ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

Alapítványunk legfontosabb célja óvodák, családi bölcsődék működtetése, kiemelt szintű nevelés, oktatás, az angol nyelv játékos megismertetése, valamint az anyák munkaerő piacon történő elhelyezkedése.

ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY

1149 BUDAPEST, PÓSA LAJOS U. 61.

 

 

FENNTARTÓI értékelése

Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda

(OM:201627)

 

2023/2024. NEVELÉSI ÉV

 

Óvodavezető helyettes: Csík-Nagy Bettina

Az óvodavezető helyettese: Dr. Máténé Csabai Emőke

Az óvoda fenntartója: Aranyló Napraforgó Alapítvány, 1149 Budapest, Pósa Lajos u. 61.

A fenntartó irányítói tevékenységének része a köznevelési intézmény pedagógiai-szakmai tevékenységének ellenőrzése. A fenntartó hatáskörrel rendelkezik az intézmény hatékonyságának és pedagógiai-szakmai eredményességének megítélésében (Nkt. 83. (2) bekezdés h) pontja).

A fenntartó feladata, hogy értékelje a pedagógiai programban megjelölt feladatok végrehajtását és ezen keresztül a nevelési-oktatási intézmény pedagógiai-szakmai tevékenységének eredményességét (Nkt. 83. § (2) bekezdés h) pont).

 

I. Az óvodai pedagógiai-szakmai munka fenntartói értékelése

A fenntartó minden területen teljes körű értékelési jogkörrel bír.

 

II. A fenntartó által kiválasztott intézményértékelési területek:

Tanügyigazgatás – igazgatási tevékenység ellenőrzése és értékelése.

Feltételek – tárgyi, személyi, amelyek lehetővé teszik a jogszabályoknak és a partneri elvárásoknak megfelelő működést.

Szakmai tevékenység, nevelés - fejlesztés-személyiségfejlesztés, szocializáció, érték- és normaközvetítés.

Szervezet és vezetés – az óvoda, mint munkaszervezet struktúrája, működése, értékelése.

Adott nevelési év kiemelt ellenőrzési területe: Intézmény által használt nyomtatványok, működést meghatározó dokumentumok, valamint az óvodai hiányzások dokumentálásának ellenőrzése.

 

1. Tanügyigazgatás

Az intézmény működése, engedélyei, nyilvántartásba vétele a jogszabályi előírásoknak megfelel, törvényes. Az intézményi szabályozó dokumentumok hatályosak, azok a PUÉTV. bevezetésével aktualizálva lettek, újak készültek. A jogszabályi előírásoknak megfeleltetett új szabályzatokat előírás szerint a szülői szervezet véleményezte, a nevelőtestület elfogadta, a kuratórium jóváhagyta. A szükséges tanügyi nyomtatványok rendelkezésre állnak, a nyilvántartások megfelelőek, jogszerűek. Az intézmény alapító okirata módosításra került szintén az új jogszabályok alapján, annak nyilvántartásba vétele megtörtént. Az adatvédelem teljesülése a jogszabályi előírásoknak megfelelő. Intézmény működését meghatározó dokumentumok, az intézmény által használt kötelező tanügyi nyomtatványok teljes mértékben megfelelnek a jogszabályi előírásoknak, naprakészek, rendezettek.

 

Javaslatok: 

- A törvényi változások folyamatos figyelemmel kísérése a jövőben is, különös tekintettel a jogszabályi változásokra.

- A gyermekcsoportok nevelési terve, szokás- és szabályrendszer tervezése: Időkeret: 12 hónap – félévenkénti bontásban (beszoktatási terv), értékeléssel a lezárt időszak végén.

- A gyermekcsoportok tevékenységi és fejlesztési terve, tematikus terve: Időkeret: 12 hónap - félévenkénti bontásban, értékeléssel a lezárt időszak végén.

 

2. Feltételek

2.1 Tárgyi, infrastrukturális feltételek

Az intézmény hatékonyan gazdálkodik a rendelkezésére álló eszközeivel és erőforrásaival. A helyiségek száma, funkcionális megfelelősége kiválló, a budapesti intézmény országos szinten is kimagasló.

 

2.2. Személyi feltételek

Az intézmény feladatellátásának személyi feltételei biztosítottak. Az óvodai csoportok szervezése a hatályos jogszabályok alapján történik. Csoport létszám átlépés sehol sem történt. Lehetőség volt arra is, hogy a 2,5 éves kort betöltött gyermekek felvétele is megtörténjen.

