóan őrizetben tart, kizárólagosan használ, vagy kezel, és azokat jegyzék vagy elismervény alapján vett át.
Az igazgatót e nélkül terheli felelősség az általa kezelt pénz és egyéb értéktárgy tekintetében.
Amennyiben az intézménynél a kárt többen együttesen okozták, vétkességük, a megőrzésre átadott dolgokban a bekövetkezett hiány esetén pedig munkabérük arányában felelnek. Amennyiben a kárt többen okozták, egyetemleges kötelezettségnek van helye.
XVII./2 Anyagi felelősség:
A dolgozó személyes használatú tárgyakat meghaladó mértékű és értékű dolgokat, csak az igazgató vagy az igazgató-helyettes engedélyével hozhat be munkahelyére, illetve vihet ki onnan. (Pl. számítógép, stb.)
Az intézmény valamennyi dolgozója felelős a berendezési, felszerelési tárgyak rendeltetésszerű használatáért, a gépek, eszközök, szakkönyvek, stb. együtteseb materiális javak megóvásáért.
XVII./3 Fegyelmi felelősségre vonás:
A köznevelési foglalkoztatottakkal, vagy munkaszerződéssel munkavállalóval szemben felelősségre vonást kell alkalmazni a köznevelési foglalkoztatottak, vagy munkaszerződéssel foglalkoztatott munkavállaló köznevelési foglalkoztatott jogállásáról szóló törvény értelmében.
A fegyelmi vétség megvalósulásának feltétele:
A köznevelési foglalkoztatotti, vagy munkaszerződéses jogviszonyból eredő kötelezettség-szegés, a kötelezettség vétkes megszegése:
Köznevelési foglalkoztatotti, vagy munkaszerződéses jogviszonyból eredő kötelezettség-szegés lehet, pl. a munkaköri leírásban felsorolt feladatok el nem végzése, a munkáltató utasításainak megtagadása.
A vétkesség formája lehet:
A felelősségre vonás mértéke az elkövetett mulasztás nagyságától és az addigi munkavégzés minőségétől is függ.
XVII./4 A panaszkezelés rendje:
MELLÉKLETEK
1, Kinevezés köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyba
a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény alapján 53
2, A foglalkoztatotti alapnyilvántartás adatköre 55
3, ADATVÉDELMI ÉS ADATBIZTONSÁGI SZABÁLYZATA 61
4, „GYERMEKVÉDELEMI TERV” 99
5, ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNYI ÓVODA ÉS TELEPHELYE PANASZKEZELÉSI SZABÁLYZATA 102
8, Diabéteszes gyermek speciális ellátási eljárásrendje 125
9, HŐSÉG- ÉS UV-RIADÓ TERVE 129
10, FENNTARTÓI JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK SZABÁLYZATA 132
11, HELYI TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS ELJÁRÁSRENDI SZABÁLYZAT 136
12, A Nemzeti Média- és hírközlési hatóság 162
12, MEGISMERÉSI NYILATKOZAT 164
AZ SZMSZ MELLÉKLETEI A
HONLAPON TALÁLHATÓAK!!!