A férőhelyek kihasználtsága a székhely óvodában 2023. szeptember 01.-től 2024. január végéig  90%-os, a telephelyeken alkalmanként 100%-os.

·         Álláshelyekkel való gazdálkodás: nem megfelelő – megfelelő

·         Jogszabályban meghatározott kötelező alkalmazottak köre: nem megfelelő – megfelelő.

.         Egy fő konyhai dolgozó alkalmazása is történt változó munkahelyen, napi 35 órában.

 

3. Szakmai tevékenység jelenlegi állapot:

·         A pedagógusok módszertani kultúrája: nem megfelelő – megfelelő.

·         A pedagógusok módszertani sokszínűsége: nem megfelelő – megfelelő – kiemelkedő

·         Az eredményes módszerek gyűjtése, átadása: nem megfelelő – megfelelő – kiemelkedő

·        A gyermek életkorának, az egyéni sajátosságnak figyelembe vétele a mindennapi munkában: nem megfelelő – megfelelő – kiemelkedő

·         Fenntarthatóság pedagógiájának alkalmazása: nem megfelelő – megfelelő - kiemelkedő

·         A gyermekek személyiségfejlesztésének folyamata: nem megfelelő – megfelelő

·         Tehetségfejlesztés: nem megfelelő – megfelelő

·         Szociális kompetencia (segítő életmódra nevelés, közösségfejlesztés) fejlesztése: nem megfelelő – megfelelő

·         Társas viszonyok kialakítása a csoportokban: nem megfelelő – megfelelő

·         Az önismeret fejlesztésének megvalósítása: nem megfelelő – megfelelő

·         Az egészséges életmódra nevelés megvalósítás, hatékony egészséggondozás: nem megfelelő – megfelelő

Megjegyzés: a székhely intézményben 2023. szeptember 01.-től 2024. január végéig elmarasztalható. A fenntartó sorozatos ellenőrzéssel sem jött rá a hibákra, azok elkendőzése történt. A hibár feltárása azonban 2024. év elején megtörtént, több kinevezett munkavállaló is távozott az intézményből, szakképzett munkaerő felvételével kinevezésével pótlásuk megtörtént. Az intézmény kimagasló működése 2024. április végére helyreállt. További intézkedést nem igényelt.

Javaslat: Még szigorúbb belső kontrollrendszer, valamint az intézményvezetők sokkal alaposabb átvilágítása szükséges, illetve azok alkalmassági vizsgálata a pozíció betöltésénél.  

4. Szervezet és vezetés – az Intézmény Pedagógiai programja, valamint az éves munkaterv alapján:

4.1 Tervezés

·         Pedagógiai alapelvek, célok, feladatok, eszközök, eljárások, mint stratégiai feladatok tervezése: nem megfelelő – megfelelő

·         Operatív tervezés: nem megfelelő – megfelelő

·         A napi működés tervezése: nem megfelelő – megfelelő – kiemelkedő

4.2 Szervezeti működés és fejlesztése

·         A szervezeti struktúra, vezetési szerkezet, hatáskörök működése: nem megfelelő – megfelelő

·         A folyamatok szabályozottsága: nem megfelelő – megfelelő

·         Munkatársak kiválasztása, továbbképzése, munkaerő gazdálkodás, humánerőforrás-fejlesztése: nem megfelelő – megfelelő

·         A munka szervezettsége: nem megfelelő – megfelelő – kiemelkedő

·         Információs rendszer hatékonysága: nem megfelelő – megfelelő

Javaslat: humánerőforrás-fejlesztés során az óvodapedagógusok folyamatos továbbképzése, hospitálás egymás csoportjában, jó gyakorlatok átadása, csapatépítők bevezetése. Az intézmény vezetőinek szigorú ellenőrzése, alkalmazási feltételük felülvizsgálata.

Szakmai munka eredményessége, a munkatervben tervezettek megvalósítása:

Az intézmény Pedagógiai Programjában megfogalmazott célok és elvek 2023. szeptember 01.-től 2024. január végéig a székhely intézményben csak részben valósultak meg, a hibák kijavítása alkalmazotti cserékkel, szigorú fenntartói ellenőrzéssel, kontrollal megtörtént. 2024. februárjától a elmondható, hogy mind a székhely, mind a telephelyi intézményben a szakmai munka kimagasló és zavartalan.

Az óvoda munkaterve a Pedagógiai Programmal összhangban készült, az intézmény a munkatervben foglaltakat az óvodavezetői beszámoló alapján megvalósította.

Az Aranyló Napraforgó Alapítványi Óvoda működését meghatározó dokumentumok ellenőrzése:

1.   Munkaterv igen-nem

2.   Szervezeti és Működési Szabályzat igen-nem

3.   Házirend igen-nem

4.   Pedagógiai Program igen-nem

 

III. Adott nevelési év kiemelt ellenőrzési területe:

Gyermeki fejlődést nyomon követő dokumentumok vezetése, értékelése.

A pedagógiai munka tervezése, elemzése a gyermekek egyéni megfigyelései, az egyénre szabott nevelési fejlesztési eljárások folyamatos írásbeli munkát igényelnek. Segítik a folyamatok célirányos egymásra épülését, ugyanakkor a rugalmas alkalmazást és a gyermekekhez való igazodást biztosítják. Legfontosabb a gyermekek folyamatos megfigyelése, megismerése. Követni kell fejlődési ütemüket, jelezni a lemaradásokat és az egyénhez kötődő feladatokat.

A gyermeki fejlődést nyomon követő lapok vezetésének óvodai gyakorlata:

Az óvodapedagógusok egyéni fejlettségmérő füzetet használnak, melyeken mérik a gyermekek:

  • · Mozgásfejlettségét
  • · Testséma fejlettségének mutatóit
  • · A téri tájékozódás és térbeli mozgás fejlettségét
  • · Értelmi fejlettséget
  • · Az emberábrázolást

 · A nyelvi kifejezőkészség fejlettségét

  • · A szociális fejlettséget, érettséget

A gyermeki fejlődést nyomon követő dokumentumokban a mérés kevésbé érvényesül, ezért a DIFER eszközcsomagot alkalmazzuk a mérhetőség jegyében.

Célunk: A hatékonyság, a minőségjavítás, az önképzés tudatos tervezése

Javaslat:

Az egyéni képességfejlesztésnek mindenhol érvényesülnie kell. Minden óvodapedagógusnak követni kell a gyermekek fejlődési ütemét, jelezni az eltérő fejlődésmeneteket és az egyénhez kötődő feladatokat.

IV. Összegzés:

Sajnos a 2023/2024-es nevelési év csak részben mondható sikeresnek, a székhely óvoda munkavállalói és vezetési hibából eredően rosszul teljesített 2023. szeptember 01.-től 2024. január végéig, de kijelenthető, hogy hathatós intézkedésekkel, a fenntartó szigorú és következetes beavatkozásával, munkavállaló cserékkel az intézmény mára már újra magas színvonalon működik. Sajnos azonban az elkövetett súlyos hibák nagyarányú  gyermekvesztést eredményeztek, valamint ártottak az intézmény jó hírének, aminek helyreállítása hosszú hónapok kemény munkáját fogja jelenteni. A miskolci intézmény a tőle megszokott kiemelkedő színvonalon teljesített, látta el feladatát.

Mindenképpen szükséges, hogy olyan igazgató irányítsa az intézményt, aki rátermettségével, elhivatottan, igényesen tudja a feladatát ellátni és minden területen a maximumot érje el az intézmények irányítása során. Méltó módon képviselje mind az óvodát, mind a fenntartót, a vállalt feladatát kimagasló színvonalon teljesítse. Következetesen építse az intézmények jó hírnevét, manager szellemben lássa el a rábízott igazgatói feladatokat. A fenntartó meggyőződése, hogy a jogszabályi előírás betartása csak a feladat elvégzésre alkalmatlan munkavállaló felvételét eredményezhet tekintettel arra, hogy aki óvodapedagógusi hivatásnak szenteli az életét az alkalmatlan egy egész intézmény irányítására, tekintettel arra, hogy vezetői ambíciókkal, a munkahely betöltéséhez szükséges személyiséggel nem bír -tisztelet a kivételnek-.

Kelt: Budapest, 2024. május 26.                                                                   

                                               

Madarász Károly

kuratóriumi elnök

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 187
Heti: 587
Havi: 708
Össz.: 292 415

Látogatottság növelés
Oldal: ANAÓ Fenntartói értékelés 2023/24
ARANYLÓ NAPRAFORGÓ ALAPÍTVÁNY - © 2008 - 2024 - aranylonapraforgo.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »